Jag har en sån på min RG500. En av de saker på hojen som funkar perfekt. Jag vet inte om det bara är den här som gör så men varvräknaren gör en rejäl dipp varje gång man växlar.gixxermf skrev:1257094Någon som har provat den här: http://www.cordona.net
Allt som behövs följde med. Jag köpte snikvarianten vilket innebar att jag har borrat ett hål i växelspaken till fjäderkroken. I övrigt var det bolt-on.Brisse skrev:2477642Har set lidt på den her cordona, hvor meget følger med, eller hvor meget skal man have til den? Er den nem/svær at montere? Den låtar ret bra!!!
Neutral skrev:2475540Jag snor tråden och undrar över vilka quickshifters ni kör med till tvåtakt, helst RS250R för installationens skull? Jag har kollat lite på Battle Factory.
Jag har hört att battle gör bra quickshifters. är sugen på en sån själv!
Jag har en Powercommander III USB och har köpt mig en Cordona GP Switch vilket skall funka att koppla direkt till PCIII:an. Allt är monterat och klart och när jag går in i PCIII:ans programvara för att aktivera att jag har en QS så finns inte menyvalet med. Är det någon som har varit ute för samma sak och kan hjälpa mig med en lösning?
/ Martin
Jag har en Powercommander III USB och har köpt mig en Cordona GP Switch vilket skall funka att koppla direkt till PCIII:an. Allt är monterat och klart och när jag går in i PCIII:ans programvara för att aktivera att jag har en QS så finns inte menyvalet med. Är det någon som har varit ute för samma sak och kan hjälpa mig med en lösning?
/ Martin
Ladda ner den här filen, och kör den.
http://www.mackegranstedt.com/media/bilder/PCShiftKillEnable.zip
m.v.h
Macke
Tusen tack. Nu funkar det!
Jag har dock lite problem med att få till en bra killtime (just nu 75 millisec). Växlingar funkar kanon runt 7-8000 varv men mindre bra på 14 000. Jag kör för övrigt en Kawa ZX-6RR -06, alla tips är välkomna.
/alve
Jag har kört på 65ms om jag inte minns helt galet...
Har -06'ans ZX-6R dubbla spridare som ZX-10'an?
Har du justerat motståndet i Cordonabrytaren?
Jag har justerat förspänningen på bytaren, alltså med skruven som är på samma sida som kolvstången. Jag har dock inte försått vad skruven på andra sidan är till för dvs kabelsidan.
Med så lågt värde som 65ms smäller det kraftigt i växellågan vid växling på höga varv.
Jag har justerat förspänningen på bytaren, alltså med skruven som är på samma sida som kolvstången. Jag har dock inte försått vad skruven på andra sidan är till för dvs kabelsidan.
Med så lågt värde som 65ms smäller det kraftigt i växellågan vid växling på höga varv.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|