Provkörning av hojar

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
HD och BMW är på mitt jobb och låter oss prova några olika modeller, jag var ut och tittade på hojarna för en ev provkörning men jag fick genast gåshud och började må illa, inte kan jag vara otrogen mot min GIXXER. Vad skulle ni ha gjort? otrogen eller inte? :D
 

ZXR exotic

strumpan
Gick med
4 May 2003
Ort
Kungsbacka
Hoj
FireBlade -06
Ok! Så du menar: bara för man har eget kök får man inte gå på resturang eller bara för man har egen bil får man inte åka taxi eller bara för man har egen tjej får man inte....... skoja bara. Ja det är ju en känslig fråga. Jag föreslår iaf att du tänker igenom det ordentligt. vem vet, du kanske fortfarande har chansen om en vecka :cool:
 

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
K-Micke skrev:
Prova på bara, det ger en mer referenser.
Alla pratar skit om HååDee här, men hur många har kört en?
Prova först, snacka skit sen. :D

I mitt tidigare liv innan jag blev med GIXXER så lånade jag en HD och det var ingen kul upplevelse. PS Säg inget till min GIXXER om ni skulle se den parkerad någonstans i stan ;)
 

Bamse

Bollsports-VM på is???!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
En liten del av en Gixxer, saknar min Bläjjjjd!!
Gixxer Rolle skrev:
HD och BMW är på mitt jobb och låter oss prova några olika modeller, jag var ut och tittade på hojarna för en ev provkörning men jag fick genast gåshud och började må illa, inte kan jag vara otrogen mot min GIXXER. Vad skulle ni ha gjort? otrogen eller inte? :D


Tycker definitivt du ska provköra, du får dig garanterat ett gott skratt. Och efteråt när du skrattat färdigt, då kan du fundera på detta.
Många utav de "HD-sakerna" du provkörde kostar i grundutförande uppåt en 200 000SEK och det INNAN de börjat plocka på dem ytterligare krom, skinn o annat bjäfs.
Sen om du ska fortsätta skratta eller gråta, tja.......

Så blev det för mig när jag var och provkörde dem första gången för några år sedan.
 

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
Jag har nu sträckt mej så långt att jag provsuttit olika BMW hojar.
Men någon HD blir det inte tal om att provsitta. Det är tamefan mer finneser på en BMW än vad jag har i min V70. höj och sänk bart kåpglas, sättesvärmare, handtagsvärmare mm. Jag säger bara SUCK, tacka vet jag att ligga över tanken och ha fötterna bakåt. :squid
 

RGV_250

Race-pengarna är slut...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
RGV250 -97, T595 -98
Fråga Gixxern om det är ok att prova någon annan. Tänk på hur du lägger upp det bara.... ;)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag körde firebolten ett par timmar idag.. ingen munter resa, det gjorde inget annat än vibrerade för satan! Å nått drag att tala om var det inte heller.... åsså brottningsmatch i varje kurva... nä, usch... ingen buell i mitt garage... plastdetaljerna såg inte heller ut att sitta på en hoj för 129900, mer som en kymco moppe...

:fakta

//jaG

semper skrev:
fanns det inga buell o prova då?

sån skulle jag vilja testa :)
 

oh2000

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
RD500 YPVS
Testade en Buell streetfighter modell av något slag för ett par veckor sedan, och det var ingen munter upplevelse :zpy
Kändes som om hojen skulle vibrera sönder och samman vilken sekund som helst :skrämd
Till dess fördel kan dock nämnas att det var hyffsat bra drag i låga varv.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Man kan väl säga att den var inte helt död på låga, min gixx750 drar den ju nästan på låga varv med.. så impad var jag inte ens av det,,, men det är ju HåDe som har haft ett finger mer i spelet.. men vilken stoppiemaskin, när man en ville bromsa så begav det sig upp på ett hjul!

//jaG

oh2000 skrev:
Testade en Buell streetfighter modell av något slag för ett par veckor sedan, och det var ingen munter upplevelse :zpy
Kändes som om hojen skulle vibrera sönder och samman vilken sekund som helst :skrämd
Till dess fördel kan dock nämnas att det var hyffsat bra drag i låga varv.
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
Zeb_Macahan skrev:
Jag körde firebolten ett par timmar idag.. ingen munter resa, det gjorde inget annat än vibrerade för satan! Å nått drag att tala om var det inte heller.... åsså brottningsmatch i varje kurva... nä, usch... ingen buell i mitt garage... plastdetaljerna såg inte heller ut att sitta på en hoj för 129900, mer som en kymco moppe...

:fakta

//jaG

Vafan?!? Jag körde Buell firebolt igår. Det var ju skitkul, värsta lilla busmaskinen. Satan vad snabbt det går att svänga med dom. Sen att dom låter enormt tufft är ju en annan sak. :D Skulle verkligen vilja ha en Buell som komplement till FZR:en.

// Mav
 

Gnällspik

Vertikalt i kurvan
Gick med
27 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
929
Klart man skall testa allt som komme i ens väg!

Bäst var sommaren 1993 - hojprovardagar på Sviestabanan i Linköping. Jag hann testköra 21 hojar, vilket får anses vara OK med tanke å att det var 6000 pers där...
 

Skorpan

Guest
Gnällspik skrev:
Klart man skall testa allt som komme i ens väg!

Bäst var sommaren 1993 - hojprovardagar på Sviestabanan i Linköping. Jag hann testköra 21 hojar, vilket får anses vara OK med tanke å att det var 6000 pers där...
du har glömt en bokstav Mr.Gnäll :fakta :rolleyes:
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Om du tyckte att den var snabbstyrd så tycker jag synd om din FZR, nått måste vara fel. När jag satte mig på min gix igen så höll jag på att svänga omkull..

å växellådan ska vi inte snacka om,,, riktigt dålig..mellanlägen överallt... som en bunt neutraler... seg va den med...

//jaG

Mav skrev:
Vafan?!? Jag körde Buell firebolt igår. Det var ju skitkul, värsta lilla busmaskinen. Satan vad snabbt det går att svänga med dom. Sen att dom låter enormt tufft är ju en annan sak. :D Skulle verkligen vilja ha en Buell som komplement till FZR:en.

// Mav
 

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha FZR 1000
Zeb_Macahan skrev:
Om du tyckte att den var snabbstyrd så tycker jag synd om din FZR, nått måste vara fel. När jag satte mig på min gix igen så höll jag på att svänga omkull..

å växellådan ska vi inte snacka om,,, riktigt dålig..mellanlägen överallt... som en bunt neutraler... seg va den med...

//jaG

I början var den ju segstyrd men när man väl lärde sig våga svänga ordentligt med den var den ju riktigt snabb. Kombinationen kortare än kortast och brantare gaffelvinkel än allt annat jag kört var ju skitkul. En riktig bushoj. :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top