RÖrken 2004

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
JoS skrev:
Enigt tanten jag pratade med från IF i förrgår så var det inga problem att åka på Rörken om SMC stog som arrangörer (som de gör). Jag bad henne om en skriftlig försäkran om det. Men som det lät på henne så är i varje fall mina problem vad gäller Rörken lösta. :tummenupp

Om du har IF som försäkringsbolag RÅDER jag dig att ta kontakt med dom för att höra om det verkligen är Ok att åka på Rörken med dom med DIN mc. Jag liar inte på deras ord. Dom svänger hit och dit med deras löften.

Jag tror det gäller att hålla extra koll på IF även under sesången pga detta svängande. MEN jag inte bara råder utan ser det som personligt ansvar och skär nyfikenhet att man SKALL ta reda på vad som gäller.
Inte bara som förare utan som passagerare också. Iaf om man är den eviga spättan!
Håller tummarna för att det är som du säger JoS!!
Och sov gott nu!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det här är vad jag fick av tjejen på IF. Jag tyder detta som om att jag är försäkrad på Rörken.

Bifogat

• aaa.jpg
    aaa.jpg
    62.1 KB · Visningar: 533

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
MKT intressant, och tydligt vad som gällde (går ju inte att misstolka)!
Får se vad den senast infon från SMC riks är på Mötet ikväll.

/C

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
JoS skrev:
Det här är vad jag fick av tjejen på IF. Jag tyder detta som om att jag är försäkrad på Rörken.

Vi har typ samma ordlyd i BMW MC Märkesförsäkringen. Dock har BMW & IF inte godkänd SMC!!

När jag har frågat den person som ansvarar för IF märkesförsäkringarna - har han svarat att körning på Gokart banor, såsom BMW MC Klubben har hållt på (jvf. Rörken) då är det inga försäkrings täckning från IF:

* s.k. Avrostning - är endast på våren. (man avrostar endast på denna årstid!)
* Aktiv körning med Kurv & Broms teknik på gokartbana är INTE avrostning, men banåkning!

Vi får höra i kväll va som kommer från SMC!

Good luck till all of us som håller på med trafiksäkerhet på ett inspirerande sätt!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Galne Dansken skrev:
Vi har typ samma ordlyd i BMW MC Märkesförsäkringen. Dock har BMW & IF inte godkänd SMC!!

När jag har frågat den person som ansvarar för IF märkesförsäkringarna - har han svarat att körning på Gokart banor, såsom BMW MC Klubben har hållt på (jvf. Rörken) då är det inga försäkrings täckning från IF:

* Aktiv körning med Kurv & Broms teknik på gokartbana är INTE avrostning, men banåkning!

Good luck till all of us som håller på med trafiksäkerhet på ett inspirerande sätt!
Jag berättade just om för henne vad Rörken är och vad som SMC gjorde där. Att det var en trafikfrämjande-åtgärd och att vi kör hela sommaren. Hon försvann ett tag och återkom med orden:
- Det som sker på Rörken är att likna med avrostning.
- Jamen det sker ju hela sommaren, måndag efter måndag!
- Det spelar ingen roll. Det är SMC som är arrangör.

Jag tryckte hela tiden på att det var på inhägnat område och att det var en veckovis återkommande händelse bara för att se vad som gällde, men hon svarade hela tiden att det var helt Ok för mig att köra där.

Som du säger, vi får se vad som sägs uppifrån. Måtte det bära!

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
ni som ska på mötet... kan ni även kolla vad TH har att säga om rörkenkörningarna ?
/z - kram!

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
zeal skrev:
ni som ska på mötet... kan ni även kolla vad TH har att säga om rörkenkörningarna ?
/z - kram!

Alla utom IF är OK och klara!,

...men sista ordet med IF är inte sagt där med tanke på vad JoS fick för papper. vi får hoppas att det inte finns någon brytpunkt där detta avtal ändras!!!! Eftersom indikationerna hittils har varit att IF vill backa på punkten sen tidigare år. Men vi håller tummarna och riks jobbar vidare kanske får vi goda nyheter av Roine ikväll, då jag även fått positiva indikationer ang IF!
:banana

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Galne Dansken skrev:

Ja det är mkt snurrig och rörigt detta och kanske inte så solkart som jag tyckte först, men frågan är hur det skulle gå om det blev rättssak med den texten som JoS gav oss en bild på?? Men det är ju ingen garanti hur som.

Jag vill hålla hoppet upp om detta ändå, det är ännu inte försent och mkt kan hända på tiden fram till 3 Maj, med tanke på vad hon berättade för JoS.
:va :3freak

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
Får tyvärr lämna återbud ikväll, kom hem itid, men det sprack på barnvakten.

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
inget klart med IF, ännu. Det verkar finnas hopp ännu. Så vi avvaktar fortfarande svar i de sista diskussionerna (IF var förvånade att alla andra bolag Godkände SMC Fortbildningar på Tävlingsområde, och de ville isf ev inte vara de enda som inte gjorde det.....OBS bara rykten änsålänge alltså INGET klart).
Men Rörken blir det även 2004 hursomhelst!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Nalken skrev:
Hoppas det löser sig med IF då dom har den absolut billigaste premien för min del..
Är du säker? Efter mötet igår så har jag inte kunnat sova utan har legat och gråtit och sett hur jag aldrig mera skulle få köra på Rörken :( Så idag har jag ringt runt till lite olika bolag och kollat premierna för min 3-cylindriga hoj och det visade sig att Trygg-Hansa inte ligger så illa till! :) Se http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=586440&postcount=6

Observera att jag är medveten om att INGET f-bolag står för ens trafikförsäkring på normala bandagar (så har jag fattat det iaf). Och det gör ju att man inte törs åka på sådana mer...

Last edited:

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Inte såg det ut som du fick nån dålig försäkring på TH med din Trajja tom förvånansvärt låg får jag lov att säga!!!!

Sen är det väl ingen ide att gråta över något som det ännnu inte är färdigbeslutat om!

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Bluegreengrey skrev:
Inte såg det ut som du fick nån dålig försäkring på TH med din Trajja tom förvånansvärt låg får jag lov att säga!!!!
Nejdå, ungefär som det jag betalade till IF ifjol. Men observera att det är en halvförsäkring bara! :7peta Men som jag sagt tidigare, man får vara sitt eget försäkringsbolag vad gäller skador på den egna hojen och köra med insidan. :tummenupp

Sen är det väl ingen ide att gråta över något som det ännnu inte är färdigbeslutat om!
:hihi Lite har jag väl sovit iaf men det börjar dra ihop sig till påsättn...ähum..påställning nu :banana så valet av bolag börjar bli kritiskt.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Som Dansk (och binde-Galen) sku jag rekomendera att Ni med If försäkringar dröjer med dramatiske beslutt en 2 veckors tid...

Troligen, vill IF och SMC intensifiere en dialog i emnet SMC´s övningar....

Jag hoppas det bästa.... :fyllisar

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Jag har stor prisskillnad mellan If och dom andra bolagen... så jag tycker det är värt å vänta ett litet tag till...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024