Ps3 Tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Man blir ju riktigt sugen på GT5 nu !
MEN, har ingen PS3a, sitter med 360 nu. Funderar dock starkt på att köpa en PS3 just pga GT5. Men hur bra är det egentligen?
Jämfört med Forza 3 t.ex ? Enligt gamereactor så gillar dom ju forza bättre :va
Är det värt stålarna (ca 3 papp) bara för att få köra GT5???

Help me!

Jag har alltid spelat xbox, har 360 så klart, det är min spel konsoll, sen ville jag ha en blueray spelare och istället för att köpa en dåligt blueray spelare för 2000:- så köpte jag ett PS3... Köper alla spel till 360 men GT5 till PS3 av förklarliga själ...:tummenupp

MEN det är SJUKT långa laddningstider mellan racen på GT5, jag ska oxå prova stänga av uppkopplingen....:va

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
GT5-uppdatering på lördag
Here we go

Hårt efterlängtade Gran Turismo 5 har knappt mer än släppts, men redan på lördag kommer en uppdatering till spelet. Hjärnan bakom spelet, Kazunori Yamauchi, säger såhär:

We're going to perform an update on the 27th that will include things like max power restrictions and weight restrictions. It's like a living creature, dynamically growing as we speak.

Online updates are planned of course for leaderboards and matchmaking - [they're] all planned in the process of evolution.
Yamauchi säger också att de tänker släppa regelbundna uppdateringar, på vecko- eller månadsbasis, till spelet.

Read more: http://feber.se/?p=2#ixzz16NYe2eCp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
GT5-uppdatering på lördag
Here we go

Hårt efterlängtade Gran Turismo 5 har knappt mer än släppts, men redan på lördag kommer en uppdatering till spelet. Hjärnan bakom spelet, Kazunori Yamauchi, säger såhär:

Läste vidare i källan Feber.se använt sig av i botten av artikeln:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=277796

Detta är andra halvan som bekräftar det som sagts i tråden:

"Early reports have highlighted a number of issues with the game. Sony said that "extreme online traffic congestion" has affected both on and offline play, and Yamauchi admitted that the online service was "kind of in a critical state" on launch day.

"The data centre was set up to handle 500,000 connections but the number of connections we received greatly exceeded that amount and there was a high chance of experiencing problems as a result," he said.

"The design of the GT game really integrates the online and offline parts. So the problems online actually affected the offline play as well. Right now we've changed the number of simultaneous connections that are possible to one million, doubling the number, and we're trying to gauge what will happen, but we don't know at this point in time."

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag hoppas verkligen att det kommer fler race i någon uppdatering i framtiden, känns som racen i a-spec kommer gå "ganska" snabbt att klara av, känns inte alls som lika många race som det fanns i föregångaren.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag hoppas verkligen att det kommer fler race i någon uppdatering i framtiden, känns som racen i a-spec kommer gå "ganska" snabbt att klara av, känns inte alls som lika många race som det fanns i föregångaren.

Synd om så är fallet. Man kanske hoppas på att folk ska fastna för att spela online mot varandra istället. Man får ju sannerligen den uppfattningen om man läser artikeln även om Sonys server kapacitet inte räcker till i nuläget.

Visst finns Nordslingan med i spelet? Har inte hunnit spela så mycket.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jaha. Ska vi ta ett race i kväll?

Ni som vill vara med. Skriv upp er på listan så lägger jag till era nick:

(Klistra in den här listan i era "poster")
Jag vill vara med och köra:
PSN: Fraden_Lundberg SH: Fraden

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
powerrestrictions kanske kan vara något. Jag har byggt en Viper som är närmast okörbar, men effekt finns det!

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Jaha ja. Ingen annan som lirar GT5 i natt?
Just nu sitter min inhyrda förare och kör in lite pengar åt mig :D

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Vart handlar man GT5 billigast då?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping