BlöjRäsern
Gränsfall
Handen på hjärtat grabbar, hur många härinne är fluktisar?
Handen på hjärtat grabbar, hur många härinne är fluktisar?
Har lekt med en Hubsan ett tag men förra helgen införskaffades en DJI F450 hunnit köra lite med den och satte på en Keychain 808 #16 kamera
En del obalans i den just nu, idag fick jag hem Graupner e-proppar till den och en gimbal + gopro kamera skall införskaffas. Har tyvärr bara ett batteri till den just nu men tre till är på väg hem.
Nix inga brickor, köpte brickor för monteringen men när jag provade att skruva fast propparna utan brickor så sitter de som berget så jag kommer flyga utan brickor men kolla propellrarna efter varje flygning närmsta tiden.du använde väl brickor med taggar till graupnerpropparna? finns risk att motorerna bara snurrar annars... hade själv det problemet med min F550.
ni som siktar på gimbals. kolla ebay efter sk brushless gimbals. typ Tarot eller DYS, antingen 2-axis eller 3-axis. kan bli lite meck att panorera om man bara har en radio dock
Nix inga brickor, köpte brickor för monteringen men när jag provade att skruva fast propparna utan brickor så sitter de som berget så jag kommer flyga utan brickor men kolla propellrarna efter varje flygning närmsta tiden.
Har just en Tarot på G.
Tyckte det vart rätt stor skillnad med nya propparna, mycket av jelloeffekten har försvunnit, i helgen kommer jag dock sätta mig och balansera motorerna också.
Har brickor liggande hemmaMicke™;6018066 skrev:Ett tips är ändå att skaffa taggade brickor just 2 be safe...
ganska lång video men den förklarar rätt braMicke™;6018088 skrev:läste ju ditt inlägg igen... balansera proppar är ju viktigt, men balansera motorer, det har jag aldrig hört talas om, enlighten me plz
ganska lång video men den förklarar rätt bra
Efter det kan man även skruva på propparna och köra en sista balansering med allting ihopplockat, då kan man få riktigt stabil video även utan gimball, men kör man med gimball så är det nog lite överdrift.
det är mest för att det ser ut som att det ska regna hela lördagen och jag har inga andra planer. Vissa säger att NAZAn inte gillar vibrationer heller så det känns bra ifall jag får bort så mycket som möjligt av dem. Har även beställt en sån gär som jag kommer montera NAZAn medMicke™;6018111 skrev:Lol. jag sökte direkt efter att jag skrev inlägget o hittade precis samma video...
visst lite overkill när man pratar om 0.128 i vibrationer som han hade i början, men det är nog aldrig fel egentligen för att få en så stabil maskin som möjligt. jag har en gimbal själv som ligger hos tullen för tillfället, så jag nöjer mig enbart med propellerbalans
Detta har jag missat.
Jag har varit ägare till en Dji Phantom sedan i höstas.
Riktigt rolig pryl tillsammans med en GoPro 3 Black.
Saknar dock en Gimbal, men klurar att beställa en från hobbyking.com.
Riktigt lättflugen, och nästan omöjlig att tappa bort då den tar hjälp utav GPS om den förlorar kontakten med "fjärren".
Bifogar en film då jag flög den för första gången.
Kan tilläggas att jag aldrig har flugit någon RC-grej förr.
Otroligt stabil och lätt att flyga är den.
Sonen på 11år samt dottern på 6år kan tom flyga.
Bifogar en till då jag skulle testa hur högt upp jag kunde komma.
Dock fegade jag ur när jag knappt såg den längre:
Och en till då. Var visst vinter här.
Provflög med GoPro kameran idag, jäklar vilken skillnad på bild mot kameran jag körde med innan... iför sig är det ganska stor prisskillnad också
Nu vill jag att min gimbal kommer.
Var är det filmat någonstans? Nyfiken på växthusen
Sthlm, i närheten av Ulriksdals slott
Som jag trodde då. Hur högt flyger en sån där egentligen? kan man flyga så högt att man tappar kontakten med sändaren?
Provflög med GoPro kameran idag, jäklar vilken skillnad på bild mot kameran jag körde med innan... iför sig är det ganska stor prisskillnad också
Nu vill jag att min gimbal kommer.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |