Quad's, atv's och övriga fyrhjulingar, vart finns dem?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gör en ny tråd om det nu, för jag är bra mycket mer sugen på att skaffa en sån än en rs250 eller rgv250 men finns det ingen så får det bli 250 iaf.

Hursomhelst, vad finns det för marknad, blocket fanns det inget större utbud på iaf. Helst ska det vara en quad med lite klipp i men jag antar att det kostar skjortan, men årsmodell är inte så noga för min del.

Nån som vet nåt ställe eller känner nån som ska sälja etc. Gärna runt 20-25k.

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Ok funderar på att köpa en till har en Suzuki QM 500:a nu vill ha en banschee igen... Läste förresten i nya atv o terräng att det går att regga för b med broms som tar på alla fyra, vägdäck och e godkända lampor :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Näe tyskland låter inte lockande att köpa ifrån, vill ju bara ha som leksak ett tag tills man tröttnar :( Den på 110cc såg läcker ut, dock i minsta laget. Vill ha begagnat helst iofs... 110cc kan inte skjuta på mycket, toppar den ens 65km/h? Går det att dreva dessa eller är det kardan eller vad är det för drift? Kan även tänka mig köpa ett ett tomt chassie och slänga i en stor cross-motor i typ cr500 eller dylikt. Huvudsaken att den då redan är reggad så jag inte får problem med det, obesiktat spelar ingen roll för min del.

Så finns det nåt får ni gärna pm'a! Blev ruskigt sugen på att ta ett banklån på 50k och köpa denna---> http://www2.blocket.se/view/1917411.htm?l=0&c=1&city=0 eller denna: http://www2.blocket.se/view/2069979.htm?l=0&c=1&city=0 eller denna för lite mer pengar dock: http://www2.blocket.se/view/1997568.htm?l=0&c=1&city=0

Men med en bil som kostar mycket så vettefan om jag törs lägga upp ett banklån bara för en leksak, även fast den ska säljas inom kort och man kan betala tillbaka banklånet och kanske gå med lite förlust :( Det är inte bra det här! Tror ni de är svåra att sälja i sommar?

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Dem har aldrig varit svåra att sälja innan så varöfr nu? Min Suzuki ATV inte quad har jag totalkrashat mycke trasigt på den efter diverse dumma körningar... Gav 89k för den ny får 60k nu 3 år senare

Therudeboy

Guest
Ge mig ett jobb så ska jag köpa en raptor och all annan skit man hittar dagligen :>

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hmmm, så om jag tar lån och köper en begagnad för ca 50k så kanske jag itne går så mycket back mao? Vad krävs för att regga in en quad som är oreggad och vad kostar det? Går det att regga in vilken som helst?

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
Dee_cati skrev:
Hmmm, så om jag tar lån och köper en begagnad för ca 50k så kanske jag itne går så mycket back mao? Vad krävs för att regga in en quad som är oreggad och vad kostar det? Går det att regga in vilken som helst?
Just QUAD blir nog rätt tungt... Men reglerna för terränghjuling är som mc + Att du ska ha en broms som tar på alla 4:a hjulen, Godkända vägdäck för 150+ km/h???, E godkända lampor.... Tror reg.bes. kostar 1500 va?? en får du en ful liten dekal till nummerplåt :D som INTE behöver vara synlig bakifrån eller framifrån hehe

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Satt och läste lite regler och det går nog att hitta kryphål även för rn quad men det verkar omständigt. Tysklands utbud var sämre än sveriges, inte en enda för vettigt pris! Jaja, ska fundera på om det är värt att köpa en för 50k eller om man ska köpa en för hälften som bara går hälften så bra också :(

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...