Prova på! Gelleråsen.

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Nu har vi lyckats hitta en dag för årets "prova på"

Det känns lite avlägset när jag säger 19 Oktober. Det låter bra j-a kallt när man säger: Om drygt en månad. Vi ska åka hoj när andra åker snöskoter.

Så är det!
Som vanligt öppet för tjejer och killar mellan 12-18 år. OCH målsman/förälder måste vara med för att det skall bli åka. Det handlar om ansvar/försäkring! Vi använder ju cyklar som vi lånar från andra juniorer.

200:- kostar det och en provsväng = 8-10 varv, med föråkare. Hundringen går till piloten som håller med cykel/soppa/olja. Försök också ta med så mycket utrustning du kan. Minst egen hjälm. Vi brukar få med en del grejer, men som en tandprotes, så passar den bäst på den person som köpte nytt.

Klockan 10.00 öppnar anmälan och genomgång. Då får även alla juniorer som har egen cykel träna fritt 2 timmar. Runt 12.00 tänker jag att vi börjar "prova på körningen" Och håller på till alla är nöjda. Och jag kan direkt svara på en fråga. Jag vill åka en gång till. Är det OK? Klart det är!

När vi stökat av det, så har vi banan ytterligare ett par timmar för fri träning.

Lite x-tra info.
Det är 3 år sedan vi hade en vurpa på "prova på körning" OM det händer är du som kör (Förälder/målsman) ansvarig för att cykeln ställs tillbaka i det skick den var. Kanske en fotpinne eller ett handtag. Väldigt sällan mer än några hundralappar. Ev. maskinfel kan man knappast lastas för. Och all körning sker med föråkare. Det blir inga hyrkart-eskapader.

Anmälningar och frågor tar jag helst på PM eller mail.
Hjälp till nu och fråga runt bland folk. Vi vill verkligen visa hur kul det är.

Stefan Carlsson

Kolla också in den sidan och den förening vi snickrat ihop för dig under 20 år.
www.maximum-attitude.se
 
Last edited:

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
Kul, klart vi kommer:tummenupp
Vi tar alla tillfällen i akt att förlänga säsongen.
Bea och Alex undrar om du kan fixa något i november-december oxå:D
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Får Kobbe och jag ihop LMS andra 125:a kanske vi kommer också, om inte annat för att låna ut hojen. :tummenupp
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Finns det någon "prova-på" på Sviesta. En kompis från Norrköping är intresserad...
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Finns det någon "prova-på" på Sviesta. En kompis från Norrköping är intresserad...

Jag har plats i bilen för jag ska troligen upp där med lillbrorsan så kan din kompis ta sig till Linköping så är det bara att åka med. :)

Dock inget spikat än men möjligheten finns!
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Jag har plats i bilen för jag ska troligen upp där med lillbrorsan så kan din kompis ta sig till Linköping så är det bara att åka med. :)

Dock inget spikat än men möjligheten finns!

Åh vad bra! Problemet e att jag kanske inte kan åka upp.
Men jag ska höra av mig till han och säga det, det andra problemet är väl hans föräldrar... Jag ska se. :)
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Observera att jag gjort en ändring vad gäller priset på "prova på körningen"

Det skall vara 200:- Ungefär som hyrkart! Fortfarande 100:- till den vänligt sinnade pilot som ställer sin hoj till förfogande, och 100:- för alla kringkostnader. Ber om ursäkt, och hoppas att jag inte spräckt någon budget!
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Åh vad bra! Problemet e att jag kanske inte kan åka upp.
Men jag ska höra av mig till han och säga det, det andra problemet är väl hans föräldrar... Jag ska se. :)

Hör av dig bara, jag har plats för tre i bilen så en han, en förälder och du om det skulle vara så. Men som sagt, vi har inte bokat än men är han sugen så lovar jag att bestämma mig fort.
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Ett sånt jättetack till alla som kom och hjälpte till igår. Jag hoppas ni fick åka några varv så här i slutet på säsongen.Och jag hoppas ni förstår att ni gjorde en hjälteinsats.:tummenupp
Ni skall veta att ni skickade hem lite drygt 65 nya förare, som kommer drömma om hojar i flera månader.
Mitt i vårat kaos fanns det bara glada människor, trots att dom ibland fick vänta länge på ett par stövlar, eller handskar. Men till slut stod dom där och flinade.

Vi kommer få många nya i klassen nästa år!

mvh
Stefan Carlsson
SMC RoadRacingFabriken
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ett sånt jättetack till alla som kom och hjälpte till igår. Jag hoppas ni fick åka några varv så här i slutet på säsongen.Och jag hoppas ni förstår att ni gjorde en hjälteinsats.:tummenupp
Ni skall veta att ni skickade hem lite drygt 65 nya förare, som kommer drömma om hojar i flera månader.
Mitt i vårat kaos fanns det bara glada människor, trots att dom ibland fick vänta länge på ett par stövlar, eller handskar. Men till slut stod dom där och flinade.

Vi kommer få många nya i klassen nästa år!

mvh
Stefan Carlsson
SMC RoadRacingFabriken

65 som testade??? 65!!!! Helt otroligt! SVEMO skullle ge dig en medalj eller nåt!:tummenupp
 

Lillfetto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Haninge
Hoj
Derbi
Även jag var på plats och hjälpte till. Och det var verkligen grymt mycket nytt folk som ville prova. Under genomgången ropade Stefan upp mig. När jag stod där framför alla och fick alla blickar mot mig. Och såg hur nervösa och spända dem var inför första gången så kom även min känsla från första gången tillbaka. Jag hade ju såklar kört mycket hojj innan jag provade 125 std. Men när jag provade 125 för första gången så var det speciellt. Det kändes som en riktig motorcykel eftersom det är 125 cc. Metrakit var med som mopeder så det var inte alls lika spännande. Även jag prvode på 125 std på gelleråsen första gången :)

Jag var föråkare hela dagen och hjälpte till så mycket jag kunde. När jag var i depån och såg alla som hade provat, och såg hur glada dem var så blev jag också glad:) Jag kunde hjälpa till på ett roligt sätt :)!!!

Det var troligen årets sista körning för mig, men nu är jag mer taggad inför nästa år än någonsin. Gårdagen fick mig att brinna mer än innan för motorsporten. Jag fickk uppleva massa känslor som gjorde mig glad igår!:D

TACK!

//Robban Gull
http://www.gull-racing.com
Email: rob-gull@hotmail.com
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Härligt Robban! Kul o höra att du fick lite nytändning!

Var det några som gasade o gav dig en match!? ;)
 

bean305

#78 125R
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R, CRF450R, RS125R
65st!!!

Gött mos Stefan, hoppas många får blodad tand och kör nästa år. Jag tycker redan att 125Jr är klart den roligaste klassen att kolla på (förutom när det regnar), mycke race och mycke vilja. Det kanske kan bli ännu bättre nästa år :tummenupp .

/Andreas Berntsson
 

Lillfetto

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Haninge
Hoj
Derbi
Jag klarade mig bra :) Eftersom jag fick köra p åen 250 std medans dem andra körde 125 :rolleyes: Men det är äkert många som kommer att bli bra :)!

/Robban
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
65 som testade??? 65!!!! Helt otroligt! SVEMO skullle ge dig en medalj eller nåt!:tummenupp

Jomän! o 5 av dom körde på Adams hoj! Synd bara att det blev lite väl kort tid som Adam själv fick köra. Kändes långt att åka för så lite körning. Men för det första så kunde ju ingen veta att det skulle komma så grymme många(svinkul) och som jag sa till Stefan innan vi åkte. Man gör ju inte detta för att bli rik. Kändes bra att få ställa hojen till förfogande eftersom Adam "provade på" förra året.

Kan man hålla igång detta så tror jag Roadracingen har en framtid till o med i motorsportens u-land Sverige. Go Stefan!

/Sven
 

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
Svenljunga
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Det finns eldsjälar!

En ytterligare stor eloge till familjen Wandeus/Pfeifer och något att tänka på när man gnäller över att det kan vara långt till en tävling.

De åkte från Malmö mitt i natten med ett släp fullt av hojar för att plocka upp Anton och Linus i Kinna vid 06.00 och sedan vidare till gelleråsen för att vara med och hjälpa till. För att sedan köra de 55 milen enkel väg hem igen på kvällen.

Mao 110 mil för att låna ut sina hojar och ändå vara på samma strålande humör!:tummenupp

Tack för att det finns sådana som Mike Wandeus, det gör helt enkelt depålivet värt att leva!:Bugar :Bugar
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Undrar vart svensk roadracing hade vart idag utan 125jr?
Ordentligt tacksam för alla som dragit i den här klassen sen starten, så många stjärnor som kommer komma därifrån hade vi aldrig haft chansen till annars :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top