Projektarbete

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Ville kolla av här med er vad ni ska göra för projektarbeten nu sista året i gymnasiet eller vad ni har gjort. Hälst hojrelaterat men även andra ämnen är stort välkomna då jag har helt slut på ideer om vad jag ska ge mig in på.
Har inte ennu inhandlat någon hoj efter krashen så jag kommer ha en del cash att leka med snart men de pengarna MÅSTE gå till en hoj. Varför inte något "unikt" projektarbete. Har högst 20k och det ska vara seriöst. Men det lutar väl åt att jag drar ett säkert kort och köper en vanlig hoj och satsar på något annat lite billigare projekarbete om de inte kommer upp någon alldeles jättebra ide.
pumpa på med ideer och information om vad ni har gjort och ska göra. Måste bara veta nu... :4skrika

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
Ville kolla av här med er vad ni ska göra för projektarbeten nu sista året i gymnasiet eller vad ni har gjort. Hälst hojrelaterat men även andra ämnen är stort välkomna då jag har helt slut på ideer om vad jag ska ge mig in på.
Har inte ennu inhandlat någon hoj efter krashen så jag kommer ha en del cash att leka med snart men de pengarna MÅSTE gå till en hoj. Varför inte något "unikt" projektarbete. Har högst 20k och det ska vara seriöst. Men det lutar väl åt att jag drar ett säkert kort och köper en vanlig hoj och satsar på något annat lite billigare projekarbete om de inte kommer upp någon alldeles jättebra ide.
pumpa på med ideer och information om vad ni har gjort och ska göra. Måste bara veta nu... :4skrika

du har ju redan sett min tråd kanske det som inspererade dig att starta denna:)

här kan ni se en riktig 125a som håller på att träda fram:D

nära 1hk/ kg å det är inte en r1

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=95252

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RS "Alex" skrev:
du har ju redan sett min tråd kanske det som inspererade dig att starta denna:)

här kan ni se en riktig 125a som håller på att träda fram:D

nära 1hk/ kg å det är inte en r1

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=95252
Just härifrån jag fick inspirationen till att starta denhär tråden. Kanske vi kan hjälpas åt att komma på vad man kan göra som projektarbete. För tillfället är jag inne på att starta eget företag men de hade varit så grymt roligt att göra något i garaget. :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
Just härifrån jag fick inspirationen till att starta denhär tråden. Kanske vi kan hjälpas åt att komma på vad man kan göra som projektarbete. För tillfället är jag inne på att starta eget företag men de hade varit så grymt roligt att göra något i garaget. :tummenupp

gör något galet helst 2 takt:D

här har du en gammal idé jag hade dock lite mer pengar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86954

vi får bygga en mini parralelt

med race som avslut:D

jag har sagt att jag ska köpa den av honom men vi får la se hur det ser ut i morgon

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RS "Alex" skrev:
gör något galet helst 2 takt:D

här har du en gammal idé jag hade dock lite mer pengar

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=86954

vi får bygga en mini parralelt

med race som avslut:D

jag har sagt att jag ska köpa den av honom men vi får la se hur det ser ut i morgon
haha.. your crazy peace of shit.. en båt med växlar och turbo.. läste inte mer än några inlägg men de verkar väl ganska dumt?.
Kanske man ska köpa en 4t och ha turbokonvertering som projektarbete.. :rolleyes: hur dyrt kan de bli tros.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
haha.. your crazy peace of shit.. en båt med växlar och turbo.. läste inte mer än några inlägg men de verkar väl ganska dumt?.
Kanske man ska köpa en 4t och ha turbokonvertering som projektarbete.. :rolleyes: hur dyrt kan de bli tros.

tycker inte alls det verkade dummt med det... något jag gärna skulle vilja genomföra dock med fetare plånbok än i dag:D

tänk acc med att starta på 1an tänk topphastigheten med att starta på 3an hehe nemen man kan ju leka med tanken

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
Vad går du för linje då?? jag går FP ska förmodligen modda en av farsan gamla ford motorer.. ska riva bägge och sätta ihop en bra med lite små trim.. det får det bli.. har heller inte mkt pengar att lägga ut.. max 5000Kr

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Gick Fordon, Fick MVG på mitt projekt arbete, som fortfarande inte är klart :) (alla vet väll om mitt SF bygge).
Men ja det är alldeles för stort igentligen för att vara ett "skolprojekt".

Sattsa mycket på att få det klart och att det fungerar samt att du har en riktigt bra presentation.

Välj inte heller något försvårt, ta något som är enkelt att genomföra och se som sagt till att få en bra dokumentaion av genoförandet.
Det är det som räknas! :tummenupp

jag hade lite tur...

Sen kan ju säga att både turbo byggen och plasta egna kåpor är något som kostar MYCKET pengar och tar MYCKET MYCKET MYCKET tid..

mitt projekt har väll överskridit sin budget ca. 3ggr och har tagit 5ggr så lång tid...

vill ju inte skrämma dig ifrån att bygga något, men som sagt tänk enkelt istället för svårt planera allt är A och O och räkna med att det kostar ganska mycket mer och tar mycket tid än "planeringen"

Sen beror det ju lite på vad du har för krav själv.

Men mitt tips till dig är iaf att om du går fordon, satsa på något som inte är allt för avancerat och få det bra gjort istället....

lycka till :tummenupp

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Det kanske vore ide att skriva vad jag gick för linje ja.. :hihi Jag går informationsteknik (IT) med massa el och data men vi får göra vad vi vill på projektarbetet som är värt namnet.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!