Ps3 Tråden

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Nu kommer jag med mina sköna mjukvaruproblem igen. :död

Installerade W7 32bit häromveckan och jag har grava problem med PS3 Media Server.

För det första så hittar inte ens PS3 Media Server konsolen.
Däremot hittar jag på mappen jag delar ut på PS3an, men jag kan därmot inte spela upp någon film i överhuvudtaget. Varken .mkv eller wmv.
Det står "skadade data" på .mkv-filmerna och "PS3 stöder inte vald filtyp" på resten. :död

Vad kan det vara?

Fick problemen med att spela upp .mkv-filerna tidigare med ett XP på burken så det verkar inte vara datorns fel bara.

Vet att det finns .mkv som är piratskyddade, men jag kan inte spela upp filmer som har fungerat med samma dator och konsol tidigare.

Snart köper jag fan en "riktig" mediaserver!

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Nu kommer jag med mina sköna mjukvaruproblem igen. :död

Installerade W7 32bit häromveckan och jag har grava problem med PS3 Media Server.

För det första så hittar inte ens PS3 Media Server konsolen.
Däremot hittar jag på mappen jag delar ut på PS3an, men jag kan därmot inte spela upp någon film i överhuvudtaget. Varken .mkv eller wmv.
Det står "skadade data" på .mkv-filmerna och "PS3 stöder inte vald filtyp" på resten. :död

Vad kan det vara?

Fick problemen med att spela upp .mkv-filerna tidigare med ett XP på burken så det verkar inte vara datorns fel bara.

Vet att det finns .mkv som är piratskyddade, men jag kan inte spela upp filmer som har fungerat med samma dator och konsol tidigare.

Snart köper jag fan en "riktig" mediaserver!

Om du har fler nätverkskort i din PC som du har media spelaren installerad på, så verifiera att du har angett rätt interface i konfigurationen som den ska streama ut på. Det där med utdelad mapp lär nog bara stödja dom formaten som ps3 har som native. Vilka det är kommer jag inte ihåg förut att det var lite snålt. Har varit med om att Ps3 media servern inte har hittats i nåt enstaka fall och då har det hjälp för mig att starta media servern före ps3:an. Sen vet jag inte om du har någon firewall i vägen som behöver stängas av.

Gt5 är ganska kul får jag säg.

Spelat sen i torsdags, 75 bilar i garaget och 20 millar på fickan :hihi

Respekt! Har bara som max varit uppe i 7,5 Miljoner, dock försvann 5 snabbt nu när jag var tvungen och köpa en Formel 1 bil. Har dock inte sålt en enda bil för jag tycker att säljpriserna suger.

Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Det är alltså ingen här som vet hur du tjänar typ 3.6 miljoner på 10 minuter?

Jösses :D

Ska slita bort ett par vänner från listan inatt. Sen blir vi tuffa kompisar, så visar jag hur man gör.

Riktigt skönt att kunna köpa vilken bil man vill.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det blev runt nio timmars spelande i fredags.... :rodnar
Mestadels Zonda på Expertnivån, var ute efter alla förstaplaceringar.

Synd att man inte körde B-spec parallellt med A.spec när man börajde. man får ju en massa coola bilar på B-spec när man vinner.

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Nu har jag spelat TDU2 lite mer. Det börjar bli riktigt skoj nu.
Man kan starta klubbar osv, så man kan köra tillsammans online m.m.

Perfekt att man kan glida omkring och köra vart som helst på ön (öarna).

Går rykten om att det även ska släppas hojar (som i ettan) lite senare i PS Store :D

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Yamaha MT-07 -23
Köp TDU2!
Blir bara bättre för var dag som går!
I början var det värdelöst. Nu är det riktigt skoj!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Visst kör jag, med allihop. Dock online. För att jag tycker det är roligt. Frågor på det? :)

Ja, tävlar man mot andra online, med sina bilar man fuskat till sig?
Kul!

Det är som mupparna jag kör online mot på NHL, de har fuskat till sig så de kan köpa de bästa spelarna oså kör de medans en annan harvar runt med halvtaskigt lag, skitkul.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag tycker det är jätteroligt.

Får jag göra det? Eller ska jag radera all sparad data och köra om från början? :4skrika

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...