Projekt-tråd! :D

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
:yoparty yeah... dags att presentera avskummet.. :D

haha.. just nu e de de skabbigaste man kan hitta men motorn är rätt fin invändigt.. håller på o renoverar samt tvättar alla delar =)

börjar med att få igång den.. resten kan ni läsa om i mitt garage ;)

resten känns lite :huvet just nu.. hehhee.. tack birkaimport!

ps. nylackad dragstart ;) lite provsmak av resten vill säga :D


Edit: den rosa minimoton e photoshoppad men de syns ju om man kollar lite :p




-------------------------------------------------
nu tar ja upp projektet efter att de vart nerlagt i vinter... tänkte sälja henne men kände att ja inte va klar me na än!:D

här kmr bilder på de ja gjorde igårkväll,

dubbla bromsskivor fram.. ska byta till 2 likadana sen även svetsa fäste bak, så man har broms där me igen.

o så kapa ja bort lite småskräp som stack ut från den ställbara kopplingen me. :rolleyes: :huvet

hoppas de passar, ska ner o testa NU;)

hade bra! ciaoo

http://images.bilddagboken.se/10/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/54243_1176565652.jpg

http://images.bilddagboken.se/13/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/52365_1176565687.jpg

------------------------------------------------------
 

Bifogat

  • mindre 5.jpg
    mindre 5.jpg
    48.9 KB · Visningar: 87
  • mindre 6.jpg
    mindre 6.jpg
    46.6 KB · Visningar: 77
  • mindre 7.jpg
    mindre 7.jpg
    51.9 KB · Visningar: 100
  • mindre 8.jpg
    mindre 8.jpg
    48.1 KB · Visningar: 92
  • mindre 9.jpg
    mindre 9.jpg
    38.1 KB · Visningar: 68
Last edited:

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
yeah....

jo nu så.. de går lite framåt.. men har mest väntat på delar...

fick ett kåpsett som va kasst som dom flesta nog vet... hehe.. nytt? jo tjena...

aa..

fick ny koppling o insug i förrgår =) satte dit kopplingen igår.. eller jaa.. försökte.. den passa ju inte:S ???

va e felet? ngn som vet? helt enkelt fel koppling tror ja.. eller fel hojj till den kopplingen kanske (A) ;)


ajja.. byggt styrdämpare nu som funkar prima men har lossat dom på bilderna.. de kmr nya snart...

funderar på nytt svänghjul o tändning som än så länge e hemligt,, :p

bilder kmr i morron... =)
 

Yeahcagiva

Bigdickie
Gick med
6 Jan 2007
Ort
verkstan...
Hoj
cagiva,kineshoj
än så länge ser de ju hyffat ut:tummenupp men du verkar ha lite otur med alla dina beställningar:va va blir de med för trim?

Lycka till!

MVH Niklas
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
du kan ge dej på att ja kmr slutföra de här! om den nu blir körbar.. kopplingsproblem! kan ju inte åka me orginalkoppling?

har en miniquad på G oxå ;P kmr kanske en tråd på den me.. beroende på hur den ska bli sen :p

nu till bilderna ja lovade =)

-some garage pix... inte mitt garage om ni tkr de e stökigt;) hahha

styrdämpare funkar... håller på o sätta ihop allt nu... :):yoparty

yeah, trim blir förmodligen om ja får lite pengar framöver,,, har mkr o köpa nu^^ en helt ny quad som skulle varit trimpengar egentligen så... ajja..

tänkte mej, bigbore, egen tändning o knappt ngt svänghjul:p, xxxl rör, walbro 16mm förgasare,uppgraderade bromsar till hydrauliska (om de räknas som trim;)) o sen e de mest bonnetrimmning resten.. fila, borra o fräsa:D


(burken e till power-box byggnation;)
 

Bifogat

  • bajs mini 016.jpg
    bajs mini 016.jpg
    73.4 KB · Visningar: 98
  • bajs mini 015.jpg
    bajs mini 015.jpg
    82.3 KB · Visningar: 102
  • hmm... 1 004.jpg
    hmm... 1 004.jpg
    55.3 KB · Visningar: 58
Last edited:

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
jepp.. då vare igång igen.. eller va man säger...

blir lite ändringar oså.. ja e en sån där snackare.. ^^ hahha

men ja har mkt ideer ofta, o då blir de jobbigt att få till allt;)

just nu.. mest inne på att köpa big bore, xxl, fixa på walbro... trimma seriösare me andra ord;)

sen e de de där me vattenkylning.. de ligger högt på listan me =)

ska börja me bigbore o fila på va ja har nu... lägger upp lite bilder..

har inte kommit så långt pga fördröjjande av koppling som inte passar o sen har ja mekat hos en polare... men nu e hon hemma igen xD


mvh sebeee!
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
här kmr bilderna.. gick inte lägga dom i samma post :S
 

Bifogat

  • mini 11 021.jpg
    mini 11 021.jpg
    60.4 KB · Visningar: 71
  • mini 11 027.jpg
    mini 11 027.jpg
    61.2 KB · Visningar: 82
  • mini 11 029.jpg
    mini 11 029.jpg
    59.1 KB · Visningar: 71

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
tyvärr grabbar,,, men mitt bygge kmr nog inte bli fulländat.. *snyyyyyffft* men jag inser att... jag har ingenstans att åka.. o man får aldrig tbx pengarna på en vässad mini.. =(

+ att jag har börjat cykla seriöst nu o behöver nya delar;) hade ja haft lite mer tid o plats så hade ja såklart fortsatt... men nää de går inte..

kmr köpa ny tändspole o orginalkoppling nu... få den o gå.. sen e den nog till salu! tyvääärr!

RIP lilla minisötnos......
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
UPDATE! (obs: inlägget över dehär kan ju skita på sej!!:arsele :yoparty )

hell yeah, im back!

yes, dubbla fram nu.. meka ihop de idag men är inte riktigt klar än.. kom på att ett OK får sitta högre upp än de andra me tanke på adaptrar.. men de ordnar sej;)

kanske gör en helt ny adapter som sitter likadant.. o nu till ett mindre problem.. Oket sitter ju upp och ner på höger sida! XD

man får dra wiren neråt o bakåt! ajja de ska funka iaf... =)

bygga så ja har bak me snart..

sakta och osäkert går de framåt......
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
UPDATE! (obs: inlägget över dehär kan ju skita på sej!!:arsele :yoparty )

hell yeah, im back!

yes, dubbla fram nu.. meka ihop de idag men är inte riktigt klar än.. kom på att ett OK får sitta högre upp än de andra me tanke på adaptrar.. men de ordnar sej;)

kanske gör en helt ny adapter som sitter likadant.. o nu till ett mindre problem.. Oket sitter ju upp och ner på höger sida! XD

man får dra wiren neråt o bakåt! ajja de ska funka iaf... =)

bygga så ja har bak me snart..

sakta och osäkert går de framåt......

Låter jue som det går bra för dig! :) men ska du trimma så köp nya fjädrar till kopplingen!!, annars märker du efter ett par gånger att det knapp går å starta, sj drog man så mkt så plast grejen som fäster sig i svänghjulet när man drar gick av mitt på å dt går ej å limma, så det får bli å köpa ny sån metall denna gång! ;)

Lycka till å lägg upp bilder alltid kul å kolla :p kan jue lägga upp en på min sen men den ser nästan ut som från början :p bara guld stripes hela vägen från tanken å bak (på en blå minimoto:p) typ en hal centimeter tjocka finns en bra linje på båda sidor å följa, testa det blir skit snyggt! :D kostade bara 30spänn me hhaha ;)
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
Låter jue som det går bra för dig! :) men ska du trimma så köp nya fjädrar till kopplingen!!, annars märker du efter ett par gånger att det knapp går å starta, sj drog man så mkt så plast grejen som fäster sig i svänghjulet när man drar gick av mitt på å dt går ej å limma, så det får bli å köpa ny sån metall denna gång! ;)

Lycka till å lägg upp bilder alltid kul å kolla :p kan jue lägga upp en på min sen men den ser nästan ut som från början :p bara guld stripes hela vägen från tanken å bak (på en blå minimoto:p) typ en hal centimeter tjocka finns en bra linje på båda sidor å följa, testa det blir skit snyggt! :D kostade bara 30spänn me hhaha ;)


okeej.. låter vettigt dedär;) tänkte lacka om gamla kåpsetet om ja bara kommer till skott me de:p

jo ska börja trimma snart.. har inte fått igång den än.. köpte den trasig.. de va just dragstarten som va pajj, just de du sa me, att plastkuggen va mos.

slutade me att ja skulle ha igång den iaf! o då drog ja sönder hela korgen XD

så den vita som e på bilden e i metall, bara lackat den =)

o dedär me kopplingen, eftersom den e så gott som orginal än så beställde ja en orginalkoppling så ja kan få igång den bara, o har en ställbar ligger..

den passar ju bara inte för 5 öre.. ska svarva om den o se om ja kan få dit den!

-----------

i övrigt blir de trim i form av, walbro me feting-reeds, bigbore, xxl, o racevev.. + portning av allting:)

väntar bara fooortfarande på att pengar ska trilla in;)

tack för tips o komentarer!



o glöm inte kolla dehär! ganska nöjd me;)

http://images.bilddagboken.se/10/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/54243_1176565652.jpg

http://images.bilddagboken.se/13/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/52365_1176565687.jpg


på kopplingen satt de 2 bultar på baksidan, borta nu o ska svarva ner bottenplattan runt hålet ca 2-3mm! hoppas de kan passa då:O
 
Last edited:

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
okeej.. låter vettigt dedär;) tänkte lacka om gamla kåpsetet om ja bara kommer till skott me de:p

jo ska börja trimma snart.. har inte fått igång den än.. köpte den trasig.. de va just dragstarten som va pajj, just de du sa me, att plastkuggen va mos.

slutade me att ja skulle ha igång den iaf! o då drog ja sönder hela korgen XD

så den vita som e på bilden e i metall, bara lackat den =)

o dedär me kopplingen, eftersom den e så gott som orginal än så beställde ja en orginalkoppling så ja kan få igång den bara, o har en ställbar ligger..

den passar ju bara inte för 5 öre.. ska svarva om den o se om ja kan få dit den!

-----------

i övrigt blir de trim i form av, walbro me feting-reeds, bigbore, xxl, o racevev.. + portning av allting:)

väntar bara fooortfarande på att pengar ska trilla in;)

tack för tips o komentarer!



o glöm inte kolla dehär! ganska nöjd me;)

http://images.bilddagboken.se/10/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/54243_1176565652.jpg

http://images.bilddagboken.se/13/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/52365_1176565687.jpg


på kopplingen satt de 2 bultar på baksidan, borta nu o ska svarva ner bottenplattan runt hålet ca 2-3mm! hoppas de kan passa då:O


Hoppas dt går bra nu dåe! :D , tyvärr gåre inte å kolla på bilderna :(
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
jo tror de går o kolla nu.. testa?;) funkar för mej iaf...

håller på o avancerar me bromsen fortfarande.. ska ner en sväng nu tror ja.. tänka på hur ja ska bygga resten;P

tror ja ska ner o ta bort motorn me faktiskt.. jo de ska ja fan.. ta bort motorn, ta bort ALLT o riva ner den:D ja fick ett ryck nu!

ska ta isär allt o rengöra/lacka =) hörs om några dagar när ja myst klart;)

hajj hajj
 

Maaaackan__

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Minimoto 14E
jo tror de går o kolla nu.. testa?;) funkar för mej iaf...

håller på o avancerar me bromsen fortfarande.. ska ner en sväng nu tror ja.. tänka på hur ja ska bygga resten;P

tror ja ska ner o ta bort motorn me faktiskt.. jo de ska ja fan.. ta bort motorn, ta bort ALLT o riva ner den:D ja fick ett ryck nu!

ska ta isär allt o rengöra/lacka =) hörs om några dagar när ja myst klart;)

hajj hajj


Funkar inte för mig :(

haha okej okej, ja hör av dig :p vill se bilder me :hojbusa lägg dom direkt i inlägget tack! :) , Lycka till me projektet :D
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
hej igen, är lite trött på alla fiddy inlägg nu -.- e de ingen som kör riktig rääcer längre? :p hahaha

i vilket fall som helst så går det sakta men säkert framåt här!

hade aldrig tid o plocka ner min hojj då det är osäkert om jag ska åka ihop med polarna i helgen på mantorp park? =)

så ja köpte en hojj till^^ den skickas idag! o här är lite bilder....

http://images.bilddagboken.se/7/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/70848_1177677088.jpg

http://images.bilddagboken.se/14/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/75335_1177677142.jpg
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
bilder på nya hojje, fast ja hann inte ta kort innan ja plockade isär ALLT, satte över de bättre delarna på den nya ramen;) en bra nyhet är att motorn va helt ny =) ny koppling o hela skiten!

köpte även hastighetsmätare.. vilket funkar SKITBRA!! den visar 3 siffrigt, men inte när ja åker tyvärr, hahha =(

http://images.bilddagboken.se/5/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/92637_1177947535.jpg

http://images.bilddagboken.se/12/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/33109_1177947619.jpg

http://images.bilddagboken.se/10/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/66935_1177947668.jpg

gjorde en specialare på hastighetsmätaren, då ja har dubbla skivor fram, hade ja ingenstans att sätta givaren på (magneten)! fixade enkelt så man skruvar fast den i ett av spåren i bromsskivan på höger sida, plockar av oket. kör med vänster broms bara!

funkar prima! man har ju fortfarande broms fram och bak för de.. men vill man rääca till de så kör man me dubbla fram =)

http://images.bilddagboken.se/10/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/21298_1177948538.jpg

http://images.bilddagboken.se/9/_u1/_u7/_u3/_u4/_u0/u173403/55881_1177948581.jpg

sådär ;P

mycket komentarer nu!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top