PROTESTDAG LÖRDAG 30 MAJ mot nya mc-parkeringsregler i GBG

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Kan inte nån printa ett ut några posters och sätta upp på MC-dagarna imorgon eller söndag?
Jag har ingen möjlighet att göra det själv, men det lär ju komma ett par tusen ut till Säve under helgen!

Det är tänkt på :) Tror vi har ca 20-30 posters som en i gruppen fixat. :tummenupp

Vi har bord där och förhoppningsvis bemanning hela helgen. Å även folk med flyers och protestlistor att skriva på. Även posters till handlarna så de kan sätta upp i sin butik för nästa vecka. De är inte direkt svårövertalade med tanke på minskar antalet som pendlar så blir färre hojjar & utrustning sålt å även service. Tillräckligt tufft ändå med tanke på den kris som är.


Är någon mer sugen på hjälpa till så kom förbi vårt bord bara.
Dela ut lite flyers eller gå med protestlista. Eller stå en stund vid bordet. Bättre med lite hjälp än ingen. :tummenupp

Syns imorrn eller söndag!
 
Last edited:

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Såg att det låt "flyers" på skolan idag (GTG), någon här antar jag som lagt ut dem? :)
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Härligt! Kanonväder!

Många fina hojjar... både för provkörning och deltagarnas :yoparty

Jäkla kul att i princip alla ville skriva under protestlistorna mot nya parkeringsreglerna! (Bara 2-3st under hela tiden jag stod där som inte skrev under). Jag har hemma nu nånstans runt 750 underskrifter. Ligger en del listor i väskorna kvar för imorrn och några andra i gänget fick med några hem.

Fler ska de plockas imorrn! Glöm inte skriv under om ni ska dit :)

Med tanke på så många som även sa att de kommer på lördag på protesten, bla några av hojjklubbarna, så lär Heden bli bra drag på. Med risk för knökfullt Heden å trafikstockningar som följd. Reservplanen får nog bli att även ta upp Stora teatern å nån annan parkering.
 

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Ort
Djävuls Ön
Hoj
M600, 748BP
......

Med tanke på så många som även sa att de kommer på lördag på protesten, bla några av hojjklubbarna, så lär Heden bli bra drag på. Med risk för knökfullt Heden å trafikstockningar som följd. Reservplanen får nog bli att även ta upp Stora teatern å nån annan parkering.

Kompisen tyckte att vi skulle ta med oss Walkies ifall vi parkerar för långt från varandra... Deffenitivt ifall Stora teatern oxå blir aktuell.:tummenupp


Jag var oxå där och delade ut lite flyers som jag själlv printat ut...
Mycket folk som tydligen visa intresse, men som inte hade en aning om det(Dvs ändringen i parkeringsreglerna).
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Kompisen tyckte att vi skulle ta med oss Walkies ifall vi parkerar för långt från varandra... Deffenitivt ifall Stora teatern oxå blir aktuell.:tummenupp.

Med tanke på att det kommer att vara massor av hojåkare som inte har nåt att göra efter att dom har parkerat sin mc så känns det nog inte som en evighet att gå i tre minuter för att se hur läget är på den andra parkeringen.

Jag har dock ett par (KTM-oranga) walkiesar som kan få följa med ;)
 

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Ort
Djävuls Ön
Hoj
M600, 748BP
Med tanke på att det kommer att vara massor av hojåkare som inte har nåt att göra efter att dom har parkerat sin mc så känns det nog inte som en evighet att gå i tre minuter för att se hur läget är på den andra parkeringen.

Jag har dock ett par (KTM-oranga) walkiesar som kan få följa med ;)

Planen är att parkera MCn köpa P-biljet och sedan fälla ut sin solstol i samma ruta och sola lite !!! :cool:
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Är jag hemma kommer jag definitivt ta en sväng till Heden!
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
1600+ underskrifter. :tummenupp
Alltså under de 2 dagarna på Säve och av istortsett bara hojåkare.

På lördag ska vi förstås haffa bilister och få dem att skriva på. Nya reglerna drabbar dem lika illa som oss närpå.
Märks tydligt kännedomen har spridit sig. Många kom till bordet och skrev under direkt. Hade redan koll på vad det var frågan om.

Bara inte moppefuckna får för sig att det är en moppeträff och det blir massa fuckokörning som det brukar bli.

Med många hundra hojåkare runtomkring så tror jag de håller sig i skinnet. Om inte annat för att även MC-polisen kommer att vara där :tungan (pratat med mc-poliser som skrivit under och de vet om protesten och planerar dyka upp i tjänst).

Jättebra om väldigt många moppefuckos kommer! Eu moppar ser väldigt ensamma ut i en jättestor bilplats :D

Tack alla ni frivilliga som har ställt upp med att stå vid bord och dela ut flyers under mcdagarna! Även ni många handlare som satt upp posters!

Sprid gärna ytterligare flyers under veckan. På mc/eumopeder, på skolor m.m.
 
Last edited:

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Haha, fan va skoj ni kommer ha det. Går och småskrattar varje gång jag tänker på hur det kommer se ut på heden :D
 

melkersson

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
BMW K1200S -07 -R.I.P, BMW Rockster -03 -SÅLD
satsa på samma antal hojar som stod parkerade på säve under helgen för då borde det bli fullt på heden!!
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
satsa på samma antal hojar som stod parkerade på säve under helgen för då borde det bli fullt på heden!!

Vi siktar mot stjärnorna :tummenupp
Desto fler desto roligare! Årets hojjhappening i Göteborg?

Det finns gott om plats på Heden oxå att stå och vänta på att någon parkering ska bli ledig... precis som bilarna gör :tummenupp
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Kolla in kändis-Paser:yoparty

Tyckte dock att artickeln va lite menlös, den gav inte så mycket. men det kanske är för att vi vet mer än allmänheten. Allmänheten kanske iallafall får upp ögonen nu :)
Och rubriken kanske va lite väl agro. Känns som folk kommer kika på rubriken och sucka, förhoppningsvis undrar de över vad vi ser rött på och läser vidare... :)
 

Bifogat

  • Paserbild1.jpg
    Paserbild1.jpg
    88.8 KB · Visningar: 94
  • Paserbild2.jpg
    Paserbild2.jpg
    98.1 KB · Visningar: 85
  • Paserbild3.jpg
    Paserbild3.jpg
    77.6 KB · Visningar: 80

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Tyvärr är jag på kinnekulle denna helgen. Annars hade jag varit där. Hade tagit en extra plats och parkerat "Lilleman" där med.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
bra att frågan blir belyst men enligt mig för att det skall ha nån verkan med protesten så MÅSTE vi vara på heden varje lördag mellan 9-12 tills de iaf tar upp frågan igen..

Jag tror inte personligen att en lördag gör skillnaden förutom att visa att vi är missnöjda. fast bättre en gång än ingen gång..!! bara det att våra "kära"politiker kommer att vinka bort protesten, för en dag kan de leva med. (de stänger bara av telefonen den nästkommande veckan ;) )

För att något skall hända så måste vi vara där varje lördag tills det blir ohållbart för dem.. Snaran drars åt runt deras halsar och de inte bara får oss på sig, utan en skara arga bilister som är betydligt fler ringades ner deras telefoner blir ännu bättre för oss../ sämre för dem.

va fan vi gör som fransmännen, ta med ruttna tomater och koskit så bombar vi sönder deras bilar istället :cdevil

fråga er själva och tänk inte vad protestdagen kan göra för dig, UTAN vad kan just DU göra för protestdagen.. !!!

TA STÄLLNING ! vi ses den 2:e maj !
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top