Rädsla för vänsterfanatiker?

Smagatusk

Guest
Jag har startat upp ett litet företag i uthyrningsbranschen vid sidan om mitt dagtidsjobb. Jag började i somras och det gick över förväntan. Sitter nu och funderar på om jag skulle ta och köpa en reklamplats på en berömd "hatsajt". Priserna är riktigt låga men INGEN annan gör reklam där?!

Hur kommer detta sig? Är man rädd för att bli förföljd av AFA eller vad handlar det om? I mitt fall så är det ingen webbaserad verksamhet. Jag träffar kunderna. Jag känner inte att jag vill bli utlurad på ett jobb och nerklubbad för att man köper en reklamplats och därmed hjälper till att finansiera en berömd "hatsajt".

Med min begränsade budget är det jävligt lockande, men fan vet om jag vågar.

Hur tänker ni om detta?

Täppas

Guest
Jag har startat upp ett litet företag i uthyrningsbranschen vid sidan om mitt dagtidsjobb. Jag började i somras och det gick över förväntan. Sitter nu och funderar på om jag skulle ta och köpa en reklamplats på en berömd "hatsajt". Priserna är riktigt låga men INGEN annan gör reklam där?!

Hur kommer detta sig? Är man rädd för att bli förföljd av AFA eller vad handlar det om? I mitt fall så är det ingen webbaserad verksamhet. Jag träffar kunderna. Jag känner inte att jag vill bli utlurad på ett jobb och nerklubbad för att man köper en reklamplats och därmed hjälper till att finansiera en berömd "hatsajt".

Med min begränsade budget är det jävligt lockande, men fan vet om jag vågar.

Hur tänker ni om detta?
Jag tänker så här:
- Varför vill du sponsra och uppmuntra hat ?
- Har du tänkt klart angående vilka som du vill ha som kundgrupp ?

Bara mina 2 cent

Smagatusk

Guest
Jag tänker så här:
- Varför vill du sponsra och uppmuntra hat ?
- Har du tänkt klart angående vilka som du vill ha som kundgrupp ?

Bara mina 2 cent

Jag tänker att de 95% som läser reklamen på sajten är helt vanliga människor som jag, som av olika anledningar går in och läser där.

De som jag är rädd för är den där lilla klicken som inte gillar oliktänkande.

Och i ärlighetens namn är det väl såna som dig som skrämmer mig. Såna som tycker att jag uppmuntrar till hat genom att ha annons om min verksamhet.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tänker att de 95% som läser reklamen på sajten är helt vanliga människor som jag, som av olika anledningar går in och läser där.

De som jag är rädd för är den där lilla klicken som inte gillar oliktänkande.

Och i ärlighetens namn är det väl såna som dig som skrämmer mig. Såna som tycker att jag uppmuntrar till hat genom att ha annons om min verksamhet.

Att annonsera på en site är att gynna den vilket kommer tolkas som ett stöd för de åsikter (hat som du skriver) som framförs där.
Detta helt oavsett om du faktiskt stöder dem eller ej.
En del har tillräckligt starka åsikter för att ta till våld :)dummer) vilket gör att du antagligen har fog för din oro.

Bara mina 2 cent...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Gammelmedia ser alternativa siter som ett stort hot. Om du bidrar till att hålla fiendens verksamhet igång så finns ju givetvis möjligheten att dom ger sig på dig också. Du bör iaf försäkra dig om att det inte finns nån skit att gräva upp om varken dig som person eller din verksamhet.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är samma sorts tvivel som gjorde att jag höll tyst om mina politiska åsikter fram tills ganska nyss, jag resonerade till slut som så att så länge det finns en endaste oskjuten SD-lokalpolitiker så inte lär vänsterpacket ödsla krut på mig.:tummenupp

Smagatusk

Guest
Gammelmedia ser alternativa siter som ett stort hot. Om du bidrar till att hålla fiendens verksamhet igång så finns ju givetvis möjligheten att dom ger sig på dig också. Du bör iaf försäkra dig om att det inte finns nån skit att gräva upp om varken dig som person eller din verksamhet.

Eftersom jag bara är en sketen arbetare med en sidosyssla så är jag nog inget som media sätter sikte på. Men vill de gräva kommer de att stöta på många fyllecellsvistelser och en och annan hembränningsdom på 90-talet, och vill de publicera det så signalerar det bara ren desperation.:hihi

Smagatusk

Guest
Det är samma sorts tvivel som gjorde att jag höll tyst om mina politiska åsikter fram tills ganska nyss, jag resonerade till slut som så att så länge det finns en endaste oskjuten SD-lokalpolitiker så inte lär vänsterpacket ödsla krut på mig.:tummenupp

Så vad menar du? Ska jag ta av mig foliehatten? Eller teckna en bra försäkring först? :D

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Oavsett vad folk tycker så stödjer du finansiellt sidan, så om det nu är en "hatsida" så förstår jag inte riktigt varför du skulle vilja ha med den att göra.

Om vi talar om fristående media är det givetvis en annan sak.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Sen är väl egentligen vänsterextremisternas kamp över nu, dom har fått som dom ville och vi har förstört landet för ett okänt antal generationer framåt. Borde dom inte fira istället för att fortsätta vara arga?:va

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag kommer från en ort där det enligt närliggande byar bara fanns raggare och nazister. Jag förespråkar inte invandringen som sker och har starka åsikter om den. Men att jämföra det med att vara inne på hatsidor? Vissa i tråden har länkat till sidor ja inte ens visste fanns. Och jag har av en slump EN gång kommit in på den typen av sida efter Trollhätte incidenten. Så du bör ju fråga dig engång till, är det din kundkrets som du vill nå där? Jag tror det är extremt mycket färre än vad du uppger. Utan belägg för det givetvis. Sen kommer du garanterat få en stämpel efter som faktiskt stödjer dem ekonominst att bedriva hatverkshet.

Jag tycker såvida att du skall hålla dig neutral som företagare, jämför det med Lorenzo som borde hålla käften nu;)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Fast han skrev ju "hatsidor" med citationstecken, så jag antar att han menar alternativmedia typ Avpixlat och inte nån vit makt-sida.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Fast han skrev ju "hatsidor" med citationstecken, så jag antar att han menar alternativmedia typ Avpixlat och inte nån vit makt-sida.

Även är det "bara" skulle vara avpixlat så tycker iaf ja att man skall ta sig en funderar på en och två gånger som företagare. Jämför Ikea och Trollhättan,

Ikea=oj va synd han måste må så dåligt, stackare.
Trollhättan=ministrar släpper allt och flyget dig och beklagar sig över denna hemska vita människa..

Av media att döma så är många svenskar fortfarande mot högerextremister, även om det börjar ändra sig.. Jag hade hållet mina personliga åsikter skillt mot bolagets:)

Smagatusk

Guest
Oavsett vad folk tycker så stödjer du finansiellt sidan, så om det nu är en "hatsida" så förstår jag inte riktigt varför du skulle vilja ha med den att göra.

Om vi talar om fristående media är det givetvis en annan sak.

Hatsida är vänsterns benämning. Jag tycker dess innehåll ligger inom ramarna för vad som är ok.

Jag kommer från en ort där det enligt närliggande byar bara fanns raggare och nazister. Jag förespråkar inte invandringen som sker och har starka åsikter om den. Men att jämföra det med att vara inne på hatsidor? Vissa i tråden har länkat till sidor ja inte ens visste fanns. Och jag har av en slump EN gång kommit in på den typen av sida efter Trollhätte incidenten. Så du bör ju fråga dig engång till, är det din kundkrets som du vill nå där? Jag tror det är extremt mycket färre än vad du uppger. Utan belägg för det givetvis. Sen kommer du garanterat få en stämpel efter som faktiskt stödjer dem ekonominst att bedriva hatverkshet.

Jag tycker såvida att du skall hålla dig neutral som företagare, jämför det med Lorenzo som borde hålla käften nu;)

Vilka som är mina kunder ger jag fullkomligt fan i. Jag anser mig inte ha mandat att införa sanktioner mot folk oavsett etnicitet eller politisk färg.

Även är det "bara" skulle vara avpixlat så tycker iaf ja att man skall ta sig en funderar på en och två gånger som företagare. Jämför Ikea och Trollhättan,

Ikea=oj va synd han måste må så dåligt, stackare.
Trollhättan=ministrar släpper allt och flyget dig och beklagar sig över denna hemska vita människa..

Av media att döma så är många svenskar fortfarande mot högerextremister, även om det börjar ändra sig.. Jag hade hållet mina personliga åsikter skillt mot bolagets:)

Ja, det är Avpixlat det handlar om.

Och jag har tagit mig en funderare. Denna tråden är att betrakta som en funderare till.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
När jag ska köpa något googlar jag på produkten, och leverantören om det är något större som ska inhandlas. Sen avgörs mitt val av den bild jag får fram.

Reklam gör förhoppningsvis ett mindre intryck, men däremot kan vissa saker per automatik få mig att "svartlista" företag. Tex om jag nästan blir överkörd av en firmabil, då kommer jag aldrig att anlita den firman, oavsett hur bra priser dom har, eller om Börjes böjda rör AB fick Anderstorp att bli nerlagt, då skulle jag aldrig någonsin beställa rör från dom heller.

Idag sprids saker förbannat fort via nätet, och att tvätta bort något är otroligt svårt, så det gäller att tänka på vilka fotspår man lämnar efter sig.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Idag sprids saker förbannat fort via nätet, och att tvätta bort något är otroligt svårt, så det gäller att tänka på vilka fotspår man lämnar efter sig.

Typ Bert Karlsson och Ultima Thule:rofl

MEN om det nu är så billigt med reklam på Avpixlat så är väl en av anledningarna att det inte är så förbannat mycket folk som hänger där? Ja menar om de haft massa besökar per dag så borde ju reklam vara dyrt... Eller?

Sen är det ju högst intressant, vad sysslar ditt företag med? Lite lättare att sätta målgrupp och område efter det:tummenupp Som industriell ekonom..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Typ Bert Karlsson och Ultima Thule:rofl

MEN om det nu är så billigt med reklam på Avpixlat så är väl en av anledningarna att det inte är så förbannat mycket folk som hänger där? Ja menar om de haft massa besökar per dag så borde ju reklam vara dyrt... Eller?

Sen är det ju högst intressant, vad sysslar ditt företag med? Lite lättare att sätta målgrupp och område efter det:tummenupp Som industriell ekonom..

Kan ju vara så att individer som läser just de sidorna inte är så lätta att påverka med reklam, om det är raggare och rasister som de du växte upp med så är de ganska begränsade i sin konsumtion.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Kan ju vara så att individer som läser just de sidorna inte är så lätta att påverka med reklam, om det är raggare och rasister som de du växte upp med så är de ganska begränsade i sin konsumtion.

Nu var/är ju inte alla som bor/bodde där rasister/raggare.. Men om de är svårpåverkade är det ju ännumera anledning att kanske lägga pengarna på att marknadsföra sig någon annanstans?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...