Quadlock eller tankväska?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vad gör ni på telefonen när ni kör och vill ha skärmen på bredden?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ja det vettefan, skulle inte vrida och vända på mobilen med quadlocks fäste under körning heller iofs. Brukar montera fästet efter hur jag tänkt ha telefonen vänd i förhållande till hur det passar på hojen gentemot instrumentet


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är en nackdel med SP, man måste skruva loss och snurra basen om man vill byta orientering!
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Det är en nackdel med SP, man måste skruva loss och snurra basen om man vill byta orientering!

Kör alltid med luren åt samma håll på hojen efter jag kollat hur det passar bäst in så det är inget problem


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Köpte billigaste xgrip med usb laddning på Ebay med ram mount o en ram kula till styrstången o en ram mount länk.

Xgrip ca 115 spänn
Ramkula 45 spänn
Ramlänk 70-80 spänn.

Går att vrida hursomhelst o goggel mapp funkar tillräckligt bra för mej.

Har Föresten en splorrans ny tomtom 500? Med fäste o laddning samt livslång kartupgradering för Europa som är ny o aldrig använd, säljes då jag ej kommer överens med digitala saker.
2000 pengar är ok.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Jag kör bara med Calimoto och med liggande läge får jag för kort framförhållning.

Ah på så vis har knappt använt Detecht appen för att hitta nånstans än. Kör den för att regga rutterna ifall man vill köra samma igen och så är det roligt att se va mycket man kört när säsongen är slut! Och såklart för att den larmar SOS och skickar mina koordinater till Ice kontakterna om jag skulle krascha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Har haft en X-grip superlänge, men den har ett fel - armarna trycker på power och/eller volymknapparna på min nuvarande telefon (iPhone).

Det går att placera telefonen så armarna inte rör knapparna, men då fäster de nedre obehagligt nära botten av luren. I bilen är det ok förstås (köpte min X-grip för bil för en evighet sen), men på hojen vågar jag inte.

Bäst att kolla före köp! X-grip är verkligen bra i övrigt.
Vilken telefon har du?

Har många år haft X-grip på hojen och har alltid hittat en bra placering oavsett vilken telefon jag haft hittills. (mest diverse sony-modeller p.g.a vattentätheten)

Har nu en Iphone SE 2020, och vid första anblick såg det ut som man var tvungen att montera telefonen högt upp för den inte ska trycka på någon knapp, men efter att ha provat lite kom jag fram till att om man placerar övre vänstra armen mellan volym upp och volym ner så sitter telefonen helt perfekt och inga knappar blir intryckta, så nu sätter jag alltid armen mellan knapparna och telefonen hamnar på exact samma position varje gång :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Vilken telefon har du?

Har många år haft X-grip på hojen och har alltid hittat en bra placering oavsett vilken telefon jag haft hittills. (mest diverse sony-modeller p.g.a vattentätheten)

Har nu en Iphone SE 2020, och vid första anblick såg det ut som man var tvungen att montera telefonen högt upp för den inte ska trycka på någon knapp, men efter att ha provat lite kom jag fram till att om man placerar övre vänstra armen mellan volym upp och volym ner så sitter telefonen helt perfekt och inga knappar blir intryckta, så nu sätter jag alltid armen mellan knapparna och telefonen hamnar på exact samma position varje gång :)
Just nu en IPhone 13 Pro, tycker inte det känns stabilt nog. Har ju oftast inte telefonen på styret längre ändå, så det är ok egentligen.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top