stam59 in da house:
dom verkar vara rädda för konkuransen från dom billiga Kinahojarna eller va de kan vara
Inte för två öre.....
Jag kan tala om varför vi handlare inte rör Kinahojar, det är så att man som handlare får ett garantiansvar även om man bara gör en mindre reparation, justering eller service så om du kommer in med ditt "Kinavrak" till mig och jag försöker fixa så den går bättre, du är inte nöjd och kommer tillbaka då måste jag fixa den igen (på tveksam garanti), du blir inte nöjd och klagar till Konsumentrådgivare, jag får försöka igen, du blir inte nöjd och det slutar med att jag får köpa tillbaka en hoj som jag inte från början sålt!!!!! Detta har hänt ett par handlare så du kanske förstår varför ingen vill ta i något Kina som man inte sålt (och man säljer inte Kina) och som man kanske inte ens kan få delar till. Vi säger konsekvent NEJ till att skruva Kinahojar och det gör dom flesta handlarna som jag känner. Lite trist är det som kund hamna mellan en "internet site" som sålt & skickat på dig en hoj som inte funkar som den ska och det enda dom säger när du ringer är "skicka tillbaka den till oss (du betalar frakt) eller så kan vilken moped & mc handlare som helst hjälpa dig" men så är inte fallet......
Kan tyvärr inte ge dig något vettigt råd på ditt probelm mer än att kontakta säljeren....
DP says: Det börjar gå upp för folk att man ska köpa hos någon som man kan gå och klaga hos, in person....