punktering

Elbling

Nybörjare igen
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
Hacke hackspett
Hur ofta händer det folk?
Själv har jag fått in det som en vana nu, hittade en spik i framdäcket igen! Kan ju inte vara stora odds på att hitta en spik på gatan, lyckas köra över den, och träffa på ett sätt att den faktiskt åker in i däcket...
Har jag otur eller har jag en ond hustomte med spikpistol i garaget?

bajano

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Zx6-r -99
Du är inte ensam. jag fått det på 2 bakdäck samt att det sitter i 3 av däcken på bilen nu! Surt som fan

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
inte så att du åker mycket vägren... svinar mellan filer osv.. då är chansen garanterat större för punka.,..

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
När jag pendlade förorten till city så var spik, skruv mm en vardag. Bak lagade jag alltid men fram bytte jag däck.

Mitt hetaste tips i förortsdjungeln. Ge fan i väggren, skippa alla ställen där bilar inte åker. Lär dej en snygg "glida mellan köer" istället. Mina "kökunskaper" sitter i än efter 4års pendlande med hoj från när snön släppte tills att den kom.
Där bilar inte åker finns alltid konstiga ting. Så håll dej mellan filer, mellan bilar tajt och snyggt. Men akta dej för dörrarna. Så om inte mötet/vad du nu gör om dagarna är värt ett nytt däck så ska du inte åka den snabba väggrenen, då är dörren, mellan bilar mm ett bättre alternativ.

Last edited:

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Två punkor på mc sedan 1973 (peppar, peppar, ta i trä!).
Ena gången en sur värnpliktig som stack en kniv i bakdäcket, andra gången pyspunka beroende på korrosion på fälgkanterna.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ett spikat bakdäck av nåt tiotal däck på gata. Åkte till en mc-handlare, pluggade och åkte 500 mil till på däcket.

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
... när man vet att hojen börjar bli till åren? :hihi

Exakt!
Den Guzzin och jag levde i harmoni en herrans massa år från 1987. Och man må tro vad man vill om MGs kvalitet; den såg ut som ny när jag sålde den 2004 med rimligt antal tusen mil på mätaren.

Bifogat

• MG 100 SP II 001 b.jpg
    MG 100 SP II 001 b.jpg
    129.7 KB · Visningar: 93

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Exakt!
Den Guzzin och jag levde i harmoni en herrans massa år från 1987. Och man må tro vad man vill om MGs kvalitet; den såg ut som ny när jag sålde den 2004 med rimligt antal tusen mil på mätaren.

Kom dom nya med korrosion på fälgarna?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag brukar få en punka eller två per säsong. Sist på Sviestad när jag körde bana. Det var riktigt surt det.

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0