Kruxet är ju att stoppa motorn precis så många millisekundrar så att växeln glider i mjukt, att bara sätta en dödarknapp fimpar ju motorn ganska permanent. Även om den är återfjädrande så måste du ju bara snärta till växelspaken, och släppa omedelbums, annars bredsladdar man ju bara omkull. Så nej, det är nog inte så dumt med en lite riktigare Men visst, med lite relän, en styrning som triggas en och endast en gång av en knapp kan man ju säkert bygga ihop något som funkar. Sen måste man ju iofs byta länkaget också, så att man har en drag/tryckkänslig brytare istället för pinnen som sitter där orignal.Är det inte bara att sätta en dödarkontakt på växelspaken som kortsluter nar man trycker " den lilla delen " på spaken uppåt eller neråt ? ( lite hemslöjd, men billigare än 4 995
När jag körde på bana eller lite mer aktivt med min förra hoj, så crossväxlade jag (uppåt). Då höll jag bara ett litet tryck uppåt med foten mot växelspaken och släppte gasen lite och då hoppade ju nästa växel i och man kunde dra fullt igen nästan direkt.
Hur mycket snabbare går det att växla med en Quick shifter? Eller är grejen det att växellådan mår bättre?
.... alltid undrat ....
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |