Punktering i 110+, men glad ändå...

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Märks ju att tråden har några år på nacken när du skriver det kommer sporthojar i 150-180 blås och sen magnus skriver "Skulle ju just dra ur den på 5:an " och inte ett enda PK inlägg i hela tråden, hade den skapats nu hade den redan varit 3 sidor lång med diskussioner om hastighetsgränser och hänsyn och ansvar för kollektivet
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Tycker Stronzo förtjänar en :öl för ett utsökt trådlyft i gammal hederlig sporthojsanda!
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Cyklade så sent som i förmiddags förbi ett rödljus där en stackars gammal man stod still med sin V70 som inte startade. Helt sjukt att ingen annan brydde sig ett jävla dyft. Tungt som fan var det att rulla bilen uppför backen och in på en parkeringsplats ENSAM! Samtidigt som det ligger ett band av fittbilister 1,5m bakom och sakta sniglar sig fram medan de tittar nyfiket på vad idioterna håller på med. Hur jävla svårt är det att köra in till kanten, hoppa ur och hjälpa till att knuffa på så är bilen ur vägen på 15 sek istället för att en 70 årig gubbe ska va nära hjärtstillestånd och en käck yngling ska få pungbråck av ansträngningen? Nä fy fan vad trött jag blir på folk.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Märks ju att tråden har några år på nacken när du skriver det kommer sporthojar i 150-180 blås och sen magnus skriver "Skulle ju just dra ur den på 5:an " och inte ett enda PK inlägg i hela tråden, hade den skapats nu hade den redan varit 3 sidor lång med diskussioner om hastighetsgränser och hänsyn och ansvar för kollektivet

Ja när jag såg rubriken "Punka i 110+, men glad ändå" trodde jag att TS hade sprängt 100-vallen med en moped.
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Fick punka i 160 i helgen... Det var som att köra en tvådelad Wobbler och tack och lov var det på en raksträcka utan trafik. Mitt tips om hojen känns konstigt lös i bak, sväng inte! :gnissla

Även i mitt fall var det nålventilen som hade släppt. Nytt däck som hade rullat 15 mil men som däckkillen missat att dragit åt nålventilen tillräckligt. ;)
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Gött o se alla som hjälper.. tummenupp

sedan eftersom jag är arbetsskadad..


Ventil = det svarta gummit
nålventil eller kägla) är det man skruvar in i ventilen.

en ventil spricker och kan läcka luft vid fart
en nålventil kan hänga sig o läcka

använd alltid metallhatt til ventilerna, då dessa har en packning
skruva åt denna hatten ordentligt, så undviker man läckage även om nålventilen är dåligt åtskruvad

plasthattar e skit
biltemas aluhattar är det sämsta som finns då dessa ärjar fast o man får klippa av ventilerna
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Åkte av i en rondell för några år sen på en rätt vältrafikerad väg, höll hastighet men såg inte gruset som låg över hela rondellen...
Hade några bilar bakom mig som omöjligt kan ha missat att jag kasade av vägen, alla bara körde rakt förbi som om inget hade hänt.
Var först några minuter senare som det kom en motorcyklist som stannade och hjälpte mig och hojen upp och såg till så jag fick ringt bärgare.
Majoriteten av bilister är fan dumma i huvudet :huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top