PSP-tråden. (Playstation Portable)

Pettersson

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
KTM 625 SXC -05
Jag kan tänka mig att sälja Metal Gear Acid för ett sjysst pris. Har varvat det så är inte så sugen på det längre. Bara om PMa om du e sugen.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Finns det typ TV-out så man kan kolla skrotet till TVn å använda PSP´n som handkontroll?

Å är det svårt att hitta spel eller?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Biturbo skrev:
Finns det typ TV-out så man kan kolla skrotet till TVn å använda PSP´n som handkontroll?

Å är det svårt att hitta spel eller?

Förstör inte det meningen med en bärbar konsol?.. :va

Spel finns lite överallt. Kolla spel- och elektronik-affärerna.

Utbudet är inte så stort nu, men lär öka rejält nästa år.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Anthrax skrev:
Förstör inte det meningen med en bärbar konsol?.. :va

Spel finns lite överallt. Kolla spel- och elektronik-affärerna.

Utbudet är inte så stort nu, men lär öka rejält nästa år.

Kombination is the shit!

Annars föreslår jag genast att du slutar upp med att knullas med din pillegass å bara pissar med den! :mattias

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Detta inlagg ar skrivet fran en PSP. :)

EDIT: Nu från den stationära datorn. :) Det är lite bökigt att surfa från PSP men det går bara man vill.

Bifogat

• Dsc049422.jpg
    Dsc049422.jpg
    125.1 KB · Visningar: 59

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
morlock skrev:
Detta inlagg ar skrivet fran en PSP. :)

EDIT: Nu från den stationära datorn. :) Det är lite bökigt att surfa från PSP men det går bara man vill.

Läckert!

Själv sitter man här med en nergraderad psp, och lirar Chrono Trigger. Antagligen ett av dom bästa rollspelen i historien, men kruxet är att man inte kan spela psp-spel längre.. Dom nyare spelen kräver ju minst version 2.00, och då går det ju inte att spela med emulatorerna.
:(

Och om man flashar om psp: mellan dom olika versionerna för mycket, så sabbar man den till slut. det lutar mot att man låter den vara som den är tills FFVII Crisis Core kommer ut och återställer den, eller vinner pengar/rånar en kärring o skaffar en till.. :tungan

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Anthrax skrev:
Själv sitter man här med en nergraderad psp, och lirar Chrono Trigger. Antagligen ett av dom bästa rollspelen i historien, men kruxet är att man inte kan spela psp-spel längre.. Dom nyare spelen kräver ju minst version 2.00, och då går det ju inte att spela med emulatorerna. :(
Nu har det dessutom kommit en version 2.01, installerar man den så "slipper" man kunna nergradera till 1,5 sen. :rolleyes:

PSPn bli bara bättre och bättre ju mer man pular med den. :) Webläsaren är riktigt nice när man lärt sig den ordentligt. :)
Dessutom är det inte så dumt att kopiera ner en film, ett lost-avsnitt till exempel, på Memorystick och glo på när man går och lägger sig.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
http://www.extremetech.com/article2/0 skrev:
Today Symantec Security Response experts identified the first Trojan that targets Sony Playstation Portable systems, Trojan.PSPBrick, as a Category 1 threat (Category 5 being the worst). As of today, there are no confirmed infections, and we'd like to keep it that way!
The virus is designed to look like a downloadable hack that lets users run their own games on the PSP. Once installed, it deletes system files and breaks the PSP. The user must choose to download it - which means you're safe if you don't go around taking files from strangers.

Om man "råkar ut för" det här så kan man skicka in maskinen till Sony för rep, men man får bekosta kalaset själv.

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
morlock skrev:
Om man "råkar ut för" det här så kan man skicka in maskinen till Sony för rep, men man får bekosta kalaset själv.

Finns även program där man kan testa programvaran innan man för över det till PsP:n.

Sitter här rätt nöjd ändå med emulatorn. Vissa spel laggar lite tyvärr. Mest rpg-spel. Jag får väl hoppas att dom löser det i nästa version.

Super Metroid flyter dock på hur fint som helst :)

Bifogat

• Smetroid.JPG
    Smetroid.JPG
    137.5 KB · Visningar: 37
  • Ctrigger.JPG
    Ctrigger.JPG
    132.4 KB · Visningar: 35

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Anthrax skrev:
Läckert!

Själv sitter man här med en nergraderad psp, och lirar Chrono Trigger. Antagligen ett av dom bästa rollspelen i historien, men kruxet är att man inte kan spela psp-spel längre.. Dom nyare spelen kräver ju minst version 2.00, och då går det ju inte att spela med emulatorerna.
:(

Och om man flashar om psp: mellan dom olika versionerna för mycket, så sabbar man den till slut. det lutar mot att man låter den vara som den är tills FFVII Crisis Core kommer ut och återställer den, eller vinner pengar/rånar en kärring o skaffar en till.. :tungan

Så du sitter också och lirar Chrono Trigger! Fett, började lira det för ett par dagar sen, riktigt ball. Har aldrig lirat det innan, dock ett par FF-spel, men Chrono Trigger är faktiskt riktigt ball. :tummenupp

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
McFille skrev:
Så du sitter också och lirar Chrono Trigger! Fett, började lira det för ett par dagar sen, riktigt ball. Har aldrig lirat det innan, dock ett par FF-spel, men Chrono Trigger är faktiskt riktigt ball. :tummenupp

Jo, det är nog en av dom bästa rpg-spelen genom tiderna. Köpte faktiskt det till Psone:en, men den gav ju upp, så nu får jag väl spela den så här istället.

Seiken Densetsu 3 är en annat bra spel, men jag får inte den att flyta på bra, så direktstriderna blir lite jobbiga.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Är det bökigt att gradera ner från 2.0 och få igång en emulator? Har du provat amiga-emulatorn än Anthrax?

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
morlock skrev:
Är det bökigt att gradera ner från 2.0 och få igång en emulator? Har du provat amiga-emulatorn än Anthrax?

Bökigt är det väl inte. Här är GUIDEN jag använde, men Glöm inte att det inte går att spela nyare spel som kräver en nyare version. Det finns vägar att gå runt detta, men den kan låsa sg om du flashar om den för många gånger.

Amiga är väl inte jag själv har använt tidigare. Det var väl mer C64, nes och Megadrive som gällde här hemma.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Anthrax skrev:
Bökigt är det väl inte. Här är GUIDEN jag använde, men Glöm inte att det inte går att spela nyare spel som kräver en nyare version. Det finns vägar att gå runt detta, men den kan låsa sg om du flashar om den för många gånger.

Amiga är väl inte jag själv har använt tidigare. Det var väl mer C64, nes och Megadrive som gällde här hemma.
Oki, får se om jag ger mig på det där.

För den som vill ge upp 1,5 finns det nu version 2,5 med bland annat "location free player"... vad det nu innebär, streaming av video kanske?
http://www.yourpsp.com/psp/psp.html...tail&id=system_software_overview&locale=sv_se

EDIT: har man en Location Free-meckapär så kan man använda sin PSP som mottagare = Se på TV,DVD,VHS och vad det nu kan vara. http://products.sel.sony.com/locationfreetv/flash.html

Last edited:

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
Jag köpte mig en ifrån Japan Via Gametronics.se/com För 2500 lr något.
Den är version 1.50 å då kan man slänga in spel, musik och filmer via datorn utan att ha massa chip som e krabbiga å förstör.. köp:)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024