Pulsklocka

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Tjenare!

Det är så att jag letar för fullt efter en pulsklocka och har varit på team sportia, intersport, stadium m.fl ställen.
Klockorna där kostar ju minst 2000kr vilket jag absolut inte har råd med men jag skulle endå vilja ha en pulsklocka trotts allt.
Så min fråga är då ifall det e nån här inne på sporthoj som kanske använder pulsklocka och har köpt den på internet till ett betydligt bättre pris? Eller kanske vet någon sida där dem säljer pulsklockor som är bra men inte så dyra.
Ifall ni vet det så kan ni väll posta någon länk här så jag kan få ta en titt??

MVH
Micke

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Ursäkta en stund här nu va :va vad exakt är en pulsklocka? Kollar den bara pulsen och visar tiden lr gör den nåt mer oxå.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Quaya skrev:
Tjenare!

Det är så att jag letar för fullt efter en pulsklocka och har varit på team sportia, intersport, stadium m.fl ställen.
Klockorna där kostar ju minst 2000kr vilket jag absolut inte har råd med men jag skulle endå vilja ha en pulsklocka trotts allt.
Så min fråga är då ifall det e nån här inne på sporthoj som kanske använder pulsklocka och har köpt den på internet till ett betydligt bättre pris? Eller kanske vet någon sida där dem säljer pulsklockor som är bra men inte så dyra.
Ifall ni vet det så kan ni väll posta någon länk här så jag kan få ta en titt??

MVH
Micke

Har inte Kjell&Co sånt, men billigare? www.kjelloco.se

Edit: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=48552&path=10440000,10510000

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Quaya skrev:
Det hela är mycket enkelt. Du skickar mig 950 spänn så skickar jag dig min fina Polar S210 :fakta

Sedis

Har nog gått vilse...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 - 06=)
Hej!

Jag köpte min pulsklocka från Löplabbet. Den gick väl lös på ca 1400:-, tror jag det var. helt klart värt det, man får en kick i träningen och bättre koll på läget när man springer.

Sedis

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Köp en Polar! Det finns modeller från 750:- och uppåt och dom är otroligt pålitliga och hållbara. Det är deras klockor som används inom idrott och medicin just för deras exakthet. Jag har en modell som heter s610i som man kan överföra träningarna till en dator med hjälp av ir där man kan se det mesta från passet. Överkurs, men kul!

Jag är supernöjd med polars klockor (är inne på den andra) och dom verkar hålla samma priser i dom flesta butiker.

http://www.polarpuls.com/frameset.htm

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
Kolla Ebay ! köpte en hyffsat avancerad G-PULSE för runt 500:-

ThomasJ

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
TL1000R-98 ZX9R -00
pulsklocka

Ett tips den ska vara kodad så att den inte störs av andra klockor mm

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Quaya skrev:
Okej toppen Bingo..
Skulle du kunna skicka ditt kontonummer till mig via PM så jag har det ifall jag köper? :)

Halva priset! Är den inte alltför orienteringsslitenoch-tvar-svettsmittad så köp!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Gammal trött tråd, nya prylar på marknaden. Troligtvis.

Vilken är "the shit" som jag ska/bör köpa till mig själv i julklapp? Vill enkelt kunna importera data till jogg.se och gärna ha bra tydliga och instrument så att jag ser vad som står när ögonen går i kors av tröttma uppför Götaälvbron i maj.

Ädit: Är nog inte i jättebehov av GPS då jag kör med Runkeeper i samband med lurmusik genom HTCn.

Ädit2: Garmin Forerunner 305 verkar poppis och rätt prisvärd. Kanske ska imPULSköpa? :tungan

Last edited:

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2 röda och en gul
305:an är bra och har sjunkit i pris så det är nog köpläge på den. Haft en i 2 år och inga problem.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Finns få sporter som inte kan göras till materialsport (och ha något att skylla på när det går dåligt) :D

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Gammal trött tråd, nya prylar på marknaden. Troligtvis.

Vilken är "the shit" som jag ska/bör köpa till mig själv i julklapp? Vill enkelt kunna importera data till jogg.se och gärna ha bra tydliga och instrument så att jag ser vad som står när ögonen går i kors av tröttma uppför Götaälvbron i maj.

Ädit: Är nog inte i jättebehov av GPS då jag kör med Runkeeper i samband med lurmusik genom HTCn.

Ädit2: Garmin Forerunner 305 verkar poppis och rätt prisvärd. Kanske ska imPULSköpa? :tungan
305 är väldigt prisvärd men om du ändå kör med Runkeeper och vet med dig att du inte kommer använda GPS:en skulle jag satsat på något annat, främst för att både 305 och 310 är ganska rejäla klumpar att ha på armen.

Jag föreslår att du spanar in Polar och Suuntos sortiment. Personligen tycker jag Polars lite billigare pulsklockor är ganska tråkiga till skillnad från Suunto som har flera läckra skapelser. Dessutom ser de faktiskt ut som klockor, till skillnad från många andra, och har väldigt bra pulsband. Om du kikar på 305 tror jag den levereras med Garmins äldre band som inte är lika bekvämt som det nyare.

Här finner du ett stort utbud i alla prisklasser.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!