PS3 Grand Turismo 5 Sporthojs-kamp

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi andra fick väl Sverige att gå runt.
Vi jobbade alltså.
En annan har ju inte tid att sitta och leka lika mkt som er tyvärr...

Men jag skulle gärna vilja! :)

Tja, vi började köra 21:30 så jag hade gjort mina arbetstimmar.
KOmmer fler chanser att haka på. :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
@Maestro och YipYip

Richo (min Moldaviska fader) och jag kör var och varannan kväll om ni vill vara med och "knuffas" lite på nätet. :)
Vi brukar bli mellan tre och tio, så det blir riktigt kul race.
Vi kan fortsätta lägga ut rums-nr om ni vill?

Absolut lägg ut numret ni bara. Jag hakar på när jag kan :)

Just i söndags var jag på våffelkväll :)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Har ändrat reglerna till 12 varv eftersom 12 är delbart på 1, 2, 3, 4 och 6 medans 10 bara är delbart på 1, 2 och 5. dvs det blir fler alternativ på antal varv mellan depåstoppen.
Kan även säga att Amusen är ganska svårkörd.

Skulle vi köra Amuse eller AME?

Sedan tycker jag att inga hjälpmedel ska vara tillåtna om vi kör ett långlopp, vad tycker ni om det?

Vidare så bör någon annan ta på sig att starta racet på söndag för jag kanske inte hinner hem i tid.

Har testat lite och uppdaterat reglerna i första inlägget

Last edited:

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Kommer troligtvis inte att kunna vara med i helgen då jag är upptagen. Har inte ens dragit fram min race seat och därmed har jag inte kunna övat nått :gnissla

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Jag börjar ogilla Amusen ganska rejält. Har kört utan abs och trots att jag ställ ner bakbromsarna till noll så vill bilen sladda runt vid inbromsningarna.
Säker på att du inte gjorde mitt misstag när du provade? Ja glömde trycka på x så inställningarna sparades inte :näsblod
Men när ja svurit färdigt och kom på vad som va fel så tycker ja att Amusen och AMEn beter sig väldigt lika vid inbromsning. Dock så var det länge sen ja lirade så det kan vara för att jag inte pressar lika hårt som er andra :crash
Sålänge ja vet vilken bil och trimningsgrad jag ska använda på söndag så är ja nöjd.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Säker på att du inte gjorde mitt misstag när du provade? Ja glömde trycka på x så inställningarna sparades inte :näsblod
Men när ja svurit färdigt och kom på vad som va fel så tycker ja att Amusen och AMEn beter sig väldigt lika vid inbromsning. Dock så var det länge sen ja lirade så det kan vara för att jag inte pressar lika hårt som er andra :crash
Sålänge ja vet vilken bil och trimningsgrad jag ska använda på söndag så är ja nöjd.

Ja, jag är ganska säker på att jag gjort rätt för alla andra inställningar har ändrats och inställningarna ligger även kvar när jag går in på inställningarna igen senare.

Vi sätter valfri S2000 tycker jag? Det är ju långlopp och hög prestanda kan säkert kosta i ökat antal depåstopp istället så det jämnar kanske ut sig ändå?

Kan vi skjuta på racet en timme så har jag större chans att hinna hem för att delta? Med tanke på att det blir långlopp så kommer ju hela körpasset kortas ner när vi slipper alla uppehåll.

Någon som tar på sig att öppna rum?

Jag har upptäckt att man inte kan bestämma bil ur garaget och även ha fria inställningar så vi får sätta en maxgräns på pp om vi ska ha fria inställningar och sedan vet vi ju alla att det är S2000 som gäller för att delta.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Ja, jag är ganska säker på att jag gjort rätt för alla andra inställningar har ändrats och inställningarna ligger även kvar när jag går in på inställningarna igen senare.

Vi sätter valfri S2000 tycker jag? Det är ju långlopp och hög prestanda kan säkert kosta i ökat antal depåstopp istället så det jämnar kanske ut sig ändå?

Kan vi skjuta på racet en timme så har jag större chans att hinna hem för att delta? Med tanke på att det blir långlopp så kommer ju hela körpasset kortas ner när vi slipper alla uppehåll.

Jag har upptäckt att man inte kan bestämma bil ur garaget och även ha fria inställningar så vi får sätta en maxgräns på pp om vi ska ha fria inställningar och sedan vet vi ju alla att det är S2000 som gäller för att delta.

vad sägs om max pp 540 valfri s2000? abs tycker jag dock vi skall ha.
vad sägs om att ställa wear på däck o soppa på medium? öpnnar upp ännu fler strategier.. 12 varv sure. boost off slipstream?

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

jag kan ha server men kratoz lina är stabilare. vi löser det....

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
vad sägs om max pp 540 valfri s2000? abs tycker jag dock vi skall ha.
vad sägs om att ställa wear på däck o soppa på medium? öpnnar upp ännu fler strategier.. 12 varv sure. boost off slipstream?

Tja, Amusen har väl över 540 vill jag minnas? Eller kanske var det inkl trim...

Jag testade lite wear igår och "Fast" funkade. "Very Fast" blir helt sjukt för då är däcken slut snabbare än vad ett varv tar och det är rent av så att man redan med nya däck kan få överhettade snorhala däck om det sladdar lite för mycket.
Ska testa "medium" ikväll efter att tjejen somnat.

Maestro öppnar väl banan om jag förstod hans inlägg rätt...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
PP gär att ställa ner genom att lägga på ballast eller sänka hästkrafter.
PP540 tycker jag är bra.
Allt av utom abs på och slipstream weak?
Jag kan nog starta och preppa rummet.
Då får jag lägga ut rumsnumret längst bak i tråden.
Bara så folk inte letar i första inlägget.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC