pruta hos mc-handlare

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
CALLAHAN skrev:
Var idag på AVA mc i stockholm och kika lite!
Hittade en Kawa Z 750 -04 med 585mil på mätaren som dom ville ha 64 900:- för.
Frågade vad dom kunde göra på priset vid en snabb affär.
Han säger då att det priset är så bra så det behöver inte sänkas!
Han prutade inte en spänn!

Den hojen lär han inte bli av med. Testa om en månad igen...den står säkert kvar. Z750 är iskall...en naken hoj i f-klass klass 7??? :kocko

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
freddexwing skrev:
Jag tror på iden att man ska stödja sin lokala handlare även om det är dyrare.
Det gör att det kan finnas mindre butiker och inte bara feta kedjor. Att testa i en svenskbutik och sen köpa på nätet borde vara olagligt.

/fredde

Jag tror också på idén att stödja min lokala handlare, det gör jag med tjänster typ servicen på MC:n. Samtidigt så är det ju så att om man bara betalar och håller god min så höjer de priserna som de vill. Det är ju inte helt okänt att utrustning till sport och fritidsaktiviteter kostar multum just bara för att de kan ta betalt.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
freddexwing skrev:
Jag tror på iden att man ska stödja sin lokala handlare även om det är dyrare.
Det gör att det kan finnas mindre butiker och inte bara feta kedjor. Att testa i en svenskbutik och sen köpa på nätet borde vara olagligt.

/fredde

Instämmer till fullo, det är rent utav oförskämt att utnyttja handlare på detta vis, men ingen verkar bry sig bara de tjänar lite kronor.

Skulle vilja se den som får tag på däck,drivpaket etc etc på internet när de mindre butikerna upphört och man verkligen har kris på att få grejerna snabbt!

copse

Guest
Köpte min hoj + komplett utrustning, förutom hjälm.

Fick hojjen ca 5-6% billigare och utrustningen 20% billigare. Farsan var med å skötte snacket, en annan suger ju på att göra affärer :p Men visst går det pruta, spec. om man köper mycket grejer!

//Roger

Last edited:

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Påklädd R1:a
Superbee skrev:
Instämmer till fullo, det är rent utav oförskämt att utnyttja handlare på detta vis, men ingen verkar bry sig bara de tjänar lite kronor.

Skulle vilja se den som får tag på däck,drivpaket etc etc på internet när de mindre butikerna upphört och man verkligen har kris på att få grejerna snabbt!

Det är att utnytja handlarens service! Inte moraliskt. Men jag tycker samtidigt att handlaren borde kunna komma ner i nätpriser om man stövlar in, lägger cashen på disken och beställer en vara man vill ha. Jag hade tex. redan Alpinestars sedan innan och behövde inte prova storleken. De hade inte haft särskilt höga omkostnader på att ta in ett par i just den storleken jag behövde, jag kunde tom. förskottsbetala. Jag efterskänker inte pengar till handlarn om jag inte utnyttjar dennes service.

Sedan är det svårt att definiera den lokale handlarn... Jag har köpt slitdelar från Bike, Lelles och nån handlare i Örebro innan jag hittade min lokale handlare som jag är nöjd med. Är det mer rätt att handla från tex. Lelles än att handla det från FC-Moto? Samma koncept, olika länder.
Eftersom man betalar mindre moms i Tyskland så blir det givetvis billigare, detta kan ge efterdyningar ända upp på politisk nivå och den svenska momsnivån kan ifrågasättas om många handlare/grossister, inte bara inom MC-branchen, blir förbannade på att de är bakbundna gentemot tex. tyska dito.

Det är en komplicerad fråga, men visst är det fel att prova hos den lokale handlarn och sedan beställa från nätet!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
det är inte bara momsen som gör det,
grossisterna i Sverige lägger dit mycket stora påslag.

Värsta exemplet är prisskillnaden på Öhlins-grejer
mellan Sverige och Holland. :arsele

Visst ska man stödja sin lokala handlare, men

- de måste erbjuda ett mervärde i service och bemötande
för de extra pengar jag betalar extra.
- prisskillnaden får inte vara för stor, 2' (+80%) på en hjälm
är perverst.

Min lokale Guzzihandlare erbjuder inget mervärde öht,
de har inte ens ett olljefilter eller en enda packning på
hyllan. Jag får grejerna snabbare från England lr Italien
om jag beställer själv istället för gm handlaren.

Generellt är jag en dålig kund,
jag letar ofta på ebay efter lätt beggade grejer.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...