Mike the bike
#95 R 1000 / Team Gröön
Är det många som kör med det någon som har erfarenheter?
Borde inte det slita mer på lådan?
/M
/M
Mike the bike skrev:Är det många som kör med det någon som har erfarenheter?
![]()
/M
Relapse skrev:Mest dom som har gamla SS600 hojar skulle jag tro.
Det är visst tillåtet! Däremot får man inte ha "fotmanövrerad" quickshift. Man har en knapp på styret som bryter tändningen istället.Palte skrev:QS är inte tillåtet i SS600 !
Lägg pengarna på träning istället... detskulle jag gjort.
Nr:18 skrev:Det är visst tillåtet! Däremot får man inte ha "fotmanövrerad" quickshift. Man har en knapp på styret som bryter tändningen istället.
ola skrev:Har också hört att det är ok med en knapp på styret, i NSB är det dock inte tillåtet på 1000cc rad fyrorna, jag kollade detta med lodnert och det ansågs vara en modifieringa av elsystemet eller tändningsystemt.
Det är inte speciellt dyrt, jag bygde en för några kronor, funkade fint men jag upplevde inte att det gick fortare.
Man bryter tändströmmen under några millisekunder och kan växla utan att släppa gasen.Fohlin skrev:Vad bryter ni då? hela tändningen eller? Jag fattar inte riktigt hur det funkar...
Fohlin skrev:Vad bryter ni då? hela tändningen eller? Jag fattar inte riktigt hur det funkar...
För gatåka använder jag kopplingen, men på bana är det ovanligt. Man dippar av lite på gasen och i med nästa växel. Gör man rätt sliter det inte mer på motor och lådaR1 racer skrev:Är det många här som växlar utan koppling? o inte har nåt typ som bryter tändningen.
Jag håller mig till vad kopplingen är till för.
Såhär står det i skötselanvisningen för Yamaha R1:
Använd alltid kopplingen när du växlar.Motor,växelåda och kraftöverföring är inte konstruerade för att ta upp de belastningar som uppstår när man växlar utan att frikoppla och kan få allvarliga skador om kopplingen inte används.
Något att tänka på kanske.
Bj.O.rn skrev:Supersportarna använder sig av ett kryphål i reglementet:
Tolkas som dödarknapp istället, dödarknapp får man ha.. står ju inte i reglementet om att man inte får ha extra dödarknappar eller hur länge dessa extra dödarknappar behöver fungera med ställbar brytartid osv.. Så länge det finns en normalt fungerande dödarknapp..
(edit, utvecklat lite)
/B
Tycker vanliga spaken är ett snabbväxlingssystem........Axxexs skrev:I det svenska reglementet har det stått "ingen form av snabbväxlingssytem får användas" vilket inte borde kunnas misstolkas
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|