Protestera..

sandstream

Guest
Sluta gnäll nu! Det är ju vi som får pengarna :rolleyes:

En röst på sossarna är en röst på kommunisterna och miljöpartiet. Helt sanslöst att dessa små partier ska vara med och bestämma.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Nämen nu får de faaaaaaaaaaaaaan ta och ge sig...

Som jag alltid sagt, det här landet lutar mer och mer åt en fascist/kommunist stat för varje år som går...

Så...tänkt på det här nästa gång ni röstar!

Fattar ingenting de flesta man pratar med röstade på los moderatos/folkpartiet, men endå vad gör miljöpartiet i regeringen t.ex.??!

spharv

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Suzuki
mamartin skrev:
Alla klagar på skatt hit och dit...det har funnits höga skatter och höga bidrag sen sossarna kom till makten. Varför inte göra något osvenskt, rösta på annat parti??? :va

Nu gör vi så att alla röstar på moderaterna nästa gång :D

Håller med, utom på just den punkten att det nödvändigtvis måste vara Moderaterna...

Byt parti! :tummenupp

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Detta är som sagt miljöpartiets verk,som tur är har om inte mer att säga till om än dom har nu för då skulle vi inte ha råd att åka bil/mc/båt/annat alls.
Men vad ska man rösta på när det inte finns nåt vettigt parti? moderaterna som vill sänka a-kassa o sjuk-kassa och vissa löner rätt rejält är väl inte heller ett så bra val.
Jag tycker det är dags att det kommer nåt bra uppstickar parti med bra kompetens i ledningen som värnar om sveriges folk istället för bara sin egen ekonomi så man får nåt att rösta på.

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Eftersom det rör sig om småpengar kan man ju lika gärna jävlas och betala in typ 20kr för mycket. Om hemskt många skulle göra det skulle de få en massa merarbete med utbetalningar av för mycket inbetalt. Nää..ja vet inte men man känner bara att man vill göra nåt.. Å garanterat sitter nån högavlönad jävel däruppe och flinar åt namninsamlingar å dylikt. Man skulle fanimej smasha in käften på dom..

Gick med
18 May 2004
Hoj
Ingen...
Felet med svensken är att han/hon bara snackar om att göra något. En namninsamling kör de över som en igelkott i skymningen. :näsblod
Nä, vi borde organisera något ordentligt och blockera vägar o.s.v. på franskt manér! :Bugar
Sådana aktioner kanske hade gått hem bättre? Vi kan typ blockera snabbmatställen så att Göran blir riktigt ledsen, eller kanske systembolagen så att Gudrun blir sné? :tummenupp

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Konstigt detta..
iom att s.v.mp dom har majoritet så måste ju var annan rösta på nått utav dom :va

Tycker alla gnäller på bilskatten nu.. folk vill ju tydligen ha det såhär så då får man väll bara böja sig ner och ta emot..

man skördar det man sår.
Hoppas folk fattar detta nu :fatta!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
är ju typ bara sånt där som gäller egentligen för att dom ska lyssna,typ blockera alla större vägar runt stockholm o så........
det roligaste med politiker är att dom kör över folk hur som helst,här i sundsvall ska man bygga en scenhus som minst 80% inte vill ha men man har inte råd att sanda gångvägarna hela vintern så gamla kan gå utan att bryta benen,vet inte vart samhället är påväg..

Rikard Thunderace skrev:
Felet med svensken är att han/hon bara snackar om att göra något. En namninsamling kör de över som en igelkott i skymningen. :näsblod
Nä, vi borde organisera något ordentligt och blockera vägar o.s.v. på franskt manér! :Bugar
Sådana aktioner kanske hade gått hem bättre? Vi kan typ blockera snabbmatställen så att Göran blir riktigt ledsen, eller kanske systembolagen så att Gudrun blir sné? :tummenupp

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
hehe det du säger är så sant,här på jobbet sitter alla o gnäller men typ alla är sossar så dom har själv valt att stötta miljöpartiet....

stony skrev:
Konstigt detta..
iom att s.v.mp dom har majoritet så måste ju var annan rösta på nått utav dom :va

Tycker alla gnäller på bilskatten nu.. folk vill ju tydligen ha det såhär så då får man väll bara böja sig ner och ta emot..

man skördar det man sår.
Hoppas folk fattar detta nu :fatta!

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Holger skrev:
hehe det du säger är så sant,här på jobbet sitter alla o gnäller men typ alla är sossar så dom har själv valt att stötta miljöpartiet....

Precis!! sånt gör mig så jävla förbannad!!! :mad: :huvet
överallt hör man gnäll.. sen när det är val... tror fan dom ändå röstar på samma skit parti :fatta!

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
well så går det när sossarna får som dom vill. Men det hade inte hänt om folk inte röstade på dem. Så jag säger bara en sak "pöbelns fel" :mad: till höjda skatter.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
m sen inser inte folk att röstar man på sossarna så röstar man ju även på miljöpartiet o vänstern för så länge dom partierna har över 4% så bildar dom ju regering med sossarna

stony skrev:
Precis!! sånt gör mig så jävla förbannad!!! :mad: :huvet
överallt hör man gnäll.. sen när det är val... tror fan dom ändå röstar på samma skit parti :fatta!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Tror väl fan att man gnäller.. Jag skiter i höjningen i sig. Det är det jävla sättet de höjer på

BTW så har jag alltid röstat blankt

kjuze

Guest
Om man ska höjja skatter och avgifter på miljöfarliga fordon(vilket jag absolut tycker man ska) så tycker jag att man först ska se till att de finns ett altenativ. Dvs miljövänliga bilar som håller som standard somde bilar vi har idag.

Sponsra saab eller volvo att bygga sånna bilar, alla skulle tjäna på de, arbetslösheterna skulle minska om många köpte sånna bilar, naturen skulle tjäna på det osv.

Jag kan förstå att ni är lite snea på sossarna, för det är jag också. Men inte sjutton är moderaterna ett bra altenativ. Det var ju bara några månader sen de kom med ett förslag att man skulle vara tvungen att teckna privata sjukförsäkring för att få köra bil/mc, den vanliga sjukvården skulle inte täcka trafikskador. Dvs vi skulle utöver försäkringen på 2000 i månaden behöva betala 2000 till för försäkring för eventuell sjukvård. Någon som kommer ihåg tråden om det här?

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
kjuze skrev:

Privatiserad försäkring in my ###. Va fan vi betalar mängder med pengar till staten redan, nog borde de kunna täcka dessa "utgifter". Fan nu blev jag påmind om hur mkt skatt jag betalar igen. :6surkart

Och än värre vilka svin politiker är, ahhh nu kan jag inte arbeta mer på hela dagen. :4skrika

Får väl skriva inlägg på SH istället :)

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Och givetvis ar inte skattelattnaden i klass med hojningen :huvet

ingen :tomten dar inte

/Pajje

Last edited:

kjuze

Guest
ape skrev:
Privatiserad försäkring in my ###. Va fan vi betalar mängder med pengar till staten redan, nog borde de kunna täcka dessa "utgifter". Fan nu blev jag påmind om hur mkt skatt jag betalar igen. :6surkart

Och än värre vilka svin politiker är, ahhh nu kan jag inte arbeta mer på hela dagen. :4skrika

Får väl skriva inlägg på SH istället :)

Jo, för de talar ju inte om att sänka skatterna så att vi betalar 9 miljarder mindre, utan dem ska behålla pengarna "staten sparar", man kan inte både ha kakan och äta kakan.
Och sen är jag emot att att man ska behöva betala efter sin ålder, bara för att man är 20 betyder det inte att man kör slarvigt och krashar mycket som sina jämnåriga polare gör.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha