Prova på 402m?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Om man aldrig stått på plattan förr men är sugen på att få prova på alt. ta sig en licens, hur går man tillväga? Gärna så nära Sthlm som möjligt.

x:1

Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Gsxr 1000 -02
Hej..
I malmö på meca raceway har vi onsdagskörning och då kan man komma bara,lösa en "prova på licens" kostar 100:- köra upp typ 3 gånger för en handledare,tycker han att man e lämplig så e det bara till att gasa efter det..Närheten av stockholm vete fan,då får det nog bli nån tävling direkt,en debutant licens 450:- och bli medlem i en klubb 200-300:-!kolla www.svemo.se

-KiRRE-

d^_^b
Gick med
1 May 2007
Hoj
954
Jag måste me prova på de! blir nog ett par turer ner till malmö, har en kompis som bor där som också kör hoj.

När börjar dom med det? eller har det redan dratt igång?
100kr o du få köra så mycke man hinner med?!

Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Gsxr 1000 -02
Jag måste me prova på de! blir nog ett par turer ner till malmö, har en kompis som bor där som också kör hoj.

När börjar dom med det? eller har det redan dratt igång?
100kr o du få köra så mycke man hinner med?!

7maj börjar det,sen är det varje onsdag hela sommaren när vädret tillåter det..japp 100:- licens och inträde 100:-,sen är det¨bara att åka..
meca raceway i malmö=201m

Last edited:

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Närmare, billigare och enklare än den i Västervik den 10:e maj blir nog svårt att hitta. Visserligen oklistrad bana, men det är nog inga bekymmer om du åker med KTM:en.

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Prova på kan man göra i stort sett varje onsdag när vädret tilllåter på tyresörakan.Julgran finns fast monterad av vägverket o säkerhetspersonal finns ofta på plats för o besiktiga hojen så den är trafiksäker, o ibland så är dom så vänliga att dom har med sej laserutrustning för o mäta sluthastighet o allt finansierat med skattepengar:tummenupp :D

Edit. Licens för o köra brukar säkerhetspersonalen va noga med o kolla efter avslutat race.. Så du kanske ska ordna den innan provar o köra på tyresö:tummenupp

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
7maj börjar det,sen är det varje onsdag hela sommaren när vädret tillåter det..japp 100:- licens och inträde 100:-,sen är det¨bara att åka..
meca raceway i malmö=201m
Låter nice.. Hur är stämningen där nere, ingen som skrattar ut en "newbie"?

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Låter nice.. Hur är stämningen där nere, ingen som skrattar ut en "newbie"?
Ingen av oss som kör iaf, om nån i publiken skrattar har jag ingen aning om, det hör man inte när man kör... och när du kommer tillbaka har dom redan glömt hur du körde.
Så det är lungt, det garanterar jag. jag har kört varje Onsdag sen banan byggdes, förmodligen uppe i över 1000 repor, då börjar man få kläm på det:tummenupp

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Ingen av oss som kör iaf, om nån i publiken skrattar har jag ingen aning om, det hör man inte när man kör... och när du kommer tillbaka har dom redan glömt hur du körde.
Så det är lungt, det garanterar jag. jag har kört varje Onsdag sen banan byggdes, förmodligen uppe i över 1000 repor, då börjar man få kläm på det:tummenupp
Hur går jag till väga, är det bara att köra ner eller?

edit: hittade lite info..http://www.srif.se/PDF filer/Regelverk Test And Tune Meca Raceway_050427.pdf

Last edited:

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Jepp, kom tidigt bara för du ska besiktiga och skirva in dej innan du får köra. Undrar du över nått så hugg bara tag i en hojåkare och fråga, ju fler som kör ju bättre för oss alla så vi hjälper gärna till!

Glömde.. du ska ha skinställ, boots och handskar. Kommer inte ihåg om alla klasser måste ha ryggskydd, men det står nog lite på SRIF om det under Onsdagskörning

Last edited:

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Prova på kan man göra i stort sett varje onsdag när vädret tilllåter på tyresörakan.Julgran finns fast monterad av vägverket o säkerhetspersonal finns ofta på plats för o besiktiga hojen så den är trafiksäker, o ibland så är dom så vänliga att dom har med sej laserutrustning för o mäta sluthastighet o allt finansierat med skattepengar:tummenupp :D

Edit. Licens för o köra brukar säkerhetspersonalen va noga med o kolla efter avslutat race.. Så du kanske ska ordna den innan provar o köra på tyresö:tummenupp

Tror du att säkerhetspersonalen kan hjälpa en nybörjare med lite råd, gällande starvarv, burnis m.m?

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Tror du att säkerhetspersonalen kan hjälpa en nybörjare med lite råd, gällande starvarv, burnis m.m?

Dom brukar va väldigt frikostiga med pekpinnar efter race.. Men är väldigt dåliga på att hjälpa till innan. Fast som sagt säkerhetspersonalen är ju anställda av staten så dom är nog grymt underbetalda o allmänt griniga,Kan även bero på att staten sparat in på deras tjänstemoppar som dom brukar använda för att fösöka hinna ifatt en med för att tala om vad man gjorde för fel under racet:D

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08

:rofl :rofl :yoparty

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Dom brukar va väldigt frikostiga med pekpinnar efter race.. Men är väldigt dåliga på att hjälpa till innan. Fast som sagt säkerhetspersonalen är ju anställda av staten så dom är nog grymt underbetalda o allmänt griniga,Kan även bero på att staten sparat in på deras tjänstemoppar som dom brukar använda för att fösöka hinna ifatt en med för att tala om vad man gjorde för fel under racet:D

Tänk vad tiderna förändras för 15-20 år sedan så hade jag personlig säkerhetspersonal,de gjorde t.o.m hembesök då och då för att komma med goda råd gällande körningen.

De arbetade så intensivt med att förbättra vår körteknik att de i syfte förbättra vår körning (tror jag) pratade med oss innan vi åkte någonstans överhuvudtaget.
De upplyste oss oxå mycket noga om att visste var vi bodde samt de skulle fortsätta att hålla en vakande hand över oss...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring