Pyramidspel/multi level marketing

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
har blivigt erbjuden att gå med i det där men det låter som lite väl lättförtjänade pengar:confused:
liksom jag kan ju gå med och sedan ta med en kompis sen delar vi på 16000kr helt utan någon ansträngning :rolleyes: låter lite väl mycket som bondfångeri

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Kawa ZR-7 och letar efter ny skogshoj...
Det är just det det är...
Kommer inte ihåg länken just nu, men har läst en sida om det och... Hujhujhuj.. Var inte mkt gott de hade att säga om det hela!

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Visst..
Ska försöka iaf... ;)

Handlar om företag, som säljer produkter "direkt till dig" utan mellahänder, men inte räknar med alla som ska ha pengar..

De säljer till 1, som måste sälja till 6 (exempel) dessa 6 måste sälja till 6 var osv, osv.. Produkterna är svindyra! Sen ska man gå på massa "möten" där de säljer infovideos som kostar massor mm mm Gå INTE på det!!!

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
ungefär:

Du blir bjuden på ett möte där de säger. Jag jobbade som direktör/advokat etc och tjänade 500 000:- per år. Har nu slutat med detta och tjänar pengar på detta.

Sen får du ett erbjudande om att tjäna tusentals kronor / månad med en minimal arbetsinsats!

Det "enda" du behöver göra är att pynta en inträdesavgift och värva några kompisar.

Edit: Gnu hann före

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
men alltså hur tjänar dom pengar på det/hur förlorar vi pengar på det???

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Tänk dig att du säljer ett schampo till 6 miljoner människor, för 200:-.. Ett schampo som du själv betalat 6:- för... :zpy

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Hittade nedan på http://www.kontorsproffs.nu/varningar.htm

Perfekt affärsidé kan bli dyr - A Laestander, Åkersberga - SvD 2002-02-01
Kedjebrev, pyramidspel och nu Network Marketing. De bryter ständigt skepnad. Det har till och med blivit en affärsidé. Som vanligt börjar de med våra drömmar. Sedan en "liten" investering" från vår sida med Enorma intäkter. Några enkla skisser, några fabricerade artiklar och avslut med lättsålda hud- och rengöringsmedel. Vad som inte visas är att min pyramid består av 32 prsoner. Dessa måste ha "egna" pyramider på 32 personer. Det blir 3 232 som blir 14 615 x 1 044 personer i bara våra pyramider. Som vanligt måste man vara trogen och fortsätta köpa artiklar för 700:- annars bryts kedjan och bonusen faller inte ut. Natures Own har den bästa affärsidén. Det gäller bara att få några att tro på den. Få dem att investera. Vara trogna. Ragga nya kunder så kommer verkligen Natures Own att tjäna massor av pengar. Att sedan vänskapen sätts på prov, att de stora inkomsterna uteblir, att man får lov att investera 700:- i månaden i två år, vilket gör totalt 16.800:- är inget man tänker på då de stora pengarna kan intjänas. Tänk er för när ni blir erbjuden den perfekta affärsidén." - Alla blir inte miljoner och kör omkring i en rosa Cadillac - om du inte sitter högst upp förstås.

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Jag är med i Prosperclub & jag har då fått mina pengar. Du går med genom att betala in en summa, värvär minst 2 pers de optimala är 3, som ska göra samma som du betal/värva 2-3 pers. OSV.

Du ska inte sälja eller någotsånt, bara värva dina 3 pers, sen är det bara vänta, mellan 3 veckor & nån månad innan pengarna börjar rulla in.

Men man blir ju inte miljonär på detta, utan se det som ett rejält tillskott i kassan första gången, sen blir det bara typ nån tusenlapp / månad

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
R1 Uffe..

Som med alla pyramidspel, gäller det att vara först i kedjan för att tjäna pengar.. Sist, förlorar du bara..

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Gnurf skrev:
Eller varför inte: http://www.hyra.nu/hem/mlmartikel.htm om man orkar läsa allt..

