Projekt Trajja nånting

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för tipset!

Känns lite kryddat med 4000 för en framgaffel utan fälg med vektygsskador.
Hade väl kanske kunnat vara värd hälften.. Trist att denna typer av företag ofta ockrar :(

Får leta vidare!

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
OT, men

den här borde du eller någon annan med tummen på rätt ställe ta tag i

http://www.blocket.se/blekinge/Yamaha_XS_650__75_Cafe_projekt_22978942.htm?ca=15&w=3

Tack för tipset!

Känns lite kryddat med 4000 för en framgaffel utan fälg med vektygsskador.
Hade väl kanske kunnat vara värd hälften.. Trist att denna typer av företag ofta ockrar :(

Får leta vidare!

Kanske är prutmån? Annars ring R.N. MC-Demontering Göteborg TEL 031 15 83 45. De kanske har något liggande.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
köra på ekerfälgar? så mycket snyggare än nå treekrat
(konstig stavn, stavas de så?) köp nå motardfälgbanor el likn så de blir 17/17 och fetta dit så breda däck som går :tummenupp

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
den här borde du eller någon annan med tummen på rätt ställe ta tag i

http://www.blocket.se/blekinge/Yamaha_XS_650__75_Cafe_projekt_22978942.htm?ca=15&w=3

Kanske är prutmån? Annars ring R.N. MC-Demontering Göteborg TEL 031 15 83 45. De kanske har något liggande.

Läcker!

Jodå visst kan det finnas prutmån, men den brukar inte vara enorm.
Vore kanoners om man kunde få tag i en komplett framgaffel med hjul, skärm, skivor och bromsar!

Hade ett helvete sist när jag höll på och moddade till R1 gaffeln till mitt andra bygge :död

Men visst det gick..;)

köra på ekerfälgar? så mycket snyggare än nå treekrat
(konstig stavn, stavas de så?) köp nå motardfälgbanor el likn så de blir 17/17 och fetta dit så breda däck som går :tummenupp

True!

Det är förbannat fräckt med eker!
Satan i gatan att hålla rent dock..

17/17 är att föredra då det sitter 18/15 idag?! Ngt jävla mongo som bestämde de dimensionerna :D

Är öppen för förslag, men det vore chef med en "färdig" gaffel så man slipper pula med distanser etc.

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Satan så fräck!

Vfan är det för grund? Thruxton, Bonneville?

Läcker hur som haver!

grunden är Thruxton som blivit delvis omgjord till Bonneville och nu delvis åter till Thruxton med egen knorr på det hela!

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
grunden är Thruxton som blivit delvis omgjord till Bonneville och nu delvis åter till Thruxton med egen knorr på det hela!

Förbannat läcker hur som haver :tummenupp

Letat lite mer fälgar, men hittar inget som inte kostar en halv årslön.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Läcker!

Jodå visst kan det finnas prutmån, men den brukar inte vara enorm.
Vore kanoners om man kunde få tag i en komplett framgaffel med hjul, skärm, skivor och bromsar!

Hade ett helvete sist när jag höll på och moddade till R1 gaffeln till mitt andra bygge :död

Men visst det gick..;)

True!

Det är förbannat fräckt med eker!
Satan i gatan att hålla rent dock..

17/17 är att föredra då det sitter 18/15 idag?! Ngt jävla mongo som bestämde de dimensionerna :D

Är öppen för förslag, men det vore chef med en "färdig" gaffel så man slipper pula med distanser etc.

köp nya fälgbanor samt ekrar så lämnar du in dina fälgar så har du ju allt färdigt med nav, bromsar mm.
med däck borde de kunna hamna runt 7-10 papp beroende på vad du väljer för grejer.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
köp nya fälgbanor samt ekrar så lämnar du in dina fälgar så har du ju allt färdigt med nav, bromsar mm.
med däck borde de kunna hamna runt 7-10 papp beroende på vad du väljer för grejer.

Annars kan du ju köpa en beggad uppsättning motardfälgar från en KTM, Husa eller Aprilia. Här finns ju ett fint par till helt OK pris. 4" fram och 5" bak. Skulle se jävligt fett ut.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33066

Bara måla om fälgbanor och nav. :tummenupp

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj

Det hade absolut vart ett alternativ!
Kruxet är det att jag endast har enkelskiva fram = skitbromsar.
Jag letar efter en ny framfälg+gaffelben så att jag kan dunka dit dubbla skivor+bromsar. Även framgaffeln är kass i sig själv då den är på tok för mjuk för aktiv körning. Den funkar helt OK på längre resor, men är fullständigt kass när det börjar svänga. Tack för tipset ändock!
:tummenupp

Annars kan du ju köpa en beggad uppsättning motardfälgar från en KTM, Husa eller Aprilia. Här finns ju ett fint par till helt OK pris. 4" fram och 5" bak. Skulle se jävligt fett ut.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=33066

Bara måla om fälgbanor och nav. :tummenupp

Jag är väl snål, men 7500 för ett par beggade fälgar med ett par slut däck?
Sålde min gamla R1 fälg för en tusing ink. bromsskivor, då känns nästan 8 lakan jävligt kryddat. Lägg till nya däck så är man uppe i 11 lakan+adaptrar, axel etc. Svider på tok för mycket i min plonka tyvärr :(

Tack ändå!

Får leta vidare efter ett billigare alternativ, men motardfälgar skulle kunna se riktigt king ut! :yoparty

Kollade med Vimmerby bildemontering som hade lite Kawa gafflar att sälja enligt annons.
Fick svaret att han hade 1 st. gaffelben att sälja för 1500:- till en moped?!

Blir inte ett skit klokare av det.. Jag var på jakt efter en komplett gaffel, inte ett gaffelben till en moped :rolleyes:

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag är väl snål, men 7500 för ett par beggade fälgar med ett par slut däck?
Sålde min gamla R1 fälg för en tusing ink. bromsskivor, då känns nästan 8 lakan jävligt kryddat. Lägg till nya däck så är man uppe i 11 lakan+adaptrar, axel etc. Svider på tok för mycket i min plonka tyvärr :(

Tack ändå!

Nä, det är sant. Är väl inte billigast men om man tänker vad en ny uppsättning med ekerfälgar kostar så... en på ett engelskt forum jag är på köpte ekerfälgar till sin Katana och det kostade han drygt £1500, rätt så svettigt.

Nog ska det gå att hitta billigt. Kolla på eBay eller nån japansk sida. Där finns det säkert.

carpelux

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Triumph
Antagligen har du redan kollat på triumphrat.net, om inte finns det hur mycket info som helst där. Flera som monterat dit kawaprylar t.ex.

http://www.triumphrat.net/hinckley-classic-triples/

Själv har jag en Thunderbird i garaget som frugan kör på. Har satt på en corbin-dyna som ger lite mer cafestuk och dessutom är underbar att åka på till skillnad från orginaldynan som ger träsmak efetr ett par mil.

Sorry, såg att du redan skrivit inlägg där...

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Nä, det är sant. Är väl inte billigast men om man tänker vad en ny uppsättning med ekerfälgar kostar så... en på ett engelskt forum jag är på köpte ekerfälgar till sin Katana och det kostade han drygt £1500, rätt så svettigt.

Nog ska det gå att hitta billigt. Kolla på eBay eller nån japansk sida. Där finns det säkert.

Jodå en ny uppsättning fälgar kostar både skjortan och filsingarna, men jag måste försöka hålla budgeten nere så mycket som möjligt ;)

Syftar du på fälgar eller?! :confused:

Antagligen har du redan kollat på triumphrat.net, om inte finns det hur mycket info som helst där. Flera som monterat dit kawaprylar t.ex.

http://www.triumphrat.net/hinckley-classic-triples/

Själv har jag en Thunderbird i garaget som frugan kör på. Har satt på en corbin-dyna som ger lite mer cafestuk och dessutom är underbar att åka på till skillnad från orginaldynan som ger träsmak efetr ett par mil.

Sorry, såg att du redan skrivit inlägg där...

Jodå på ratforumet har man precis börjat bli riktigt aktiv :tummenupp

Kanonforum med sjukt mycket info om min hoj!

En hel del folk som bytt till Kawagafflar med alufälgar som ser riktigt bra ut.
Det är inte bara jag som har reagerat på den svampiga fjädringen och de undermåliga bromsarna :död

I övrigt en förbannat bra hoj!

Vart fick du tag i sadeln?
Bild?

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010

Yes, fälgar eller hela hjul.

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Kollade med Vimmerby bildemontering som hade lite Kawa gafflar att sälja enligt annons.
Fick svaret att han hade 1 st. gaffelben att sälja för 1500:- till en moped?!

Blir inte ett skit klokare av det.. Jag var på jakt efter en komplett gaffel, inte ett gaffelben till en moped :rolleyes:

Verkar vara ett kanonställe :hihi

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj

Yes, fälgar eller hela hjul.

Gött!
Är han dyr eller?

Verkar vara ett kanonställe :hihi

Jadu, mailade att jag sökte efter en komplett framgaffel till en kawa, fick till svar att han hade en till salu för 1500. När jag ville ha närmare beskrivning skickade han en lista där han hänvisade till 1 gaffelben för en moped.. :tummenupp

Klockren kille! :va

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras