greven skrev:Urk Urk Urk.....
Jag tog en VTX1300 på en provtur idag och jag kommer ALDRIG att börja köra glidare... vilket sänke![]()
Länge leve sporthoj![]()
Flodis skrev:Men vad fan.
Klart du tycker hojen sög, det var ju en honda.
Provkör en Harley Davidsson så får du se på åk, och inte mins me att den drar till säg chicks som en magnet drar till sig järn!
Flodis skrev:Men det är ju sant ju, för ett antal år sedan retades och hånade alla honda, yamaha, osv. åkare dom som körde harley.
Då var harley skit och alla som hade det sög!
Men nu har plötsligt honda yamaha osv. börjat tillverka HARLEY DAVIDSON kopior, jag menar.... kopior...
Många köper såna bara för att dom är biligare än en vanlig HD men det är fel, så fel.
Ett exempel:Hur många gånger har man inte stått och dreglat framför den där Sony 32'' widescreen tv'n för 15000 fast man vet att man inte har råd?
Men tänk då om du ser en tv som nästan ser likadan ut till formen och allt, men den kostar bara 5000 och är av märket SaIteR.
Du tänker ``wow den köper jag´´ men när du har kommit hem och kopplat i alla sladdar o satt på tv'en märker du att bilden är mycke sämre en på sonyn och tven har inga många inställningsmöljigheter.
Nu säger jag inte att det ALLTID är så här, nån gång kan man säkert htta en Honda som är snyggare och skönare att glida med än en harley, men det är 1 på 100. Och så ska det ju vara orginal. Vem tycker de e coolt om han komm er hem till dig och ser att du har en tve av märket SaIteR??![]()
Mr. Dante skrev:Du har aldrig kört en Harley, eller?
Men du kanske gillar "deras" 125: a dom hade på 80 talet också?
Harley är och förblir inget annat än ett namn, dom som gillar att "glida" köper Honda, Yamma osv. Dom som köper en Harley tror dom blir "speciella" Varför tror du att om du ser någon på annons så har dom aldrig gått mer än typ 12mil även om det är en typ -95, men det är sååå tufft attt ha på garage uppfarten för att stila för grannarna...![]()
För oss andra som verkligen gillar att köra så finns det ju sporthojar!
Flodis skrev:jag har alldrig kört själv, förrutom provkört på 1an, men jag vet ganska mycket om HD's.
Farsan har en och jag har följt med han på fester och suttit på HD's sen jag var 3 år.
Jag vet inte om dom är specielt roliga att köra med, men så är dom ju glidarhojar också, men däremot så vet jag att en harley leverear ett av dom finaste ljuden som existerar i våran värld.![]()
Mr. Dante skrev:Med standard avgasrör?
Flodis skrev:ja de tror ja väll... fast han hade tagit bort ljddämparn så klart ;D
John Holmes skrev:Förstår inte problemet. Köper man en sporthoj så är man inte intresserad av cruising, köper man en glidare är man inte intresserad av sportig körning.
Vad är rätt, vad är fel? Båda är motorcyklar men tillverkade för helt olika användningsområden. Låt en HD-åkare prova en RC-51 på en lugn glidartur så får vi se hur övertygad han blir om att det är den optimala motorcykeln...
John Holmes skrev:
Vad är rätt, vad är fel? Båda är motorcyklar men tillverkade för helt olika användningsområden. Låt en HD-åkare prova en RC-51 på en lugn glidartur så får vi se hur övertygad han blir om att det är den optimala motorcykeln...
greven skrev:Men han kommer bli förvånad över hur det är att köra en hoj som går att svänga med![]()
Sen var det inget uttalande om vad som är rätt eller fel..... det var min personliga åsikt.... jag åker hellre bil än glidare!
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |