J-Bone
Ny medlem
Va upp till Sulas på provkörningsdag... kom lite sent så jag hade bara tid att prova en hoj, det fick bli en grön Z1000 som jag varit lite nyfiken på, tycker de ser rätt coola ut. Man fick bara prova i ca 20 minuter så jag gav mig direkt ut på vischan, ut på krokvägarna.
Sittställningen var ju lite ovan hehe, lyckades fan inte hitta fotpinnarna i början... men sen så.
Jaha, var börjar man... Motorn: Tyckte den kändes riktigt trött upp till 8-9 tusen, det hände ingenting... men sen fick den liv och knuffade på rätt bra, dock är det rödmarkerat vid 11 så det fanns inte så mycket varv att köra med. Min tiller är också röd vid 11 men skillnaden är den drar hårt ända från botten, utan effektpucklar... det spelar nästan ingen roll vilka varv man använder, den drar lika bra överallt. Mycket högfrekventa vibrationer var det också... klart oskönt. De där originalrören väste ju bara litegrann, blev lite symaskinskänsla tycker jag, borde låta betydligt roligare med annat utblås.
Sen då... Svänga: Den var otroligt lättkörd! Det breda styret och den upprätta ställningen gjorde att man genast fick bra självförtroende på den och den var riktigt kul att skicka den från böj till böj, kändes lätt på foten om man säger så...
Bromsarna: Lättdoserade och ganska bra bett, men man fick klämma betydligt hårdare än på min hoj som man får vara lätt och fin med fingertopparna på annars tar det tvärstopp... (brembo radialpump och stålspunnet..)
Helhet: Byta mot tillern? Aldrig. TL:en har mycket mera stake och rå utstrålning i både motorkaraktär och körkänslan. Soundet är ju som dag och natt också...
Köpa som andrahoj, fram och tillbaka till jobbet, skjutshoj, stadsbus mm.. ? Varför inte?! Tycker fortfarande att den ser ball ut, man sitter avslappnat och bekvämt, den är lättsvängd och lättkörd på alla sätt. En rolig hoj med brett användningsområde!
Sittställningen var ju lite ovan hehe, lyckades fan inte hitta fotpinnarna i början... men sen så.
Jaha, var börjar man... Motorn: Tyckte den kändes riktigt trött upp till 8-9 tusen, det hände ingenting... men sen fick den liv och knuffade på rätt bra, dock är det rödmarkerat vid 11 så det fanns inte så mycket varv att köra med. Min tiller är också röd vid 11 men skillnaden är den drar hårt ända från botten, utan effektpucklar... det spelar nästan ingen roll vilka varv man använder, den drar lika bra överallt. Mycket högfrekventa vibrationer var det också... klart oskönt. De där originalrören väste ju bara litegrann, blev lite symaskinskänsla tycker jag, borde låta betydligt roligare med annat utblås.
Sen då... Svänga: Den var otroligt lättkörd! Det breda styret och den upprätta ställningen gjorde att man genast fick bra självförtroende på den och den var riktigt kul att skicka den från böj till böj, kändes lätt på foten om man säger så...
Bromsarna: Lättdoserade och ganska bra bett, men man fick klämma betydligt hårdare än på min hoj som man får vara lätt och fin med fingertopparna på annars tar det tvärstopp... (brembo radialpump och stålspunnet..)
Helhet: Byta mot tillern? Aldrig. TL:en har mycket mera stake och rå utstrålning i både motorkaraktär och körkänslan. Soundet är ju som dag och natt också...
Köpa som andrahoj, fram och tillbaka till jobbet, skjutshoj, stadsbus mm.. ? Varför inte?! Tycker fortfarande att den ser ball ut, man sitter avslappnat och bekvämt, den är lättsvängd och lättkörd på alla sätt. En rolig hoj med brett användningsområde!