Puckel på stället???

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Flaskor är hårda och skall inte förvaras på ryggen vid mc-åkning. En påse vatten är inte samma sak som en hård flaska:dummer

Du menar alltså på allvar att du inte kan tolka "han eller hans kompis brukar ha en mindre vattenflaska i puckeln " från en osäker andra- till tredjehandskälla till att vara en "påse" vatten? Nånting man dricker ur.

Jag har f.ö. även mjuka flaskor som man kan ha vatten i här hemma, visst skulle man kanske få ett litet blåmärke av dem men inte värre än av mobilen eller nycklarna. Se nu till att lämna ryggsäcken hemma, det är farligt att ha saker på ryggen! :mattias

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Möjligt, men det utesluter ju inte RR-tankar. Jag har för mig att bl.a. Spidi har förberett för systemet i sina raceställ (eller om det var Spyke, nå't jävla ställ jag såg förra veckan på Ava iaf).

Låter ballt, det har jag missat!

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Spidi-ställ med puckel har plats för vattenpåse på 0,5L. Har även fästen för "sugröret".

v39_b.jpg

HELS

Precis så långsam som det ser ut
Gick med
15 Dec 2006
Hoj
F4i "sport deluxe"
Fast töntigheten gäller ju skinnställ generellt, puckel eller ej. Vi ser ju ut att ha rymt från en Erasure-video från 1989 allihop.

http://www.dainese.com/eng/coll_mot.asp
kolla in prof. w-frame racing suit... ska bli kul att se nån blekfet RR-kung nedtryckt i ett sånt te våren... kanske kommer med en strapon i puckeln?

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...