Proteindrink???

Malte

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
12 cb1000R
Hörde av en veteran på gymmet angående en proteindrink man tydligen skulle gå upp i vikt av (muskler asså)
Den består av en vanlig proteindrink med 2 ägg i och 1 dl rapsolja.
Man ska dricka den innan man går och lägger sig just för att inte få någon förbränning av muskler under sömn timmarna.
Min fråga är ,,rapsolja är de så nyttigt att trycka i sig 1 dl om dagen??

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Malte skrev:
Hörde av en veteran på gymmet angående en proteindrink man tydligen skulle gå upp i vikt av (muskler asså)
Man ska dricka den innan man går och lägger sig just för att inte få någon förbränning av muskler under sömn timmarna.

Ingen fara så länge du tränar mkt, gör mycket situps bara så du inte blir tjock om magen.

EdIt: Äh fan ingen annan hänger på. Får dåligt samvete om du skulle tro detta på riktigt. Rådet är bull, du kommer att bli enormt fet.

Last edited:

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
En gul/svart!
1 dl??? :skrämd

Inte en bra ide, tränar du mycket och känner att du behöver protein så ta dig en drink med långsamtverkande protein (kasein) innan läggdax. Eventuellt, om du känner att du behöver fett så kan man ju dricka lite olja :zpy Men inte 1 dl. Käka lite cashewnötter istället, mycket godare :tummenupp

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Jag brukar svänga ihop typ 2-3 dl mjölk, en banan och ett ägg... mixa det så blir det kanon vetja!
Glöm rapsoljan, det verkar ju bara äckligt och inte alls bra... :)

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
bmw s1000rr
Jag började träna för nårra månadersedan, och gör det främst för att jag var så jäkla tanig. 1.80 å 64 kg är ju ingen höjjdare! Jag kör fortfarande 4ggr i veckan efter ett "riktigt" program, äter ialla fall 2 stora mål om dagen och det går helt klart frammåt. Väger nu ~72kg och det är helt klart inte fett som väger :)

Hursom, jag har ju börjat få upp ögonen för att ta någon proteindryck eller liknande efter träningen, men vet inte vad man ska ha. Vill öka i volym/vikt och det ska helst inte kosta skjortan. Är trots allt fattig student, men nått mer än en banan efter ett pass förtjänar man.

Så vad rekommenderas, länka gärna?!

Hoppas det var okej att låna tråden Malte, mvh Martin

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
m4rtin skrev:
Jag började träna för nårra månadersedan, och gör det främst för att jag var så jäkla tanig. 1.80 å 64 kg är ju ingen höjjdare! Jag kör fortfarande 4ggr i veckan efter ett "riktigt" program, äter ialla fall 2 stora mål om dagen och det går helt klart frammåt. Väger nu ~72kg och det är helt klart inte fett som väger :)

Hursom, jag har ju börjat få upp ögonen för att ta någon proteindryck eller liknande efter träningen, men vet inte vad man ska ha. Vill öka i volym/vikt och det ska helst inte kosta skjortan. Är trots allt fattig student, men nått mer än en banan efter ett pass förtjänar man.

Köp en påse krossade linfrön och ät. Det smakar skit men är säkert bra.

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
bmw s1000rr
nä, linfrön äter man ju bara när man är kass i magen. Å ja, det smakar ju skit om något!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Om man av någon anledning vill bli fetare så skulle jag satsa på lite nötter/lax och mycket mer kolhydrater, som omvandlas till fett om man äter för mycket.
Solrosfrön är nog bättre än linfrön :hihi
De som äter för lite fett lär ha stenkoll på vad de äter eller inte äta alls.

Ang proteindryck, kika i träningstråden, där finns det säkert svar.
Ta all information som tillverkarna av proteinpulver uppger med en nypa salt.

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
m4rtin skrev:
men nått mer än en banan efter ett pass förtjänar man.

Du ska äta en rejäl portion riktig mat efter träningen, inte bara en liten sunkig banan!! När du tränat skriker kroppen efter energi för att kunna bygga upp sig.

General E skrev:
Om man av någon anledning vill bli fetare så skulle jag satsa på lite nötter/lax och mycket mer kolhydrater, som omvandlas till fett om man äter för mycket.

App app, kolhydrater omvandlas normalt inte till fett. fett är fett, kolhydrater är kolhydrater.

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Hoj
bmw s1000rr
okej, skrev inte klart allt innan kanske. När jag just tränat är det en banan, men sen är det givetvis raka vägen hem å laga ett "ätsåmycketjagorkar" mål. Men just på plats är det ju bananen som är min bäste vän, och det är där jag skulle viljat ha nån "drink" med :)

Men får gå in å kika lite i träningstråden då.

tack, tack

Hazzeman

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
En gul/svart!
m4rtin skrev:

Om man inte vill börja med protein (spara pengar) så kommer man väldigt långt med att bara äta rätt och ofta. Själv käkar jag frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Försöker få med mycket proteinkällor (även mycket kolhydrater och bra fett), kompleterar med protein ibland till mellanmålen och innan läggdax, men framför allt brukar det drickas just innan träning. Finner träning och kost väldigt intressant och skulle kunna diskutera detta hela natten, men jag måste verkligen sova... Men om du verkligen vill lära dig ett och annat så rekomenderar jag detta forum, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/index.php? Där kan du hitta allt du behöver.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hazzeman skrev:
Om man inte vill börja med protein (spara pengar) så kommer man väldigt långt med att bara äta rätt och ofta. Själv käkar jag frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Försöker få med mycket proteinkällor (även mycket kolhydrater och bra fett), kompleterar med protein ibland till mellanmålen och innan läggdax, men framför allt brukar det drickas just innan träning. Finner träning och kost väldigt intressant och skulle kunna diskutera detta hela natten, men jag måste verkligen sova... Men om du verkligen vill lära dig ett och annat så rekomenderar jag detta forum, http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/index.php? Där kan du hitta allt du behöver.

Sen är det vettigt att få i sig protein från olika källor, tex mejeriprodukter,ägg,kött, fisk och fågel.

Bamse79

Yeah!
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ZätaÄxNieÄrr
1dl olja = 900kcal och enbart fett, inte ett rätt alls att dricka före läggdags kan jag ju säga...Hellre enbart prott. Beror ju helt på hur du tränar också...

Tips:

Träningsforum: www.kollozeum.com , body.se , mycket man kan läsa och lära sig där

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Malte skrev:

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
ja självklart går du upp i vikt, bara muskler. Bara lägga sig framför soffan och hälla i sig dagarna i ända. Sen kan du äta anabola samtidigt så blir du svingrov alltså.

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
honkiie skrev:
ja självklart går du upp i vikt, bara muskler. Bara lägga sig framför soffan och hälla i sig dagarna i ända. Sen kan du äta anabola samtidigt så blir du svingrov alltså.

Vet du hur lång tid det tar, innan man blir lika stor som killen på bilden på proteinburken? Har ätit pulver i flera månader nu. Men är inte i närheten ens.. :(

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Boffen skrev:
Du ska äta en rejäl portion riktig mat efter träningen, inte bara en liten sunkig banan!! När du tränat skriker kroppen efter energi för att kunna bygga upp sig.

App app, kolhydrater omvandlas normalt inte till fett. fett är fett, kolhydrater är kolhydrater.

Kolhydrater blir fett om du inte förbränner det du stoppar i dig!

m4rtin skrev:

Hur många kilon av dom där tror du är muskler?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy