ps2 vs xbox

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag vet vad du skall göra - gör som jag o skaffa dig båda så är problemet löst o du kan spela precis ALLA spel som finns :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
hur kan du ens ta med xbox i beräkningarna men inte gamecube? :kocko kuben är ju fan den bästa av dom. :yoparty eller är du för snål för att köpa originalspel :) :7peta
 

Runningback

Loud pipes saves lives...
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Husky
Hoj
CR500 -96
..

honkiie skrev:
hur kan du ens ta med xbox i beräkningarna men inte gamecube? :kocko kuben är ju fan den bästa av dom. :yoparty eller är du för snål för att köpa originalspel :) :7peta


Svar: JA!
:hihi
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Jag skaffade mig ett X-box till mig och flickvännen som 9-månaders present. Vi fick det chipat igår och nu är det helt underbart! :D Har man DVD-brännare är det superfint. Dessutom tycker jag uppgraderingsmöjligheterna och även hårddisken är en underbar möjlighet som PS2 saknar. Men det finns ju såklart flest spel till PS2. Dock är dom inte lika bra... ;) :yoparty
 

TUMi

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Zx6R 636 -04
Jag personligen hade helt klart valt Xbox för att
o man chippar den så kna mna spela upp istort sätt alla filmer, den klarar de flesta format.
du kna lätt göra en kareoke maskin av den om mna vill det.
finns rätt många spel till den som e bra och om man vill så går det att få tag på dem gratis. utrymme på boxen att spara savningar utan att behöva klydda med minnes kort men om mna nu vill ha minnes kort så kan mna ha det oxå.
regions fri dvd spelare.
möjlighet att byta hårdisk så mna får plats med mer på den.
du kna ha den till att spela musik.
finns rätt många saker mna kna göra med den beroende på hur insatt och intresserad mna e att pilla med den.

hade inte ens tänkt tanken på att köpa ett ps2.
men det är bara vad jag tycker, finns säker många fördelar med ps2 men de har jag inte upplevt.
 

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
utbytt mot en Caterham
Sony kan spelkonsoller, Xbox är Microsofts första konsoll. Är inte det motivation nog för att välja ps2an vet jag inte vad jag ska säga.
Kanske ska säga att jag själv har ps2 :tungan
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
det enda bra spelet till xbox som inte finns till någon anna konsoll är halo. Så var det sagt, annars så är typ alla spel till xbox "multikonsollspel".
 

Asken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo
Hoj
R1
Med chip och stor hårddisk fungerar X-boxen som ett "mediacenter" som du kan se på nerladdade filmer från, lyssna på musik, titta på dina digatala foton. Detta gör att du slipper spara alla filmer på din dator och sköta visningen av filmer från datorn. Allt styr man med fjärkontrollen till x-boxen.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Själv så sätter jag Ps2:an overst på listan. Fick låna en chippad Xbox en månad, men jag blev inte imponerad.

Det enda jag kan tänka mig kompletera ps2:an med just nu, är en Gamecube. Speciellt efter att ha sett filmklipp på det nya Zelda.
 

Ticko

Ny medlem
Gick med
18 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
PGO Bugrider 250
Xboxen! Har själv ett stort intresse av mediaboxar:)
XboxMediaCenter till xboxen rockar totalt, jag spelar upp allt från stationära datorn i vardagsrummet med xboxen.
Samt det som spelas in från tv på htpc:n(när den funkar).

Med nyaste versionen av XBMC så går det tom att rippa ner cd direkt till hårddisken bara med nå knapptryck samt så laddar den hem vad låtarna heter automatisk (och döper alla) om man har nätuppkoppling.

Allt enkelt o sambovänligt med min universalfjärr som jag lärt in irkoderna från xboxfjärren.

Snygg? Ni kan ju se hur man kan bygga om xboxen så att den blir tyst,snygg och med display. Lite jobb, men men..
Något ombyggd XBOX
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Själv så tar det emot att behöva uppgradera en konsol för en massa pengar. Det är ju det man har datorn till...

Bättre att spendera pengarna på det som är viktigt, dvs spelen.

Och där ligger Ps2:an bra till. Den har helt klart flest bra spel.

Dom få bra spel som släpps till Xbox finns även till Ps2, med ytterst få undantag som jag inte kommer på.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top