Quickshift

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min MT09 -21 har båda QS och blipper. Neråt hjälper elektroniken bara till att växla om man har släppt gasen helt. Uppåt krävs gaspådrag och lite varvtal för att det ska vara igång, men känns bättre att använda när det är belastat än när man kör som en den äldre herre jag är.
Senaste varianten av MT09 går att växla åt båda hållen oberoende av gaspådrag över 15 km/h.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har haft QS på några av mina Kawasaki (H2-SX Versys1000 ZX-10R) dom funkar riktigt bra med smidiga växlingar. Men helt ärligt så är det inte något jag använder särskilt ofta och skulle inte betala extra för det. Kanske ett tecken på att jag börjar bli gammal

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har QS på min K1300S, och det funkar grymt bra om man håller stumt och är inne på det roliga varvtalsområdet, det mest ett annat brummande från motorn och det fortsätter bara mata. Men vid låga varv och fiskörning är det ganska uselt, då klonkar det mest. Men å andra sidan så är det ju inte det den är till för heller.

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Har kört med Qs/blipper sedan 2017. Ktm 1290, Bmw Gs 1250 och nu Ducati Multistrada V4. Funkar ganska olika bra på olika hojar. På Multistradan är den otroligt mjuk och bra, både upp och ner. Använder bara kopplingen vid start och stopp. Blippern tillåter även nedväxling vid fullt gaspådrag. På Ktm 1290 var den bra, men lite klonkig ibland, ffa mellan växel 1 och 2. På Gs:en var den inte rolig under 5000 varv.

lexcom

Medlem
Gick med
29 Apr 2020
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory Ultra Dark
Jag skulle inte köpa en hoj utan QS idag. Är så van med det och tycker att det otroligt behagligt när man köra lite aktivt.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Man vill inte ha en låda full med neutraler… Original QS/blipper brukar funka utmärkt på gathojar, som flera varit inne på så är BMW boxer yxig.

På min funkar blippern bättre än QS, men använder alltid koppling mellan 1:an och 2:an, just för att en missad växling där lätt kan resultera i neutralen, klart obra vid pådrag.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Jag använde min idag, gjorde fumlig och kraftlös/icke bestämd växling från 3an till 4an vid en omkörning. Missade såklart växeln, folk tror man är förbannad när motorn varvade till.🤣

Sjäv trodde jag att nu ligger växellådan på marken.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS