Pyramidspel/multi level marketing

v-g

Inget pulver
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreidler
Felix skrev:
Känner välutbildat folk som trott på det där och börjat sälja schampo och skit,

Mig vågar ingen ringa om sånt dock :rolleyes: :D

Som sagt så spelar det på girighet/lathet och att då gå på det är egentligen inget fel då det ju är en form av lurendrejjeri. De visar ju inte "Olle som inte tjänade ett öre utan snarare förlorade hela insatsen" som exempel heller precis.

Exemplen visar ju ofta hur enkelt det är men tänker man "stort" så funkar det inte i verkligheten.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
R1 Uffe skrev:
Men man blir ju inte miljonär på detta, utan se det som ett rejält tillskott i kassan första gången, sen blir det bara typ nån tusenlapp / månad
Jasså inte mer. Då skiter jag i det. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

The Pilot

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1
wgi

hade gjort 30.000:- fram till måndags... nu har jag gjort 95.000:-
snart dax att investera i en ny hoj!!!

Kfc

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -99
Re: Re: Någon?

Magnus skrev:
Är inte riktigt säker men jag tror att det var World game in.... som just blivit anmälda till polisen/lotteriinspektionen för att det var ett pyramidspel.

Wgi kan inte bli annmälda..deras huvudkontor ligger i australien..

så de är nån enskild som har konstiga möten..

orkar inte förklara nu.. men så är de..
Och ja jag är med i wgi.. Proud of it..
Ja har då tjänat pengar..

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Felix skrev:
Känner välutbildat folk som trott på det där och börjat sälja schampo och skit,

Mig vågar ingen ringa om sånt dock :rolleyes: :D

Man behöver inte vara obildad för att vara godtrogen eller smart för att utbilda sig. :hej

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
World Games Inc heter de visst..
Det går ut på att man ska handla med fiktiva aktier.. aktier som är påhittade alltså.. Med en börs som går upp o ner..
Pyramidspel det med...

Måste säga att det är ruttet att lura på polare sånt här..
enda som kommer att hända är att man blir av med pengar :fakta

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
ambulans skrev:
World Games Inc heter de visst..
Det går ut på att man ska handla med fiktiva aktier.. aktier som är påhittade alltså.. Med en börs som går upp o ner..
Pyramidspel det med...

Måste säga att det är ruttet att lura på polare sånt här..
enda som kommer att hända är att man blir av med pengar :fakta

Vad gäller just WGI känner jag folk som tjänat pengar. En kollega till mig har ökat 12kkr till 40kkr och då har han ändå sålt av lite under tiden åxå. En kund som vi jobbar med har ökat 200kkr till 1,2Mkr. Så visst kan man göra pengar på sånt, frågan är om man vill chansa, det är ju så att i alla dylika spel finns det förlorare. Det är fler förlorare än vinnare, det är ju ingen svår matematik.

Själv är jag inte, och har aldrig varit, särskilt intresserad av spel och dobbel och sånt trams så jag håller mig utanför.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Re: wgi

The Pilot skrev:
hade gjort 30.000:- fram till måndags... nu har jag gjort 95.000:-
snart dax att investera i en ny hoj!!!

Yeah right! Tror på det när du postar kontoutdragen...

Det ligger ju i folks intresse att hävda att de dragit X tusen så att de skall kunna värva nya "kunder". Därför tar jag alla uppgifter här om att folk dragit in stora pengar med ett halvt ton salt. Det finns säkert de som tjänat pengar på detta, men de är inte så många...

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
polaren försökte lura med mig i det där natures own och han sa att inom ett halvår har jag skitbra månadslön blabla osv. Nu, ett halvår senare så går han jämt upp med de varor han köper varje månad för 650:- :D Och när jag ringde till honom när programmet sändes och sa "-de visar ditt jävla blufföretag på insider, slå på 3:an genast" Ujujujuj vad sur han blev :) frågade honom idag om han hade gått ur det än men han fräste bara och frågade varför i helvete han skulle göra det .... Ja se dårar finns det överallt, jag är själv en av dem men vissa gränser måste det få finnas!

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
som med alla branscher så finns det sådana som är mindre nogräknade med vad det säger och vad de har för affärsidé.

Alla som funderar på detta skall inse att det är inte förrän långt långt senare som det blir enklet o lättförtjänta pengar (men, underhåller du inte din pyramid så kommer den att dö ut). Inledningsvis (flera år?) kräver det ett ett stort engagemang för att du skall få din krets att öka. De handlar alltså om att få så många personer under dig som möjligt ... i din egen lilla pyramid.
Är du inte beredd på att lägga mycket energi på detta så skall du inte ens fundera på att gå med.
Och en annan sak, undersök det system som du tänker gå med i. Produkterna du skall sälja, är de av någon bra kvalitet, vad kostar motsvarande i butiken osv.
Jag har också fått ett antal förfrågninar (inte Natures own eller WMI) men har inte hoppat på det, mest för att jag har inte tid just nu känner jag.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning