PS2 fråga!

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
allt sålt, men en mini nu iaf.
Hoy! Min polare köpte hem en massa spel till ps2 från Thailand, att dom inte fukar rätt av är jag medveten om. Men vad är det som krävs? Chippning av enheten? Eller något annat??
Isåfall vart fixar man detta?? Pris? Länk? Finns det något i Kalmar trakterna? Eller ligger någon inne på någon bra länk till något annat dataforum där man kan fråga? :confused:
Seeya!

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Gefan i psxcare dom e dryga och dyra. Otrevligare personal får man leta efter dessutom har dom såna överpriser så man blir mörkrädd.. Jag har ett Magic 3.0 chip i min funkar väl ok, dock så e chippet överklockat lite för mycket så det strular lite ibland. Det bästa chippet på marknaden just nu är http://www.dms3.com/
det tar ALLT dessutom kan du kolla divx på ps2an. Jag beställde chippet på nätet o lät en polare som gillar att löda fixa in det i boxen.. Inte alls svårt om man har lött lite förut. :tummenupp

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tjoffe skrev:
Gefan i psxcare dom e dryga och dyra. Otrevligare personal får man leta efter dessutom har dom såna överpriser så man blir mörkrädd.. Jag har ett Magic 3.0 chip i min funkar väl ok, dock så e chippet överklockat lite för mycket så det strular lite ibland. Det bästa chippet på marknaden just nu är http://www.dms3.com/
det tar ALLT dessutom kan du kolla divx på ps2an. Jag beställde chippet på nätet o lät en polare som gillar att löda fixa in det i boxen.. Inte alls svårt om man har lött lite förut. :tummenupp

Tackar för svaren, men jag fattar 0 :confused: från den sidan .. Vad är det som man kan tanka hem?? Vart beställer man isf chippet?? Finns det ingen svensk sida som är bra och man kan beställa ifrån? :rodnar Men men tacksam för vidare info..

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
det finns en sida som är bra. har chipat mitt xbox med ett chip från dom och kompisen har också köpt chip hos dom till sin ps2.
www.dvdirect.net det var tydligen rätt svårt att löda ps2 chipet då hans arbetskollega hjälpte honom. nu kan han spela brända skivor samt import. när jag hade min ps2 så fick jag 8 skivor av en kompis som hade varit i thailand. 7 funkade kanon. kollade med dom. dom är jäkligt trevliga men kan vara lite svåra att få tag i ibland

steelbeam

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
motardnisse skrev:
det finns en sida som är bra. har chipat mitt xbox med ett chip från dom och kompisen har också köpt chip hos dom till sin ps2.
www.dvdirect.net det var tydligen rätt svårt att löda ps2 chipet då hans arbetskollega hjälpte honom. nu kan han spela brända skivor samt import. när jag hade min ps2 så fick jag 8 skivor av en kompis som hade varit i thailand. 7 funkade kanon. kollade med dom. dom är jäkligt trevliga men kan vara lite svåra att få tag i ibland

Kanon det verkar ju vara ett rimligt pris på det oxå, blir att ringa! Thanx!! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...