PS3 Grand Turismo 5 Sporthojs-kamp

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Va fasen fick ja förut, vet inte vad en bra tid är.

Trodde jag hamnat tillbaka på hårda däck igen för de sladda runt som bara fan så ja gav upp :S

Vet inte vad du fick, 7:45:xxx eller något? De byter inte tillbaka direkt, däcken är ju dock kalla i början så de biter inte lika bra som vid målgång loppet innan, sen om du kommer utanför en gång så tar det en liten bit innan all smuts är borta från däcken vilket medför sämre grepp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kulan också, krascha duktigt rejält två ggr, ena gången repa jag upp de men andra gången va de kört, då fick ja backa tillome :/

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Vet inte vad du fick, 7:45:xxx eller något? De byter inte tillbaka direkt, däcken är ju dock kalla i början så de biter inte lika bra som vid målgång loppet innan, sen om du kommer utanför en gång så tar det en liten bit innan all smuts är borta från däcken vilket medför sämre grepp

Ja jag hamna ju utanför lite sen sladda de till då trodde jag de bytt tillbaka igen så då blev ja förbannad o gav upp :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan vi inte bara komma överens om att den här banan suger och är dryg o att vi kör fler varv på nån mindre bana istället? :D
Oså lämnar ja detta såhär så kör vi lite imorrn igen då :D

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
jag gillar banan. Just att den är lång blir ganska kul. Men för all del så följer jag med vid ett demokratiskt val av annan bana.

Känns lite som att det är kört bara såfort man kommer lite fel, banan är inte förlåtande alls o man hamnar mitt i ingenmansland helt själv, inget att varva, inget att ta rygg på no nothing.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Fram tills ni/vi bestämt nåt annat så gäller 5 heat a 2 varv på Nurnburgring.
Vill ni ha flera banor så bör dessa bestämmas ganska snart. Eller så kör vi ett nytt rejs igen om några veckor med andra banor? Sista söndagen i februari kanske? Eller för all del annan veckodag om det passar bättre.

Bra initiativ.
Nu missade jag rejset igår men jag tycker det är bra om vi kunde hålla en eller två fasta tider i veckan, tex söndag - då vet alla vad som gäller och kan planera veckan och prioritera dagen på bästa sätt. Fria rejs och träningar däremellan :)

Dessutom tycker jag som nån nämnde , att vi köra kortare banor, till en början iaf. Roligare, mer fajt och snabbare tävlingar, kanske flera heat osv.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Bra initiativ.
Nu missade jag rejset igår men jag tycker det är bra om vi kunde hålla en eller två fasta tider i veckan, tex söndag - då vet alla vad som gäller och kan planera veckan och prioritera dagen på bästa sätt. Fria rejs och träningar däremellan :)

Dessutom tycker jag som nån nämnde , att vi köra kortare banor, till en början iaf. Roligare, mer fajt och snabbare tävlingar, kanske flera heat osv.

Det riktiga rejset blir söndag kl 19
Men vi är nog flera som vill träna lite de närmaste kvällarna fram till dess och det är väl bara kul om vi kan göra det gemensamt.

Du är inte den första som vill ha andra banor men ännu har ingen gett nåt förslag på någon annan bana. Och desto närmare söndag desto mindre angelägen är i alla fall jag på att byta bana. Kanske bättre att köra nytt rejs nästa söndag på någon annan bana?

Efter gårdagens träning så tycker jag iofs att det kan vara bättre att hålla sig till heat på 1 varv runt ringen för avstånden mellan bilarna har en tendens att växa under loppen.
Så redan nu tycker jag att 8 heat a 1 varv blir bättre än 5 heat a 2 varv.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Suzuka eller Trial Mountain :D

Så sugen jag blir på att vara med, har dock ingen lust att uppgradera min PS3:a...

Kanske skaffa en till... hmmmm :va

sockan

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
Kawasaki zxr 400
Håller med two stroke man, GP slingan är kul den med, sen trial mountain, deep forest raceway och det finns fler roliga!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Fasen det är väl bara ta nån bana som inte är så lång, skit samma vilken.
En riktig bana med lite mer marginal så man inte är utanför banan såfort man åkt en decimeter fel.

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Ok, jag slänger upp en bana om en stund, duger Laguna Seca?

vad har ni kört med för regler tidigare? valfria däck? annan transmission? chassi? viktreducering?

edit: lär visst ta en stund, var nån form av enorm uppdatering på 1,2 GB som skulle ned först =P

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Går väl testa lite olika varianter fram till söndag.
Vi körde valfria däck, chassi, abs, tc mm. Vadå viktreducing? Det missade jag...
Bestämd bil för alla, vilket var BMW M3 igår. Lite snabbare bil vore nog skoj åtminstone senare under kvällen efter man värmt upp.
Hög penalty vid påkörningar. Tycker jag passar bra på ringen men kanske inte på kortare banor...
Konstant bra väder.
Vet inte om jag glömt nåt nu... Men va f-n det viktigaste är väl att det kommer upp en bana.

Funderade igår på vad som skulle hänt ifall det kommit in utomstående förare så att sh-förarna inte får plats... Vet nte om det går att styra vilka som ska få vara med på en bana? Men i värsta fall får vi väl mobba ut dom som inte är välkomna. :) Kanske främst ett problem på söndag om alls...

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag ska ner i garaget nu o möblera om lite sen tar vi o kör lite va?

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
vill man inte ha in utomstående så är det ju bara att posta ett lösen här så får de som vill in läsa det i tråden, är ju bara att bestämma ett standardlösen och peta in det i första inlägget, startar man ett rum som heter sporthoj.com så använder man det standardlösenordet, jag satte en PP gräns på 505 nu, då kommer alla M3:eek:r in förutom om man börjat bröta runt i motorn på den...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC