Qingqi 125cc knackningar i motorn

stam59

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Qingqin 125cc sport
Hej.
jag undrar om det är någon som har haft knackningar i motorn på sin kinahoj, den har gått 60 mil nu och i början så trodde jag att det skulle bli bättre när den fått några mil på sej, men det är ingen skillnad än så länge, har provat oktanboster och kör på 98 oktan, vad kan det vara ,en kannring eller ???

stam59

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Qingqin 125cc sport
jo den är helt orginal man kan höra knakningen när man ger lite gas eller när den är under belastning. låter som den spikar när man har för lågt oktan.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
stam59 skrev:
2173196 jo den är helt orginal man kan höra knakningen när man ger lite gas eller när den är under belastning. låter som den spikar när man har för lågt oktan.

Gör 95 okt eller 98okt någon som helst skillnad? Annars är det nog inte spikningar

Du har väl garanti?

stam59

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Qingqin 125cc sport
Nä, det är ingen skillnad mellan 95 och 98.
Det är ju inte så hårda knackningar men man blir ju orolig och undrar vad det kan va.
Jo jag har garanti

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
stam59 skrev:
2173698 Nä, det är ingen skillnad mellan 95 och 98.
Det är ju inte så hårda knackningar men man blir ju orolig och undrar vad det kan va.
Jo jag har garanti
Lös in den på garantin då! Fatar inte varför du ska laga något som är fabrikations fel?

stam59

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Qingqin 125cc sport
Jo de kan jag ju göra , men mc-verkstäderna verkar inte vara så pigga på att hjälpa till när dom får höra att det är en Kinahoj, dom verkar vara rädda för konkuransen från dom billiga Kinahojarna eller va de kan vara.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
stam59 skrev:
2174307 Jo de kan jag ju göra , men mc-verkstäderna verkar inte vara så pigga på att hjälpa till när dom får höra att det är en Kinahoj, dom verkar vara rädda för konkuransen från dom billiga Kinahojarna eller va de kan vara.
Min gisning är att dom inte vill ta i det för då får dom skite när det ajar och ofta är det svårt att få tag i delar men det är bara min teori.

Edit: yeah jag hade rätt. :banana <- dansa då!

Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
stam59 in da house:
dom verkar vara rädda för konkuransen från dom billiga Kinahojarna eller va de kan vara

Inte för två öre.....

Jag kan tala om varför vi handlare inte rör Kinahojar, det är så att man som handlare får ett garantiansvar även om man bara gör en mindre reparation, justering eller service så om du kommer in med ditt "Kinavrak" till mig och jag försöker fixa så den går bättre, du är inte nöjd och kommer tillbaka då måste jag fixa den igen (på tveksam garanti), du blir inte nöjd och klagar till Konsumentrådgivare, jag får försöka igen, du blir inte nöjd och det slutar med att jag får köpa tillbaka en hoj som jag inte från början sålt!!!!! Detta har hänt ett par handlare så du kanske förstår varför ingen vill ta i något Kina som man inte sålt (och man säljer inte Kina) och som man kanske inte ens kan få delar till. Vi säger konsekvent NEJ till att skruva Kinahojar och det gör dom flesta handlarna som jag känner. Lite trist är det som kund hamna mellan en "internet site" som sålt & skickat på dig en hoj som inte funkar som den ska och det enda dom säger när du ringer är "skicka tillbaka den till oss (du betalar frakt) eller så kan vilken moped & mc handlare som helst hjälpa dig" men så är inte fallet......

Kan tyvärr inte ge dig något vettigt råd på ditt probelm mer än att kontakta säljeren....

DP says: Det börjar gå upp för folk att man ska köpa hos någon som man kan gå och klaga hos, in person....

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati