Qingqi 125 Scooter

stig-helmer

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
heppp!!! 125 quingi
Små grodorna små grodorna e lustiga att se..... *Sjunger barnvisor för trötta barn*

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R
Ny 125'a ägare...100 kilo....Var sitter det en spärr i variatorn?? Jag gubbkör som en moped men var e spärren för att den ska växla ut??? Maxar 100 km/t med ny rem efter 130 mil på mätaren......... (giller flygfän på glasögona) Hehe!

Skulle tippa på att den inte går mycket fortare än sådär, som "bäjjbisarna" redan påpekat. Effekten i en 125 fyrtakt + din vikt + den dåliga aerodynamiken = inget spjut. Det du skulle kunna göra är väl att rensa röret, om du nu har katalysator osv, öppna luftvägarna och sedan bestycka om. Dock blir det nog ingen större skillnad. Känns inte som att de stryper en fyrtakts 125 scooter i variatorn iom att den inte äns kommer upp i 11kw helt utan strypningar.

Ber om ursäkt ifall något har påpekats tidigare i tråden, har inte orkat läsa hela.

stig-helmer

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
heppp!!! 125 quingi
Härnborg+Bärgren

Väldigt moget att spöa mopeder med ett större cc än det som är normalt... Kanske borde jag byta nickname till moppedödaren....Hahaha!!! Klart som grumligt korvspad att 165 cc är mer än 125.... Ungefär som att torrsimma i öknen... Det nöter mest på bröstet!!!!! Kulit vore det om du dödade 250 cc i det verkliga livet...Det som jeeevlas ibland menar jag..... Inte cyberlivet där jag faktiskt är en kung och har tjänare som torkar mig i stjärten då jag bajjat!!!! Har du'me tjänare i ditt fantasiliv?? Eller är du fattighjon där med??
I mitt förra liv så tomjuckade jag likt en hund med det mesta..Men nu så fixar jag det i duschen på några minuter utan att skryta om det!!!:yoparty

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Väldigt moget att spöa mopeder med ett större cc än det som är normalt... Kanske borde jag byta nickname till moppedödaren....Hahaha!!! Klart som grumligt korvspad att 165 cc är mer än 125.... Ungefär som att torrsimma i öknen... Det nöter mest på bröstet!!!!! Kulit vore det om du dödade 250 cc i det verkliga livet...Det som jeeevlas ibland menar jag..... Inte cyberlivet där jag faktiskt är en kung och har tjänare som torkar mig i stjärten då jag bajjat!!!! Har du'me tjänare i ditt fantasiliv?? Eller är du fattighjon där med??
I mitt förra liv så tomjuckade jag likt en hund med det mesta..Men nu så fixar jag det i duschen på några minuter utan att skryta om det!!!:yoparty

ehmm, kul.

Vad dom menar e nog att en 125cc 4t skoter inte går hårt, hur du än gör, och det vore billigare att byta ut till större eller 2t, än att försöka få någon effekt ur den.

eller så har jag missat nått.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
3004310 Väldigt moget att spöa mopeder med ett större cc än det som är normalt... Kanske borde jag byta nickname till moppedödaren....Hahaha!!! Klart som grumligt korvspad att 165 cc är mer än 125.... Ungefär som att torrsimma i öknen... Det nöter mest på bröstet!!!!! Kulit vore det om du dödade 250 cc i det verkliga livet...Det som jeeevlas ibland menar jag..... Inte cyberlivet där jag faktiskt är en kung och har tjänare som torkar mig i stjärten då jag bajjat!!!! Har du'me tjänare i ditt fantasiliv?? Eller är du fattighjon där med??
:corn

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om du vill att den ska gå snabbare, skicka ut den för ett stup det är bra för.
1 den kommer gå snabbare än den nånsin gott iaf ett ögonblick,

2 sitter du på den bromsar vi växthuseffekten genom att eliminera icke värdiga livsformer,

3 sitter du inte på kan du köpa en riktig hoj för försäkrings pengarna.

Andretti

Medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
YZ250
Är det någon som har kört jprimports 150 cc scooter? Den är tydligen slutsåld nu. Är det stor skillnad mot 125 cc?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept