mohaha, jag har åtta sidor i min byggtråd och du har bara sju
Och vad skall Ozeo med ännu en till storstånka till då? Såg din bytes anonns på ADV.Riders eller om det var SOE forumet. Ännu ett projekt på gång eller?
Fett.
Hayabusamotor?
1300 cc är de enda denna komma likna hayabusan
1300 cc är de enda denna komma likna hayabusan
Hmmm, jag kan inte låta bli att ge tips på gå-fort-grejor, så stå ut med mig. En 1600 cc passar ju rakt i. 44 vilda hästar Även 2,1 liters wasserboxer, 112 hk, passar rakt i om du slipar ut sprängkåpan lite för svänghjulet och monterar en 11 mm spacer till startmotorn. Funkar kanon och pinnar på ganska bra pga. låg vikt. Håller gör det också om du inte gasar jättemycket i kurvorna, då rensar du diffen pga. flex. MEN! Det är lätt fixat. Finns förstärkta lock över diffen att köpa. Kostar någon tusing, och det fixar problemet. Flex no more. Med wasserboxern så får du ju montera kylsystem, men slangar fram och en låg liten Golfkylare framför framvagnen (så luften tas underifrån) funkar.
Jag gillar ju turbo, och 1600 svarar faktiskt väldigt bra på turbo Bara så du vet... Porta upp topparna, bygg grenrör och plenum, montera en carbontätad turbo bakom fläktkåpan och sug genom någon Weberförgasare. Kör med original komp, du behöver inte dela motorn. Original 1600-motorn håller för mer laddtryck än man tror...
Ratrod! Coolt
Kommer du ihåg killen som byggde en liknande bubbla och sedan en pickup i samma råbarkade stil som den du la upp en bild på, har för mig att den figurerade i både Wheels och Bilsport för en 15 år sedan.
hehe.. först show sen go! finns mycket billig trimm o köpa + att jag har 2 farbröder som har byggt bubbla.. håller nu på med lite insprut till sin orginalare som får lite cal look.
vattenkylt existerar inte på denna så länge de inte är en liten gti motor med dubbla webers
för 15 år sen va jag 13 år o hade knappt upptäckt moppe
ahh komma bli cool..
recept.. orginalfälgar fram. bak cheva van fälgar med feta stora höga breda däck moon kapslar el va de kallas. takchoppad. ingen inredning inga rutor bakifrån komma bara cyllarna samt avgassystem sticka ut
svart undertill o mörkgrön övertill inge rost på min
Nu börjar det ju bli lite offtopic men.. kommer du köra nån byggtråd på något annat forum?
På den bubblan jag tänkte så hade killen flyttat fram framvagnen så att främre delan av framhjulen kom framför motorhuvens framkant, vilket gav en riktigt bra känsla av A-ford/T-ford hotrod. Inte den bil som jag bifogat nu dock.
Grymt bygge Ozeo!
Gillar den skarpt. You know your shit.
Ser ramen ut sådär orginal eller har du byggt själv? Ser ut som en utskålning för en liten sits och utan bakram typ? ser rått ut .
Gillar även centraldämpen bak, har du byggt det själv ?
Se där. Har oxå inskaffat mig en bubbla. En taksänkt, med bur och med filpfront. Ska få en typ 4 motor, 10 cm bredare på varje sida bak och 275 bakdäck.
Om du ska bygga rod så är framflyttad framvagn ett måste.
Kollade förut och det verkar gå att regga en sådan som "ändrat fordon" utan större problem.
http://www.bayarearods.co.uk/hotrodbeetles.html
http://www.curtstom.com/
// Linus
tackar.
hela bakramen e kapad. har byggt upp en ny för sadel samt gjort ett fäste för en singeldämpare under tanken, sen byggde jag upp svingen o gjorde även ett fäste där.. utskålningen är för en sits.. jag gillar rena hojar o numera bilar med inget onödigt krafs på
tackar så mycket för kanonsidor
så har du nå bilder på din? pm,a kanske.. kul o se hur är taksänkningen gjord jag ska förmodligen droppa den i framkant.. vet dock inte hur jag ska gå till väga de e de stora problemet..
synd att du låter hojen vänta, hoppades få se den klar i vår
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |