Quad/ATV kontra MC?

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Jag har snöat in i fyrhjulingsträsket och ser mig fortfarande som en hojåkare när jag sitter på Kvadden!

Jag kör ju givet fortfarande hoj på 2 hjul men vad jag märkt är att om jag nu t ex hälsar när jag möter andra 2 hjulingar och jag sitter på kvadden så hälsas det inte tillbaka?:gnissla

Är man utratad eller i ingenmansland? :va
Faktiskt en stor fråga ibland 4hjulingsförare!

Vad tycker ni?

Säkert kul att köra quad och ger säkert samma frihetskänsla som med mc.

Men det är en beachbuggy med styre och inte en mc så nej.

Quad kan vilken tönt med b-kort som helst ratta. Ofta folk som inte orkar lägga ner tid eller pengar på att lära sig köra ordentligt (de med handikapp väljer oftare trike har jag märkt).
Dessutom går det ju inte krascha normalt med de där åbäkena. Först flyger man själv sen kommer den rullande efter :)

Nej, MC har två alternativt tre hjul i min värld.

Finns tillräckligt med MC på vägarna att hälsa på för att orka bry sig om ATV´s. Och som någon skrev, det kräver ju inte ens A-kort.

Nej, en quad är en oduglig (läs amerikansk) uppfinning...det är en enduro/motard för folk som inte kan köra båge - och nio av tio jag sett är fortfarande kvar i moppefucko-stadiet.

Nänä...och så länge man kan framföra dem på vanligt B - så är det som sagt en beachbuggy med styre.

/J

Sicket skitsnack, vilken tönt som helst kan ta A-kort för den delen oxå, vissa fick sitt i flingpaketet när de tog dit B-kort. Att snacka pengar är ju bara trams, de rör sig bara om ett par tusen. Dessutom är 2-hjuling mycket MYCKET billigare än en Quad.

Jag hälsar på alla motorcyklar. (och JA, quad reggad för väg är precis vad jag sa: motorcykel)

Näe dem hälsas de inte på... Kommer det någon i fullt spett med skinnställ skulle jag kanske överväga att hälsa.

Sicket skitsnack, vilken tönt som helst kan ta A-kort för den delen oxå, vissa fick sitt i flingpaketet när de tog dit B-kort. Att snacka pengar är ju bara trams, de rör sig bara om ett par tusen. Dessutom är 2-hjuling mycket MYCKET billigare än en Quad.

Jag hälsar på alla motorcyklar. (och JA, quad reggad för väg är precis vad jag sa: motorcykel)

Jag har ingen koll alls på hur mycket en atv/quad kostar men du säger att det är mycket MYCKET billigare med en 2-hjuling så nu blev jag nyfiken.
Försäkring tex, tvivlar på att de är mycket MYCKET billigare än en sporthoj.
Men som sagt, har ingen aning och är nyfiken.

Och nej, jag hejjar aldrig på en quad/atv.

Varför envisas folk med att hälsa på andra människor på hoj? Kör hoj istället för att sitta och veva som en efterbliven.

Du ingår i en diskriminerad minoritet (inte ens motormännen gillar fyrhjulingar) eller också ett ingemansland :gnissla Tycker inte riktigt att fyrhjulingar är motorcyklar då dom har fyra hjul :tungan Tycker inte heller BMWs Carver C1 eller Piaggios nya trehjuling är motorcyklar :hihi

Har man inget A-kort så kan ju en sån där moppe med dubbla hjul fram vara ett alternativ. De är fan muppigare än min C1:a!

Tills du bevisat att det är som du säger så skulle jag påstå att det är du som snackar skit!
Kollade t.ex. på Honda´s prislista och den dyraste sportvarianten går lös på 90k... det kallar jag klart mindre än 140k som deras dyraste sporthoj går lös på.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick