Pyspunka

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Har punktering på BMWn bakdäcket, tappar luften 1kilo / 2-3v.
Ventilen kollad och inga synliga spik eller liknande, däcket 80mil.
FRÅGA: Lagar man MC däck i dag, vet att det var dödssynd tidigare?
För finns det någon lagning som klarar +300?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Blanda lite såpvatten i en sprejflaska och sprya på däcket när det är nypumpat och se om det bubblar nånstans.
Är det softa R-däck eller motsvarande så är det en naturlag att det pyser ut. Kolla luften ofta :tummenupp

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
En liten vass sak fastnade i mitten på mitt bakdäck.. mycket mönster kvar. Åkte så några veckor, pumpade ny luft varje helg. "All" luft sipprade ut på en vecka.
Lämnade in det (vianor) och frågade ifall det gick att plugga, men icke. För tunt påstod dom.
Blev en beställning på ett metzeler m3 (1200kr) via dackonline i tisdags, kom fram igår och monteras idag.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
En liten vass sak fastnade i mitten på mitt bakdäck.. mycket mönster kvar. Åkte så några veckor, pumpade ny luft varje helg. "All" luft sipprade ut på en vecka.
Lämnade in det (vianor) och frågade ifall det gick att plugga, men icke. För tunt påstod dom.
Blev en beställning på ett metzeler m3 (1200kr) via dackonline i tisdags, kom fram igår och monteras idag.

Därmed är frågan besvarad. Tack!

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Det går självklart att laga.. i detta fallet ville inte vianor, antagligen för att de ville sälja mig ett däck och tjäna mer pengar.
Ett bakdäcket på min tidigare r6a lagades av samma firma (för 2 år sedan), iofs svart/vid sidan om för 100 kr. Det fungerade utmärkt.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Köp punkalagning på biltema. Som du säger det värkar det inte vara stort hål i däcket.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA