Hell
Mobilis in mobil
- Gick med
- 5 Jul 2007
- Hoj
- BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Verkar som att jag ska på jobb på Mallorca till hösten och tänkte köra hoj ner. Står i startgroparna att skaffa en Ural med sidovagn för att kunna ta med prylar jag behöver för jag vill kunna köra mer hoj även i jobbet. Kommer åtminstone åt ena hållet passera över/genom Pyreneerna. Planen ser väl ut som följande....:
Färjan Nynäshamn - Gdansk och sen rakaste vägen ner till Barcelona genom Polen, Tyskland och Frankrike in i Spanien och sen färjan från Barcelona över till Mallorca. Och undvika motorvägar så gott det går. 235 mil är körsträckan på ett ungefär.
Hemvägen är betydligt mer öppen. Har en polare som bor utanför Marbella så eventuellt drar jag ner dit och då tar jag kanske färjan från Palma till Denia och sedan söderut. Och efter att ev ha besökt polaren drar jag mig norrut hemåt. Och oavsett polare eller inte så kommer/tänker jag ta mig igenom Pyreneerna. Och då till den egentliga frågan då jag faktiskt inte varit i dom här krokarna så mycket.....
* Generella tips?
* Vad ska man se?
* Vilka städer/byar är finast?
* Vilken typ av boende ska man satsa på och förslag på var man kan bo som är vettigt/sticker ut ur mängden?
* Hur många dagar bör man satsa för att hinna se tillräckligt?
* Är spanska eller franska sidan finast?
* Är Andorra väl värt ett besök?
Den typen av frågeställning.... Alla tips och råd mottages gärna. Det är september det handlar om.
Tjo! //J
Färjan Nynäshamn - Gdansk och sen rakaste vägen ner till Barcelona genom Polen, Tyskland och Frankrike in i Spanien och sen färjan från Barcelona över till Mallorca. Och undvika motorvägar så gott det går. 235 mil är körsträckan på ett ungefär.
Hemvägen är betydligt mer öppen. Har en polare som bor utanför Marbella så eventuellt drar jag ner dit och då tar jag kanske färjan från Palma till Denia och sedan söderut. Och efter att ev ha besökt polaren drar jag mig norrut hemåt. Och oavsett polare eller inte så kommer/tänker jag ta mig igenom Pyreneerna. Och då till den egentliga frågan då jag faktiskt inte varit i dom här krokarna så mycket.....
* Generella tips?
* Vad ska man se?
* Vilka städer/byar är finast?
* Vilken typ av boende ska man satsa på och förslag på var man kan bo som är vettigt/sticker ut ur mängden?
* Hur många dagar bör man satsa för att hinna se tillräckligt?
* Är spanska eller franska sidan finast?
* Är Andorra väl värt ett besök?
Den typen av frågeställning.... Alla tips och råd mottages gärna. Det är september det handlar om.
Tjo! //J
Last edited: