Quadracers

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag provkörde en Yamah Raptor 660! Jag kan väll säga att den drar på GANSKA bra! Gasar man till spinner den loss på alla 4 oavsett underlag! Men om man bara ska göra lite stunts behöver man kanske inte det absolut värsta! lr?

Therudeboy

Guest
Jag kan väl gå och köpa en sån imorgon men det känns bättre om man inte rör spar pengarna. Så ett jobb först sen en minimoto,quad,hoj,bil :) senare hus.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Biifer skrev:
Jag provkörde en Yamah Raptor 660! Jag kan väll säga att den drar på GANSKA bra! Gasar man till spinner den loss på alla 4 oavsett underlag! Men om man bara ska göra lite stunts behöver man kanske inte det absolut värsta! lr?

Är inte den bakhjulsdriven?

Therudeboy

Guest
Turbo är väl inte riktigt vad jag behöver i början jojje :)

Therudeboy

Guest
Japp ska köpa och kika lite, känns som nytt är bättre :)

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Therudeboy skrev:
Japp ska köpa och kika lite, känns som nytt är bättre :)
Jag kan juh säga som såhär man är inte snäll mot dem!!! jag har plågat min som fan slått sönder praktiskt taget allt som går efter dumma whellies och hillclimbs men kul är det!!! Det blir förmodligen en ny nu snart ska få pengar av försäkringsbolaget för den andra

Therudeboy

Guest
Mina kusiner har en gammal suzuki LT90 eller 80 och det finns inte nåt som inte är sönderkört på den :D

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Joker skrev:

Nähepp..

Det var iaf vad min jobbarkompis upplevde när han provkörde Yamahas 04:eek:r nere i Spanien i sommras. Nya 450 är mycket piggare i chassiet och motorn kommer mer till sin rätt på en crossbana än vad den tunga 660n gör.
(inget ont om 660n, det är en brutal motor och puttrar man runt på en bana så spelar det knappt nån roll om vilken växel som man kör på, det går lika fort ändå...)

Jag var körde ett test i sommras mellan Honda trx 400 (den gamla modellen, kommer en ny nu), Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 660 och Polaris Predator 500.. Ganska intressant, då det givetvis gick att ha skitkul med alla fyra, men maskinerna delades snabbt upp i 2 läger där Honda och Suzuki stog för de lättkörda och "simplare" maskinerna. Man blev lätt sittandes på samma ställe på en Honda eller suka, beroende på dess lite mindre storlek.. därmed blev det svårare att ändra tyngdpunkt osv.. men för det så gick det kalas att hoppa med de :tungan

Yamman och Polarisen känns som "mer att växa" i. Massor utav utmaning att köra dessa herrar... Mycket kraft i motorerna, och som sagt, med yamman spelar det knappt nån roll vilken växel man kör på. Dock var Polarisen lite mer lätthoppad, och tack vare dess något längre hjulbas som var den lättare och stabilare att sno runt med i kurvorna (mer tryck över framhjulen-spinner mer på bakhjulen).

Kan iofs skriva "hur mkt som helst" om dessa maskiner.. men det får bli nån annan gång ;)

Bifogat

• quad.jpg
    quad.jpg
    128.3 KB · Visningar: 44
Last edited:

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
skoteridioten skrev:
Nähepp..

Det var iaf vad min jobbarkompis upplevde när han provkörde Yamahas 04:eek:r nere i Spanien i sommras. Nya 450 är mycket piggare i chassiet och motorn kommer mer till sin rätt på en crossbana än vad den tunga 660n gör.
(inget ont om 660n, det är en brutal motor och puttrar man runt på en bana så spelar det knappt nån roll om vilken växel som man kör på, det går lika fort ändå...)

Jag var körde ett test i sommras mellan Honda trx 400 (den gamla modellen, kommer en ny nu), Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 660 och Polaris Predator 500.. Ganska intressant, då det givetvis gick att ha skitkul med alla fyra, men maskinerna delades snabbt upp i 2 läger där Honda och Suzuki stog för de lättkörda och "simplare" maskinerna. Man blev lätt sittandes på samma ställe på en Honda eller suka, beroende på dess lite mindre storlek.. därmed blev det svårare att ändra tyngdpunkt osv.. men för det så gick det kalas att hoppa med de :tungan

Yamman och Polarisen känns som "mer att växa" i. Massor utav utmaning att köra dessa herrar... Mycket kraft i motorerna, och som sagt, med yamman spelar det knappt nån roll vilken växel man kör på. Dock var Polarisen lite mer lätthoppad, och tack vare dess något längre hjulbas som var den lättare och stabilare att sno runt med i kurvorna (mer tryck över framhjulen-spinner mer på bakhjulen).

Kan iofs skriva "hur mkt som helst" om dessa maskiner.. men det får bli nån annan gång ;)
på crossbana är yzf450 överlägsen mot 660 men ska man bara stunta är 660:n hållbarare finns en limited edition ute nu med öhlins och allt av raptorn! Fan nu har jag blivit körsugen får ut och köra lite sukka!!!

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
HONDA CRF 450 -04
det går att mc rega dom nu och köra på b-kort...
men för att förstöra allt har "dom" satt en löjlig regel som sägen max 20hk.. alltså ingen raptor 660 där..:-(

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Melin skrev:
det går att mc rega dom nu och köra på b-kort...
men för att förstöra allt har "dom" satt en löjlig regel som sägen max 20hk.. alltså ingen raptor 660 där..:-(
va? det gäller väll inte quads det är väl bara atv:s man får regga?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vart hittar man begagnade quads eller atv's då? Vad får man för mellan 20-30k? Var iväg idag och kollade på lite hojar och insåg att man kanske har lika skoj på en quad som på en rgv eller rs250 :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...