Ja som sagt men som du även skriver så gäller det att komma IN FÖRST!! Men med en massa jobb kan man säkert tjäna pengar men INTE på vissa av dessa företag.

Som jag läste på http://www.mlmsuger.cjb.net/ 's forum så kan man ju undra vem som köper tandkräm för 50 spänn 2 veckor i förväg? Iofs köper jag två-tre tuber då jag väl gör det men det är bara för att jag vill ha hemma.

Skulle de vara ärliga och säga : Du tjänar kanske några hundra i månaden skulle ju fanimej INGEN nappa men 11 000 i månaden vem kan säga nej? Jag har vart på ett Amwaymöte så jag vet hur det låter. Tackade ju tack o lov totalt nej med motiveringen att låter det för bra för att vara sant så är det det.

Detta spelar bara på människans girighet och lathet (mycket pengar lite jobb) Men lägger man ner en massa tid så går det säkert jag vet inte och tänker INTE försöka.

Gnurf

Splash!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
v-g skrev:
Ja som sagt men som du även skriver så gäller det att komma IN FÖRST!! Men med en massa jobb kan man säkert tjäna pengar men INTE på vissa av dessa företag.

Som jag läste på http://www.mlmsuger.cjb.net/ 's forum så kan man ju undra vem som köper tandkräm för 50 spänn 2 veckor i förväg? Iofs köper jag två-tre tuber då jag väl gör det men det är bara för att jag vill ha hemma.

Skulle de vara ärliga och säga : Du tjänar kanske några hundra i månaden skulle ju fanimej INGEN nappa men 11 000 i månaden vem kan säga nej? Jag har vart på ett Amwaymöte så jag vet hur det låter. Tackade ju tack o lov totalt nej med motiveringen att låter det för bra för att vara sant så är det det.

Detta spelar bara på människans girighet och lathet (mycket pengar lite jobb) Men lägger man ner en massa tid så går det säkert jag vet inte och tänker INTE försöka.

Håller med du!! :bow Jag har aldrig varit på ett, men en arbetskollega till mig var.. Han tackade nej han med.. :tummenupp Det var han som hade en helt underbar länk, som han visade mig, men jag hittar inte tillbaks.. Får återkomma om det!

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Någon?

Är det någon som hört talas om WGI eller vad det heter...World game in...något.... Det är ganska många som går med här i Härnösand just nu, någon som kan säga något om det?

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Re: Någon?

Jesse skrev:
Är det någon som hört talas om WGI eller vad det heter...World game in...något.... Det är ganska många som går med här i Härnösand just nu, någon som kan säga något om det?

Är inte riktigt säker men jag tror att det var World game in.... som just blivit anmälda till polisen/lotteriinspektionen för att det var ett pyramidspel.

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Re: Re: Någon?

Magnus skrev:
Är inte riktigt säker men jag tror att det var World game in.... som just blivit anmälda till polisen/lotteriinspektionen för att det var ett pyramidspel.

Sikken tur att man inte gick med där då!
Det lät ju som att det bara var positiva saker och att alla tjänade massor av pengar när man fick information om det...

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Re: Re: Re: Någon?

Jesse skrev:
Sikken tur att man inte gick med där då!
Det lät ju som att det bara var positiva saker och att alla tjänade massor av pengar när man fick information om det...

Nån polare till mig har gått med.

Jag tror man kan tjäna in den peng man betalar in om man värvar många. Men sen är det ju ingen som köper lotterna så du kan glömma några fortsatta förtjänster.

Enklare är att jobba extra på nåt ställe det ger mera pengar/tid.

WGI är polisanmälda och dom kommer snart.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Gnurf skrev:
Håller med du!! :bow Jag har aldrig varit på ett, men en arbetskollega till mig var.. Han tackade nej han med.. :tummenupp Det var han som hade en helt underbar länk, som han visade mig, men jag hittar inte tillbaks.. Får återkomma om det!

Känner välutbildat folk som trott på det där och börjat sälja schampo och skit,

Mig vågar ingen ringa om sånt dock :rolleyes: :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj