Räddningshoj

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Vad har hänt är alla redan i vinterdvala? Det skrivs för lite här på sidan nuförtiden. Skriv mera så jag mfl får något roligt att läsa på jobbet... :rodnar
Nåväl nu till min betraktelse, under vecka har jag varit på resande fot b.la passerade jag Stockholm. På essingeleden hann jag ifatt en lastbil med TMA-skydd (TMA är ett påkörningsskydd, ser vanligast ut som en stor gul låda), trodde denna bil tillhörde vägverket men det var fel, det stod vägservice eller något liknande på bilen. En bit framför lastbil körde en mc som såg minst sagt konstig ut på lite avstånd. När jag kom närmare såg jag att det var en goldwing (nya modellen), hojen var utrustad med blinkljus, uppkörningsramp (?) och andra konstiga grejer. Motorcykel var också märkt vägservice, föraren var klädd med varselkläder. Tanken var väl att hjälpa nödställda trafikanter, lastbilen med TMA skyddar medans hojen åker fram som första hjälp. Smart ide tycker jag, kan inte vara kul att få stopp på bilen i rusningstrafik mitt i tokholm. :skrämd Har letat efter en bild på bågen men inte hittat någonting.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
RJ skrev:
Vad har hänt är alla redan i vinterdvala? Det skrivs för lite här på sidan nuförtiden. Skriv mera så jag mfl får något roligt att läsa på jobbet... :rodnar

Håller med om att det blivit mindre skriverier här på forumet. Säkert på grund av att det blivit höst...men å andra sidan borde det finnas mer tid å sitta framför datorn då också.

Nä, jag är helt klart för mer skriverier...så tråkiga medlemmar har vi väl ändå inte (eller blyga?).

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ja, vissa har ju ett jobb att sköta så man får posta på icke arbetstid..... :rolleyes:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Re: Re: Räddningshoj

cbjorkman skrev:
Nä, jag är helt klart för mer skriverier...så tråkiga medlemmar har vi väl ändå inte (eller blyga?).
Eller så är det du och jag som är extremt roliga och öppna människor! :D :rolleyes: :confused:

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

almn

Vridmomentsberoende
Gick med
29 May 2003
Hoj
Yamaha YZF1000R Thunderrace
Behövs det inte en sån i Umeå? Jag kan tänka mej att jobba på den :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA