När du står där och moppefuckospinnerringar skall jag hälsa, det lovar jag.![]()
![]()
Ser jag fram emot

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
När du står där och moppefuckospinnerringar skall jag hälsa, det lovar jag.![]()
![]()
nu kollde du den oreggade...
När jag säger att de är dyrare så menar jag vad du får för pengarna. Låt oss säga att du vill lägga 40-50kkr så får du en mycket skaplig sporthoj för de, men tittar man på en reggad quad så är de inte mycket att komma me. När de gäller försäkringar så är de än så länge lite billigare med en quad än en sporthoj, de ligger i samma prisklass som en touring maskin. Problemet för de som kör quad är att få tag på delar, i sverige är de knappt inga återförsäljare som har något hemma utan de är ebay.com som gäller.
jag har kört gatreggad quad i 4år men fick hela tiden höra att de inte var en riktig hoj, så jag fixade ett lämp för A-kort, gick ner o skrev teorin och sen var de bara att köra upp. Hur lätt som helst.
att köra 2-hjuling är kul, men de är de att köra 4-hjuling oxå. De är 2 helt olika grejer. 2-hjulingen passar toppen tilll lite fortare och kurvigare vägarna, medans 4-hjulingen är otroligt rolig på en slingrig grusväg
Chargånen på detta forum är hård t o m väldigt hård, så jag förstår att ni som skriver om diverse fingrar osv känner att ni måste...
PS. måste bara tillägga min åsikt ang 4-hjuling o B-kort. Jag skulle gärna se att man även för 4-hjuling skulle behöva ett speciellt kort, för de e F@N inte som att köra en vanlig bil.
40-50k får du inte så mycket bil för heller... ingen jordenruntresa heller... så vad har det med saken att göra?
Vill man rättfärdiga sitt quadåkande så kanske inte sportHOJ.com är stället att göra det.
Tills du bevisat att det är som du säger så skulle jag påstå att det är du som snackar skit!
Kollade t.ex. på Honda´s prislista och den dyraste sportvarianten går lös på 90k... det kallar jag klart mindre än 140k som deras dyraste sporthoj går lös på.
Böja kolla in Yakahosu quadarna om ni ska börja tjata om priser...
För övrigt så kommer jag fortsätta hällsa på er 2 hjuls åkare samtidigt som jag kör förbi er på bakhjulen (Plural)
Vill man rättfärdiga sitt quadåkande så kanske inte sportHOJ.com är stället att göra det.
(annser mig ha rätt o svar otrevligt efter alla påhopp)
[YOUTUBE-ID]128tZEOdpiE[/YOUTUBE-ID]
nä det är inte retarderat
Ja men det är väl klart som korvspad att ett vässat specialbygge från en liten firma kostar mera än vad en serieproducerad modell som är helt standard från den japanska huvudfabriken kostar? Det är samma sak med motorcyklar. Men där kostar de dyraste standardmodellerna som en Yakahosu R1 Quad och de dyraste specialbyggena kostar löjligt mycket mera.Böja kolla in Yakahosu quadarna om ni ska börja tjata om priser...
Utan att ta i så jag spricker så gissar jag på att en van mc-förare med en helt standard Yamaha XT660Z Ténéré -09 utan allt för stora problem skulle smiska en van quad-förare på en helt standard YFM700R Raptor -09 vid grusvägskörning. Trots att Ténérén ligger ett antal tusenlappar under Raptor 700 i pris och grusväg får anses som ett underlag som inte borde vara allt för obekant för någon av de båda. Fasen vet om inte till och med en 15år gammal XT600E med mig på skulle kunna hänga av en Raptor 700 -09 på grusväg.![]()
nä det är inte retarderat
Samma bana kan köras snabbare med antingen gocart eller supermotard.
Så vart var argumentet att det inte är retarderat.![]()
äh du är ju stockholmare så du är ju per defenition retarderad oavsett vad du sitter på , så du är ju så att säga diskad från vidare diskussion![]()
Haha, du låter nästan som smartman; "jag har rätt därför att du har fel!" Förväntade mig faktiskt lite mer.![]()
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning