Puch Maxi, plugg

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Denna tråd får mig att tänka på vilken skillnad då det är idag mot förr då det gäller moppestrypningar. Då fick man borra, fräsa, knacka pluggar, det skulle filas halvmåne på kolven, förgasare skulle borras upp och gud vet vad som mer gjordes.

Detta skulle också göras med en 15-årings kompetens under ständig tidspress för körning var prio ett och utan internet med Youtube instruktioner på hur det eventuellt gick till.

Det var helt enkelt mer sport förr men man lärde sig mycket av alla misstag och fick erfarenhet av att skruva och lärde nog sig en hel del.
Jag tyckte det var väldigt roligt i alla fall men jag hade ständig snutskräck så grejorna åkte av efter några dagar och filandet fortsatte.

jag provade för övrigt att slipa ner en dakotakolv på ovansidan så avgas och insug skulle öppna tidigare (plus lite kortning där nere). Alla sa i vanlig ordning att jag var dum i huvudet och att all kompression skulle försvinna med den men det funkade riktigt bra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tyckte det var väldigt roligt i alla fall men jag hade ständig snutskräck så grejorna åkte av efter några dagar och filandet fortsatte.

jag provade för övrigt att slipa ner en dakotakolv på ovansidan så avgas och insug skulle öppna tidigare (plus lite kortning där nere). Alla sa i vanlig ordning att jag var dum i huvudet och att all kompression skulle försvinna med den men det funkade riktigt bra.
Haha, jag dejtade dottern till en MC snut precis när jag var i moppeåldern...

Jag ringde henne (pappa svarade) och frågade om hon var hemma, sedan kom jag inpromenerande efter en suspekt kort tid....
Flera gånger...

Tillslut mötte jag honom på gården en gång då han åkte hem och åt, iförd full polismundering provkörde han då min moppe, klev av och sa "den går bra"

Jag tror att dottern hade bett honom att inte lägga sig i, men han ville ändå markera...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha, jag dejtade dottern till en MC snut precis när jag var i moppeåldern...

Jag ringde henne (pappa svarade) och frågade om hon var hemma, sedan kom jag inpromenerande efter en suspekt kort tid....
Flera gånger...

Tillslut mötte jag honom på gården en gång då han åkte hem och åt, iförd full polismundering provkörde han då min moppe, klev av och sa "den går bra"

Jag tror att dottern hade bett honom att inte lägga sig i, men han ville ändå markera...
Min ena farbror var polis när jag körde på en ganska trimmad FS1. HAstighetsmätaren var trasig, och frambromsen, och gaffeln läckte, och avgasröret var för brett för en kick. Det var bara jag och min far som kunde få igång aset. Min farbror ondgjorde sig över att jag körde en så fasligt trimmad moped, för HANS söner skulle minsann ALDRIG göra något sånt. Nähä, det var bara hans sons moppe som kunde hänga på min i hela byn...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning