Nu äntligen börjar det roliga arbetet igen.
18 april.
Nu var det dags att montera de nyinhandlade delarna, och allt annat för den delen.
Dvs. över och undre styrlager, bussningar + innerör till sving, drivpaket.
Vi började med en ren ram och slutade med ett skelett på två hjul.
Vi upptäckte att röret i ramen till styrkronorna hade skadats lite, det övre lagret passade inte först men efter lite våld så gick det.
Dagens arbete bestod av, montering av styrlager, styrkrona, gaffel, framhjul, frambroms, största delen av elsystemet.
Sving med tillhörande delar, bakstötdämpare, bakdrev, bakhjul.
22 april.
Idag så hann vi med rätt mycket på 6-7 timmar.
Vi monterade så gott som allt som ska sitta i ramen.
Dvs., kylare, kylartank, oljetank, div. reglage, luftburk + batterihållare, bakskärm, bakdel, Motor + förgasare lyftes också in.
Vi bytte även framdrevet och kopplade ihop resten av elsystemet.
Vi började också lite med avgassystemet men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med det då det är i relativt dåligt skick.
Vi upptäckte att lacken på ramen är riktigt dålig, man kan i princip rispa av den med en nagel, så vi lyckades så en liten lackskada vi montering av motorn.
Det värsta är ju att vi inte hinner gå tillbaka o klaga, projektet ska vara klart om typ 3 veckor.
I morgon åker vi och hämtar kåpor och tank, då kan vi förhoppningsvis också provstarta hojen.
Jaja nu kommer bilderna i vanlig ordning.
Vi började med en tom ram.
Bytte styrlager
Ramen fick ligga på rygg en stund.
Skadan i ramen.
Svingbussningar och innerör monterades.
Sving och bakdämpare monterade.
Jax fettade noggrant in bultarna.
Styrkronorna monterades.
Sedan gaffeln
Och framhjul.
Och styre.
Och frambroms.
18 april.
Nu var det dags att montera de nyinhandlade delarna, och allt annat för den delen.
Dvs. över och undre styrlager, bussningar + innerör till sving, drivpaket.
Vi började med en ren ram och slutade med ett skelett på två hjul.
Vi upptäckte att röret i ramen till styrkronorna hade skadats lite, det övre lagret passade inte först men efter lite våld så gick det.
Dagens arbete bestod av, montering av styrlager, styrkrona, gaffel, framhjul, frambroms, största delen av elsystemet.
Sving med tillhörande delar, bakstötdämpare, bakdrev, bakhjul.
22 april.
Idag så hann vi med rätt mycket på 6-7 timmar.
Vi monterade så gott som allt som ska sitta i ramen.
Dvs., kylare, kylartank, oljetank, div. reglage, luftburk + batterihållare, bakskärm, bakdel, Motor + förgasare lyftes också in.
Vi bytte även framdrevet och kopplade ihop resten av elsystemet.
Vi började också lite med avgassystemet men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med det då det är i relativt dåligt skick.
Vi upptäckte att lacken på ramen är riktigt dålig, man kan i princip rispa av den med en nagel, så vi lyckades så en liten lackskada vi montering av motorn.
Det värsta är ju att vi inte hinner gå tillbaka o klaga, projektet ska vara klart om typ 3 veckor.
I morgon åker vi och hämtar kåpor och tank, då kan vi förhoppningsvis också provstarta hojen.
Jaja nu kommer bilderna i vanlig ordning.
Vi började med en tom ram.
Bytte styrlager
Ramen fick ligga på rygg en stund.
Skadan i ramen.
Svingbussningar och innerör monterades.
Sving och bakdämpare monterade.
Jax fettade noggrant in bultarna.
Styrkronorna monterades.
Sedan gaffeln
Och framhjul.
Och styre.
Och frambroms.