Pulverlackerare Göteborg

Andersflygare

Andersflygare
Gick med
27 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR1100-93 GSX1100EF INTRUDER 1400-00
Nån som vet om en bra lackerare i Gbg med omnejd för att blästra o pulverlacka en ram........har slitit isär min intruder....( jaja jag har en gammalgixxer åxå).......vill ha hyfsad kvalitet på jobbet så hellre lite mer pengar än ett skit jobb.......o vet nån hur o var man lackar dessa jäkla kromkåpor på motorn..........jag skall ha hela hojen mattsvart o skitig för jag hatar att putsa krom

Andersflygare
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Pulverlackering

Googla på pulverlack så hittar du ditt svar - jag fick göra samma sak, läsa och bena i trådar på olika forum osv, till sist hittar man ngt vettigt - härinne var det ingen som visste ngt på Stockholms sidan - inte många som gör sådana saker ser det ut som :va ?//R
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Pulverteknik i Rollsbo utanför Kungälv brukar ta sig an lite udda jobb ibland, sen ska det visst finnas nån firma vid Röda sten också, kolla i Göteborgsforumet, där var en tråd nyligen.
 

Hornet Steffo

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Älvängen
Hoj
CBR600RR
Limstift skrev:
2663268 Pulverteknik i Rollsbo utanför Kungälv brukar ta sig an lite udda jobb ibland, sen ska det visst finnas nån firma vid Röda sten också, kolla i Göteborgsforumet, där var en tråd nyligen.

Det var jag som startade den tråden. Jag lämnade in två stycken svingar till Pulverteknik i Kungälv. Han slipade, blästrade och pulverlackade. Resultatet blev jävligt bra. Sen att han var billig och snabb med jobbet gjorde ju inte saken sämre. Kan verkligen rekommendera den firman.
/Steffo
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Lyfter tråden:

jag har varit i kontakt med pulverteknik i kungälv som ni rekomenderat.

Har tänkt att pulverlacka ramen på min KTM. Det är ju inte så jättestort jobb.
jag bad om ett prisförslag på blästring+pulverlackning och fick svaret : 1500:-jag tyckte det lät lite i överkant. vad fick ni ge? lät det här priset verkligen normalt?

oså har jag en till fråga. Ni som lackat i mattsvart. Vad för nyans på den svarta är det? typ 40 -60 osv?

mvh
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
kieL skrev:
2693181 Lyfter tråden:

jag har varit i kontakt med pulverteknik i kungälv som ni rekomenderat.

Har tänkt att pulverlacka ramen på min KTM. Det är ju inte så jättestort jobb.
jag bad om ett prisförslag på blästring+pulverlackning och fick svaret : 1500:-jag tyckte det lät lite i överkant. vad fick ni ge? lät det här priset verkligen normalt?

oså har jag en till fråga. Ni som lackat i mattsvart. Vad för nyans på den svarta är det? typ 40 -60 osv?

mvh

DYRT ??? det var ju billigt.
Dom jobben är mkt värda bara att betala och se glad ut.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Jösse skrev:
2693184 DYRT ??? det var ju billigt.
Dom jobben är mkt värda bara att betala och se glad ut.


Men när jag läst vad andra har betalat för liknande grejer har det varit runt 600-1000kr..

fast han killen jag pratade med på företaget kanske antog att det var hela ramen som jag menade.. för jag menar bara främre ramen.. alltså inte bakramen..

och då är ju jobbat genast lite mindre..
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
ska pulverlacka min husaram och styrkronor, det kostar 700 inkl blästring i örebro:tummenupp
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
TERMINATOR skrev:
2694371 ska pulverlacka min husaram och styrkronor, det kostar 700 inkl blästring i örebro:tummenupp


där ser man.. jag skall ta med ramen o åka förbi pulverteknik någon dag så ska jag se vad dom säger..
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top