Provkörde ZX10R idag...

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Jag var ute på Johans MC i Göteborg för en månad sen, det enda jag skulle göra var att kolla på ett par blinkers men jag såg att en ZX10R stog där så jag gick fram och kollade på den. Sen när jag var framme i kassan så började jag prata med killen som stod där "hur är den nya ZX10:an" sa jag, han svarade att den är riktigt grym och sa "vill du provköra" jag tackade nej då jag inte hadde några planer på att byta MC just då...
Nu en månad senare efter lite läsande på nätet om ZX10:an så åkte jag tillbaka till Johans MC och provkörde den och även diskuterade priset på min hoj vid ett inbyte och jag gillar den ganska mycket.

Så nu behöver jag all hjälp jag kan få av er här på forumet så skriv vad ni tycker, skulle ni byta en GSXR 1000 -03 mot en Kawa ZX10R?
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag hade en R1 -99 och har provkört en GSX-R1000 -02 och det går inte att jämföra. Den här hojen har alla rätt! :Bugar
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Om du vill ha en 600 med literprestanda så byt.

Min är det bästa köp jag någonsin gjort alla kategorier.

/Mike
 

sandstream

Guest
Kleiv skrev:
Så nu behöver jag all hjälp jag kan få av er här på forumet så skriv vad ni tycker, skulle ni byta en GSXR 1000 -03 mot en Kawa ZX10R?
Om du inte vet det själv är skillnaden så liten att ett byte knappast kan vara motiverat :rolleyes:
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
sandstream skrev:
Om du inte vet det själv är skillnaden så liten att ett byte knappast kan vara motiverat :rolleyes:

Skilnaden i effekt tyckte jag var ganska marginel däremot chassiet var det en enorm skillnad på jämfört med min, men så var det ju det med dom 39 tusen att lägga imellan och dom få dagar kvar att köra på sesongen.
Så visst är jag sugen, riktigt jäkla sugen men jag vet bara inte vad det skulle vara som skulle motivera ett köp i år bara.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
När konsumtionssuget kommer så måste man smida medans järnet är varmt.

Alltså: KÖP!!
 

sandstream

Guest
Kleiv skrev:
Så visst är jag sugen, riktigt jäkla sugen men jag vet bara inte vad det skulle vara som skulle motivera ett köp i år bara.
Rent ekonomiskt: ingenting. Vänta till våren och sälj din egen hoj privat så blir nog mellanskillnaden mindre. :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Får Jag din gamla R1000 i stället då? Vad får du för den hos handlarn?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Pruta , och sen köp.. du skall väl inte ta första erbjudandet.. skulle inte bli förvånad om du kunde få ner affären med 10k...
Man kan alltid pruta massor..
Om det nu inte är så att det redan är en väldigt bra affär..
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Asså det är inte bra att provköra!! Man vill bara byta då. Men som sagt jag skall också hehe försöka provköra ZX10:an innan säsongen är över.

JB
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
DisqoBizkit skrev:
Pruta , och sen köp.. du skall väl inte ta första erbjudandet.. skulle inte bli förvånad om du kunde få ner affären med 10k...
Man kan alltid pruta massor..
Om det nu inte är så att det redan är en väldigt bra affär..
Det är lätt att pruta med kontanter i handen inte med ett inbyte.
 

Andreas954rr

Andreas954rr
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Kinna
Hoj
Honda CBR954RR Fireblade, KTM 380 sx
svårt att säg hur du ska göra.. provkörde en själv å man blir ju lite såld. :) vänta tills nästa vår är nog bättre..
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Silwer skrev:
Köp en nästa år i stället när alla ska sälja för att de har ledsnat, då blir det inga 39 tusen i mellan.
Men vill man ha så vill man ha.


Nu är du tråkigt förnuftig :tungan , klart killen ska köpa den nya hojen. Finns det nått roligare än att impulsköpa saker man verkligen vill ha :)
:banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top