Provkörning

R73

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ninja zx-10R
Fick inte provköra en enda båge idag då jag gled in till mc varuhuset!!!!
vad är det för stil?
Säljaren mena att jag får först köpa bågen och sen provköra den :va
polaren tyckte att han kan inte bestämma sig så lätt och ville provköra cbr 1000 eller r1 men då tyckte säljaren att man kan ställa sig på Sveavägen vänta in nån som ville byta båge och provköra......... Helt otroligt!!!
:kocko
så att nu får polaren fortsätta köra sin Buell!

R73

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ninja zx-10R
AxlySM skrev:
Det var ju ett ganska bra sätt om man vill få sålt hojar.. :rolleyes:
det va definitivt fel sätt för där kommer jag aldrig mer kliva in. jag driver ju eget företag själv och så behandlar man inte sina kunder!!

dobermagnus

FFF/ Farbror Frejs Fanclub
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
xr 600
hoppas såna affärer går i konkurs...anställer man nån sådan människa
så måste ju även kundpoliycen vara åt hell :huvet

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Får man fråga vilken affär det var så man aldrig råkar trampa in där :)?

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Man kan väl anta att de lessnat på att det kommer in 200 pers om dagen för att provköra en ny hoj för att sedan vimsa om att "den gick väl bra men jag skall kanske kolla på en annan innan jag bestämmer mig blablabla..." eller kommer tillbaks med hojen i två delar eller inte alls.

Min uppfattning är att den inställng som beskrivs är ganska vanlig bland mc-firmor och bilhandlare (nåja, kanske inte så extrem kanske), de vill väl inte bistå med fortskaffningsmedel till folk som bara vill leka en stund men i slutändan inte köper något ändå. Istället anordnar man events med provkörning någon gång om året då man kan provköra (efter att ha blivit informerad om dyra självrisker mm)

dobermagnus

FFF/ Farbror Frejs Fanclub
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
xr 600
Pebl skrev:
Man kan väl anta att de lessnat på att det kommer in 200 pers om dagen för att provköra en ny hoj för att sedan vimsa om att "den gick väl bra men jag skall kanske kolla på en annan innan jag bestämmer mig blablabla..." eller kommer tillbaks med hojen i två delar eller inte alls.

Min uppfattning är att den inställng som beskrivs är ganska vanlig bland mc-firmor och bilhandlare (nåja, kanske inte så extrem kanske), de vill väl inte bistå med fortskaffningsmedel till folk som bara vill leka en stund men i slutändan inte köper något ändå. Istället anordnar man events med provkörning någon gång om året då man kan provköra (efter att ha blivit informerad om dyra självrisker mm)
du har ju säkert rätt..men dom mesta ställena låter faktiskt sina *kunder*
få provköra sina artiklar...det är ju inte en tidning man handlar ....å inga direkt
monopolpengar man betalar med... :va

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
yamaha xt660x sm -06
...

NICE skrev:
Fick inte provköra en enda båge idag då jag gled in till mc varuhuset!!!!
vad är det för stil?
Säljaren mena att jag får först köpa bågen och sen provköra den :va
polaren tyckte att han kan inte bestämma sig så lätt och ville provköra cbr 1000 eller r1 men då tyckte säljaren att man kan ställa sig på Sveavägen vänta in nån som ville byta båge och provköra......... Helt otroligt!!!
:kocko
så att nu får polaren fortsätta köra sin Buell!

jag köpte min hoj där och jag har aldrig vart med om trevligare folk...däremot deras största konkurent i sthlm var hur neggo som helst.. för att jag då inte hade körkort(min polare fick ju provköra åt mig) så det där e nog till och från......hhoppas det löser sig och han hittar det han finner...

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
Ööö :kocko :kocko Han lär inte få många hojar sålda. Annat var det sist jag var in till min handlare!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
klart man måste få provköra om man är en seriös spekulant.
Här kommer en offtopic fråga,hur fan gör man med provkörning när man säljer sin hoj privat? är ju rädd att nån vurpar den när man inte har helförs. hur brukar ni göra chansa eller teckna helförsäkring innan ni släpper nån på den?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Pebl skrev:

borde dom då inte hänvisa till dessa events?? ofta är det ju så att firmorna endast har en hoj av den senaste modellen å det är ju inte så konstigt egentligen att dom inte vill låna ut den för en provtur, den skall ju säljas som ny sedan.

atityden på många firmor borde ändras, Kunderna betalar deras lön!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har inte blivit nekad provkörning där, de har ju till och med pärmar märkta "Peovkörning 2005", "Provkörning 2004" osv med kopior på folks körkort så jag tror det var ni som gav ett skumt intryck.
Däremot tycker jag de är ena riktiga sopor till säljare, för att inte tala om de som säljer utrustning (Ms and Mrs Noll-Koll)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har heller aldrig haft några som helst problem med provkörning där. Alltid varit lätt och smidigt att få testat en hoj man varit sugen på.

..och ja, jag ser skum ut. :rolleyes:

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Har fått samma reaktion i alla butiker i Sthlm. Dom köper inte alltid in provhojar och då har dom ju inget att provköra! Kommer ett inbytteshoj kan man gärna få provköra den men inte annars.

Jag själv är ut efter en ny hoj, antagligen en 04 RSV (finns inga att ens provsitta just nu!). Tittar även på CBR1000RR men mistänker att försäkringen blir alldeles för dyr. Eventuellt kommer en ny Tuono i Sept (om inte jag redan har hittat en ny tills dess).

I och för sig köpte jag min hoj utan att provköra men den var inte ny så värdeminskningsförlusten hade inte ha varit så stor om jag hade ändrat mig.

120.000kr+ är javligt mycket pengar att lägga ut utan att provköra, den saken är klar!

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Har full förståelse för att dom inte vill släppa ut en helt ny hoj bara för att någon är "lite" sugen.
Om det är 1 av 100 som vill provköra en R-hoj som är seriöst intresserad så har man tur..

Sen kanske jag kan hålla med om att dom inte har världens bästa säljare..

R73

Ny medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Ninja zx-10R
Markus skrev:
Jag har inte blivit nekad provkörning där, de har ju till och med pärmar märkta "Peovkörning 2005", "Provkörning 2004" osv med kopior på folks körkort så jag tror det var ni som gav ett skumt intryck.
Däremot tycker jag de är ena riktiga sopor till säljare, för att inte tala om de som säljer utrustning (Ms and Mrs Noll-Koll)
Jag kan vara vad som helst men inte SKUM :)
Polaren hade sin Buell och jag min zx-10R parkerad utanför mc-varuhuset och vi är båda 30+ så det snacket om att vi är skumma håller inte.
Jag driver ju eget i 14 år och har direkt kontakt med folk varenda dag men så behandlar man inte sina kunder.
Synd att det finns sådana ställen(säljare) hoppas det blir en ändring på de hela för Tyvärr kan inte jag gå med på att köpa en båge utan att ha provkört den först.
mvh Robert

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...