Provköra Multistrada, men saknar ställ...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Prova gärna, men ha plånboken beredd.. Multin är verkligen 4 hojar i en. Jag kan jaga sporthoj i roslagen (sport mode)eller dra en sväng på grusväg(enduro mode + slå av ABS).. Sen slå på väskorna och cruisa ner till europa (touringmode + höja upp rutan för fartvinden). I stan ger urbanläget mjuk throttel på låga varv, så till o från jobbet i Stockholmsköerna är inga problem.

Kort sagt så gråter jag inte över att ha bytt bort 916:en.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag provtjörde en Duc i shorts och tshirt. Kolla med han om det går så slipper du böka.

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
BMW och Ducati
Om du bor mellan Norrköping och Nyköping kan du lika gärna åka till Italianbikecenter i Arboga. Sålt och servat Ducce i många år till skillnad från Brevik som precis har börjat med Ducati. Grymt bra att udda att göra med. Dessutom härliga MC-vägar i närheten ;-)

Håller med Smagu, ta dig till Italiabikecenter i Arboga istället, dom är verkligen toppen, kan varmt rekommendera dom:tummenupp

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Låter precis som jag vill ha det. Blir nog inte så mycket jagande av sporthojar men resten låter helt korrekt :)

Last edited:

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Varför skulle en handlare kräva att man provkör i fullt ställ? har jag aldrig varit med om....
Inte jag heller! Men jag har bara köpt en hoj här i Sverige och jag köpte ställ samtidigt så frågan kom aldrig upp. Jag vet inte om jag kommer att köpa ställ av samma handlare denna gång och jag tänkte att eftersom vissa försäkringsbolag verkar kräva skyddsutrustning undrade jag om butikerna skulle ev. göra det. Men uppenbarligen inte.

Last edited:

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
BMW och Ducati
Glömde förresten att säga att jag själv tog en lång provtur igen på Italiabikecenters Multistrada när jag servade
min Monster. Tror det blir en sån till nästa gång, fantastisk hoj på alla sätt och vis:tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Samma kommentar får man höra ofta.. "Skulle fakttiskt kunna tänka mig en sånn sen.."

Och för er som inte tror att Multin har kapacitet säger jag "ÄT asfalt!"

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Samma kommentar får man höra ofta.. "Skulle fakttiskt kunna tänka mig en sånn sen.."

Och för er som inte tror att Multin har kapacitet säger jag "ÄT asfalt!"

Låt mig gissa, du kränger mc och du säljer.....................................................italienskt :tungan

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Skulle provköra under veckan men det jag väntar tills vädret är lite bättre ;-)

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Nyss hemkommen från Arboga. Fin hoj, jävligt fin hoj. Fick åka en lång sväng eftersom de skulle stänga för lunch.

Skulle ha beställt en Röd, Touring S på plats men måste vänta på besked om ett nytt jobb som jag ska få nästa vecka. Beskedet alltså :)

Najs feeling i butiken också, träffade en kille som hade sin MultiS in på service och han var grymt nöjd.

Chris, från butiken ringde till mig i bilen, kan få tag i en grå för leverans på tisdag :tummenupp men jag vet inte... hade bestämt mig för en röd...

Aj aj.

P

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...